Do roku 2050 budou obnovitelné zdroje a jaderné elektrárny pokrývat polovinu globálních energetických potřeb. Klimatické cíle lidstva jsou přesto ohroženy.
Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 % doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to nezávislý test vozu v reálném provozu v okolí Paříže, který provedli experti pařížské Polytechnické university letos v červenci.
Rok 2017 byl výjimečný, pokud jde o průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let jejich hodnota podle výzkumu Jato Dynamics vzrostla a činila 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016.
Čína a USA vytvoří téměř polovinu světového znečištění ovzduší. Zatímco vláda Donalda Trumpa se rozhodla od Pařížské klimatické dohody ustoupit, Čína se zaměřila na praktické řešení problému.
Automobilky se neustále snaží snižovat emise skleníkových plynů. Prezident Evropského sdružení výrobců automobilů Dieter Zetsche tvrdí, že v roce 2021 budou emise CO2 skoro o polovinu nižší než před deseti lety.
Za čtyři roky od dnešního zveřejnění nových emisních stropů pro vypouštěné škodliviny, tedy nejpozději v srpnu 2021, budou muset všechny velké zdroje předepsané limity splnit.
Emise skleníkových plynů a dalších ovzduší znečišťujících látek poklesly ve Velké Británii v loňském o 6 %. Taková informace ale vlastně jen prošumí čtenáři hlavou, a nezanechá na něm žádný hlubší dopad.
Uhelné kotle již nebudou mít nárok na kotlíkovou dotaci. Dřívější slib ministra životního prostředí Richarda Brabce a zároveň jeden z protismogových návrhů ekologických organizací byl potvrzen na dnešním jednání Monitorovacího výboru Operačního programu životní prostředí.
Tomuhle se říká ironie osudu. Radní ve Stuttgartu se rozhodli, že od příštího roku zakáží dieselovým autům vjezd do centra města. Povolen bude vjezd pouze autům splňujícím emisní normu Euro 6, což je v současné době jen asi 10 % německých dieselových aut.
Při výrobě elektromobilu se vyrobí o tolik emisí oxidu uhličitého navíc, že se to provozem auta nikdy nemůže vrátit. Opravdu? Nebo je to jeden z oblíbených mýtů zanícených skeptiků? Spočítali jsme to.
Špinavý vzduch je podle nejnovějšího výzkumu Univerzity ve Washingtonu každý rok příčinou předčasného úmrtí 5,5 milion lidí po celém světě. Nejhorší je Čína a Indie.
Na českých silnicích postupně přibývá množství automobilů se vznětovým motorem vybavených filtrem pevných částic. I proto má čím dál tím víc motoristů zájem o informace spojené zejména se servisem a údržbou této emisně a provozně důležité komponenty.