Ford odhalil Ford Edge s HySeries Drive

Pohonný systém HySeries Drive automobilky byl poprvé představen v konceptu Ford Airstream na . Jedná se o hybridní plug-in systém s elektromotorem poháněným lithium-iontovou baterií. Další část energie dodávají vodíkové palivové články. Ford Edge aktuálně představený ve Washingtonu a využívající právě systém HySeries Drive, se tak stává světově prvním hybridem poháněným palivovými články se schopností dobíjení doma. Při nulových emisích škodlivin tak dává vynikající spotřebu kolem 5,8 l/100 km.

Ford Airstream – minivan na vodík

Na autosalonu v Detroitu oznámila automobilka Ford ve spolupráci se společností Airstream nový koncept Ford Airstream. Jedná se o zářivě stříbrný hybridní minivan poháněný systémem HyDrive (HySeries Drive). Hlavním zdrojem energie jsou vodíkové palivové články plus lithium iontové baterie. Dojezd na baterie je 40 km, na palivové články 490 km. Baterie lze nabíjet přímo ze zásuvky, jedná se tedy o tzv. plug-in hybrid. Kombinovaná spotřeba hybridního automobilu Ford Airstream se má pohybovat kolem 5,7 l/100 km. Automobil Ford Airstream je vybaven futuristickým interiérem, kde lze například sledovat DVD či se připojit na internet.

Ford přemýšlí o plug-in hybridu

Americká automobilka Ford nepatří právě k průkopníkům alternativních pohonů. Přesto už má několik hybridních automobilů na americkém trhu, jmenovitě například Escape/Mariner/Tribute, a chystá model Fusion na rok 2008.
Nancy Gioia, ředitelka hybridního vývojového programu automobilky Ford, nicméně nedávno dala světu vědět, že přemýšlejí také o vývoji nového plug-in hybridu, tedy „hybridu do zásuvky“. Největším problémem je ovšem, jako obvykle, baterie. Ceny pokročilých lithium-iontových baterií jsou totiž stále příliš vysoké.

DaimlerChrysler, Ford a General Motors žádají Bushe o dotaci

„Velká trojka“ automobilek Ford Motor, General Motors a Chrysler Group požádala amerického prezidenta Bushe o dotaci 500 mil. dolarů na vývoj výkonnějších baterií, které by mohly konkurovat japonským výrobkům.
V každém případě se jedná o poněkud podivný požadavek. Proč by vývoj nových typů baterií nezvládly takhle velké automobilky samy? Zvládla to i Tesla se svým vozem Tesla Roadster. Navíc, aktuálně představený Chevrolet Volt už podobnou technologií disponuje. Co tím tedy Velká trojka sleduje? Americké ministerstvo energetiky ani Bílý dům se k situaci nevyjádřili.