Prodej hybridů v USA

V USA se prodává nejméně aut za 15 let, klesly i hybridy

Výsledky prodeje automobilů v USA za měsíc červen jsou odrazem toho, jak si stojí americká i světová ekonomika jako celek. Prodej nových automobilů poklesl na nejnižší hodnotu za posledních 15 let. Rekordně vysoké zapříčinily, že prodej SUV a trucků výrazn postihl zejména , . Zajímavé je, že výrazně poklesl také prodej , a to o 27% na 24 917 z 34 300 prodaných v červnu 2007. Velkou příležitost zde podle analytiků propásla , která nestačí uspokojovat poptávku po svém hybridu , ani po některých dalších malých automobilech. Prodej modelu se meziročně propadl o 45%, model o 37%. Podobný propad zažily i vozy značky . Minimální zvýšení prodejů zaznamenaly automobilky , ovšem nikoliv v oblasti hybridů. Například model aznamenal 17% meziroční propad prodejů, prodalo se jen 2710 kusů za červen 2008. Naopak výrazné zvýšení pocítila automobilka , když se prodalo 1333 kusů modelu Nissan Altima Hybrid, o 66% než minulý rok. Zároveň se snížením celkového prodeje nových automobilů i hybridů se podíl hybridů na prodeji nových automobilů snížil na 2,1% proti rekordním více než 3,2% minulý měsíc.

elektromobil Think City

Think bude vyrábět elektromobily v USA

Americký Ford dnes musí nejspíš těžce zpytovat svědomí za to, že kdysi odprodal automobilku Think. Norský Think Global AS, který nedávno rozjel výrobu elektromobilů Think City a chystá jejich brzké uvedení v Evropě i USA, se chystá postavit ve Spojených Státech vlastní továrnu. Manažeři Thinku nejspíš zjistili, že poptávka bude tak velká, že se elektromobily vozit přes oceán jednoduše nevyplatí, navíc s klesající hodnotou dolaru. Think nabídne svůj elektromobil Think City nejprve ve velkých amerických městech, především kvůli omezenému dojezdu, postupně však hodlá rozšířit svou prodejní síť po celém území USA. Cena by měla být nastavena na méně než 25 000 dolarů. Podle odhadů některých investorů by se mohlo ročně prodat v USA něco mezi 30 000 a 50 000 elektromobily Think. Letošní evropská produkce by měla dosáhnout 10 000 vozů ročně a měla by pokrýt poptávku v Evropě.

Ford investuje do nanotechnologií

Během akce SAE World Congress 2008 oznámila automobilka , že hodlá investovat miliony dolarů do výzkumu nanotechnologií. Chce vyvinout nové typy nátěrů, lehkých kovů, slitin, plastů a katalyzátorů, které umožní snížení spotřeby a váhy automobilů. Gró nápadu spočívá v tom, že se využijí nanočástice rozptýlené v různých materiálech pro zlepšení jejich vlastností. mají zdaleka nejen v oblasti konstrukce automobilů obrovské možnosti, aktuálně například probíhají četné výzkumy jejich využití v nových typech či .

větrné elektrárny u továrny Ford

Ford jezdí na větrnou energii

Otázka ekologie dopravy se netýká pouze pohonného systému, ale celého výrobního cyklu automobilů. V továrnách automobilek se spotřebuje obrovské množství elektrické energie. I tam se ale pomalu začínají prosazovat alternativní zdroje. Ford postaví ve své továrně v Dagenhamu (poblíž Londýna) už třetí větrnou elektrárnu. Továrna tedy bude i nadále 100% poháněna elektřinou generovanou větrem. Třetí větrná turbína přibude z důvodu rozšíření výroby o nové dieselové motory 1.4 a 1.6l Duratorq TDCi. Jejich cílem jsou evropské modely Ford Fiesta, Ford Fusion a Ford Focus. Ford tak dále snižuje emisní zatížení životního prostředí. Jen v roce 2004 ušetřil 6500 tun CO2. Třetí turbína, vybudovaná opět ve spolupráci s londýnskou firmou Ecotricity, bude mít výkon 1,8 MW, ekvivalent pro 1 000 domácností. V současné době využívá Ford celosvětově obnovitelné a alternativní zdroje energie asi ze tří procent, a to skrze vodní elektrárny, solární energii, větrnou energii, zemní plyngeotermální elektrárny. Mimochodem, na sesterském webu Ekologické bydlení dnes píšeme o možnostech skladovat vítr, které by z větrných elektráren učinily ještě lepší alternativu.

Frankfurt 2007 - Suzuki Kizashi

Frankfurt 2007 – reportáž

Frankfurt nad Mohanem se na dva týdny stal středem pozornosti celého automobilového světa. Obrovská plocha výstaviště uprostřed moderního velkoměsta pojmula stánky prakticky všech světových značek. Ty představily několik zajímavých premiér, ale především jasně dávaly najevo, že trendem doby je zelená – alternativní způsoby pohonu a snižování spotřeby.

Elektromobil Th!nk City

Nový Th!nk v roce 2008

Ještě v dobách, kdy General Motors teprve kutili svůj první elektromobil EV-1, Ford už měl pojízdný model. Jmenoval se Ford Th!nk a pocházel z Norska, kde Ford založil dceřinnou společnost TH!NK Mobility. Elektromobily se jmenovaly TH!NK City, kromě toho byly v nabídce také elektrické motocykly TH!NK Bike Fun. Jenže v USA nešly elektromobily tolik na odbyt, a tak se Ford rozhodl zbavit se jak Th!nk City, tak i celé společnosti.

Paris Hilton

Zelená Paris Hilton

Paris Hilton mění svůj vozový park a zařadila se tak mezi „zelené celebrity“. Nedávno dostala jako dárek od Fordu model Escape Hybrid, který nahradil její Range Rover. Na večírku, kde se předání uskutečnilo, vyjádřila svůj postoj k životnímu prostředí slovy: „Já jen chci aby byl tento svět lepším místem pro má vnoučata. Bojím se toho, co se děje s životním prostředím, a tak doufám, že se lidé začnou chovat odpovědně.“

Nyní oznámila, že koupí další vůz – Hummer Hybrid. Problém je v tom, že takový model neexistuje. S největší pravděpodobností měla namysli vodíkovou verzi Hummeru H2H.

Myslíte si, že Paris Hilton svým počínáním pomůže životnímu prostředí?

Ford Hydrogen Fusion 999

Ford Hydrogen Fusion 999

Že by to Ford myslel s přechodem na alternativní paliva opravdu vážně? Aktuálně začal testovat hybridy do zásuvky, nyní představil také vůz Ford Hydrogen Fusion 999 poháněný vodíkem. Původně byl tento model známý pod označením Fusion XV1. Jedná se o demonstrační koncept, který je výrazně optimalizován s ohledem na aerodynamiku (jeho koeficient aerodynamického odporu je 0,21). O pohon vozu Ford Hydrogen Fusion 999 se stará elektromotor vyvinuý na Ohio State University s výkonem 770 koní. Vodíkové palivové články dodala společnost Ballard Power Systems.

Hybrid do zásuvky

Ford předvádí plug-in hybridy

Aby ve ztrátě se potácející automobilka demonstrovala svou zaujatost (takzvaně) ekologickými řešeními, rozhodla se ke spolupráci s rozvodnou společností Southern California Edison. Poskytne jí totiž několik hybridních automobilů Ford Escape Hybrid SUV modelové řady 2008, které budou Fordem upraveny na . Jinými slovy bude možné je doma nabít rovnou ze zásuvky. Ford si představuje, že jeho obchodní model se postupně rozroste z jižní Kalifornie do všech států USA.

Malá velká Mazda 2

Nový model už je na běžícím pásu továren automobilky poblíž města Hirošima. Mazda 2 byla vyvinuta ve spolupráci s automobilkou a je o 100 kg než její předchůdce. V  se bude prodávat během června pod názvem Mazda Demio, do Evropy dorazí Mazda 2 během října za dosud neoznámené ceny. První tři modely budou benzinové: 1,3 litrový motor (74 nebo 85 koní) a 1,5 litrový (105 koní). O měsíc později by měl dorazit i 1,4l diesel s výkonem 70 koní. V USA se toto bude prodávat nejspíš pod názvem od roku 2009. Spotřeba nejvýkonnějšího modelu se pohybuje kolem 6,6 l/100 km.

Ředitel Fordu: globální oteplování je skutečné

Tak už i automobilka Ford připouští, že globální oteplování je skutečné. Ba co víc, že je částečně způsobeno emisemi výfukových plynů automobilů. Sdělila to světu ústy svého ředitele Alana Mulallye, který jen tak mimochodem dostává pěkné miliony dolarů ročně za to, že se jeho firmě ale vůbec nedaří. Nedávno řekl:
„Velká většina dat indikuje, že teplota se zvýšila a já věřím, že korelace i analýza říkají, že je to především díky skleníkovým plynům, které zadržují teplo. Můžete to jednoduše svést na průmyslovou revoluci a využití všech našich zdrojů.“ … „Je to o udržitelnosti, o mobilitě, bezpečnosti je to o tom být správci našemu . To je ten nejdůležitější faktor, o který se ve Fordu staráme.“
Aneb poručíme větru dešti? Mulally sice uznal, že automobilový průmysl je částečně zodpovědný za , ale už neřekl co s tím hodlá dělat.