Toyota uvede 18 nových vozů s nízkými emisemi

si hodlá udržet status „nejzelenější“ automobilky i v následujících letech. Prezident Toyota Motor Europe Tadashi Arashima řekl pro magazín Automotive News Europe, že do konce příštího roku se chystá 18 nových modelů vozů Toyota pro uvedení v Evropě, které budou mít emise nižší než 140 g/km. Momentální průměrné automobilů Toyota dostupných v  jsou 149 g/km. Zcela jistě jde především o reakci na agresivní snižování emisí požadované . Prezident Arashima nenaznačil, o jaké konkrétně vozy půjde, případně jaké technologie pohonu či pro budou využívat. Je dost dobře možné, že jedním z vozů bude nový model , připadně další nové chystané modely této řady.

Fiat 500 Aria

Nejnižší emise v Evropě má Fiat

Britská společnost JATO zabývající se statistikami v automobilovém průmyslu sestavila zajímavý žebříček evropských automobilek. Jediným kritériem rozhodujícím o umístění té či oné značky je průměr emisí vozů prodaných v roce 2007.

Jako první se umístil Fiat s průměrem 137,3 gramů CO2 na kilometr následován Peugeotem (141,9 g/km) a Citroenem (142,2 g/km). Italská automobilka zvítězila díky výrobě menších vozů, které pohání většinou dieselový motor.

Madrid zakáže vjezd do centra

Madrid se přidává k řadě evropských velkoměst, která si chtějí uchovat svá historická jádra neznečištěná. Chystá proto vytvoření nízkoemisní zóny uvniř městského centra, kde bude platit zákaz vjezdu pro vysoce znečišťující automobily. Vjezd bude od roku 2010 povolen pouze automobilům splňujícím standardy Euro III a vyšší. Některá německá města zavádějící podobnou politiku vyžadují normy Euro IV a navíc ještě filtry pevných částic pro diesely. Podle madridské městské rady by toto rozhodnutí mělo pomoci snížit emise oxidů dusíku o 47% i pevných částic o 37%.

PSA – Stop & Start bude brzy standardem

Továrny podniku PSA (Citroen + Peugeot) rostou po celém světě jako houby po dešti. Nová auta, která z nich budou vyjíždět, mají mít jako standardní funkci pro sníženi spotřeby zabudováno „Stop & Start“, kdy se motor automaticky vypne například při čekání na křižovatkách nebo v zácpách. To by mělo znamenat zhruba 10%-15% snížení spotřeby i emisí. Dnes mají tuto funkci pouze některé modely Citroën C2 a C3. V roce 2012 už má mít funkci Stop & Start přes 1,6 milionu vozů Citroen nebo Peugeot.

zdroj: autobloggreen

rychlovlak AGV

Francie představila nástupce TGV

Vysokorychlostní vlaky TGV (?) jsou chloubou . Francouzská strojírenská společnost Alstom však aktuálně představila jejich nástupce v podobě prototypu AGV. Rychlovlaky mají běžně cestovat rychlostí 360 km/h, což je o 40 km/h více než jezdí . První AGV mají jezdit v , objednala si je totiž italská společnost Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV). Specifikem vlaků AGV je to, že nejsou taženy jednou lokomotivou, ale využívají motorů skrytých v podvozcích jednotlivých vozů. Rychlovlaky jsou dnes čím dál tím oblíbenější alternativnou letecké dopravě, která vypouští do ovzduší velké množství škodlivých emisí.

travelweekly
kabriolet BMW 320d

Úsporný kabriolet BMW 320d

Ženevský autosalon letos kromě mnoha dalších novinek předvede také nový kabriolet BMW 320d. Ten vzde vybaven 2.0 l čtyřválcovým turbodieslem s výkonem 177 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak BMW 320d zvládne za 8,6 sekund. Co je ale na téhle novince nejzajímavější: průměrná spotřeba je pouze 5, l/100 km při emisích CO2 140g/km. S prodejem modelu BMW 320d se zatím počítá pouze v Evropě.

A2

A2 – evropské nadzvukové letadlo na vodík

Čím dál tím oblíbenější letecká doprava je dnes jedním z hlavních zdrojů emisí a znečištění ovzduší. Už i v leteckém průmyslu se ale začíná šetřit a hledají se alternativní paliva. Evropská unie dlouhodobě sponzoruje v rámci projektu Advanced Propulsion Concepts and Technologies (Lapcat) výzkum zaměřený právě na vývoj alternativních způsobů pohonu pro letouny. Jedním z prvních výstupů výzkumu je koncept nadzvukového dopravního letounu A2.

Porsche chce ekologičtější vozy

Značka Porsche je synonymem luxusu a slovo spotřeba bylo až donedávna snad i neslušné zmiňovat ve spojistosti s ní. To se ale mění. podle všeho chystá hybridní systém pro nové generace modelu a model , nicméně to nestačí. Nové přísné limity Evropské unie vyžadují další snížení spotřeby a emisí, Porsche proto v Británii nabírá další inženýry, kteří mají pomoci s vývojem pokročilých systémů hybridních pohonů. Kromě toho snižuje hmotnost svých modelů a zavádí další vylepšení, která mají pomoci snížení spotřeby.

Berlín, Kolín, Hannover – bez katalyzátoru vjezd zakázán

Německá velkoměsta Berlín, Hannover a Kolín zakázala do svého centra vjezd všem automobilům, které nejsou vybaveny katalyzátorem nebo filtrem pevných částic v případě dieselů. Aby auta mohla vjet do centra, musejí být vybavena přelepkou potvrzující tuto skutečnost. Německo se snaží být zas o něco zelenější, což je v tomto případě jen dobře (narozdíl od vypínání jaderných elektráren). Centra měst ve všech třech případech zdaleka nezahrnují pouze historická centra. Až do konce ledna mají obyvatelé Berlína možnost si přelepku pořídit, od ledna už budou pokutováni 400 eury za nepovolený vjezd. Podobnou politiku v současné době zavádějí také některá italská města a přemýšlejí o ní další evropské metropole. Doufejme, že brzy to bude například i Praha a další česká města.