GQ by Citroen

Citroen GQ – štvordverové eko-kupé

BritániaFrancúzsko – to nikdy nešlo k sebe. V histórii panovalo medzi týmito dvoma krajinami veľké napätie. Spomeňme si napríklad na storočnú vojnu. Prečo začínam takto? Práve Citroen GQ vznikol na základe spolupráce týchto dvoch krajín. Presnejšie povedané, spolupráca britského módneho časopisu GQ a francúzskeho týmu dizajnérov spoločnosti Citroen. Výsledok stojí za to. pokračování…

Renault Zoe ZE

Francouzským rodičům se nelíbí elektromobily Zoé

Ach, ! Jen tam dávají rodiče docela běžně svým dcerám krásná jména jako „„. A jen tam dokážou vymyslet petici za to, aby nemohl stejně pojmenovat i svůj nový . Jistý Sébastien Mortreux se rozhodl, že s pomocí online petice zabrání automobilce v tomto nemístném aktu. Odůvodňuje to tím, že „Naše dcery mají krásné jméno, které nesmí být asociováno s autem,…“   

Renault Zoe ZE Renault Zoe ZE Renault Zoe ZE
Peugeot BB1

Peugeot BB1 – matka skútr, otec auto, plus video

Francouzi musí být výjimeční. Když velké hlavy v  viděli květinové vozítko a další ujeté koncepty čtyř představených na letošním , žabožrouti nejspíš bledli závistí. Designéři proto dostali úkol: udělejte nám podobnou věc, jen ještě ujetější!  

galerie: Peugeot BB1
Peugeot BB1 Peugeot BB1 Peugeot BB1

Tak vznikl . Matka , otec auta (dědou je prý mlýnek na pepř!), dohromady je to květinové dítko par excellence. Vypadá jako jezdící skleněno-plechová bublina s kniplem místo volantu a hi-tech palubní deskou. Ostatně, přesvědčte se v reklamním spotu.

Francie má čtrnáct přikázání elektromobilismu

Francouzská vláda, resp. ministr životního prostředí Jean-Louis Borloo, vydal seznam celkem čtrnácti „přikázání“, jejichž dodržování by mělo pomoct rozšíření elektromobilů ve Francii. Už před pár dny jsme informovali, že Francie hodlá na rozvoj elektromobilismu dát 1,5 mld. euro. Takže, čtrnáctero přikázání zní:

1. Během roku 2010 postavit dostatek předváděcích dobíjecích stanic
2. Zahrnout elektromobily do všech nových plánů městské mobility
3. Pomáhat univerzitám rozvíjet projekty výzkumu baterií
4. Do roku 2015 pořídit až 100 000 elektromobilů
5. Konečně schválit dotace 5000 euro pro zájemce o koupit elektromobilu
6. Zajistit, aby bylo možné všechna auta dobít doma ve standardní zásuvce
7. Od roku 2012 vyžadovat na parkovištích všech nových budov dobíjecí stanice
8. Pro stávájící staby vytvořit „právo na dobití“ aby se proti instalaci dobíječek nemohl nikdo bouřit
9. Od roku 2015 musejí mít všechny kancelářské budovy nabíjecí stanice
10. Využívat a propagovat standardizovanou evropskou zásuvku pro elektromobily
11. Zajistit pomoc lokálním vládám při budování dobíjecích stanic
12. Organizovat rozvoj sítě dobíjecích stanic pro elektromobily
13. Zajistit, že pro dobíjení auta jsou využit nefosilní zdroje energie (Francie získává většinu z jaderných elektráren)
14. Propagovat recyklaci baterií

Tak to bychom měli. Chybí podle vás něco?

Autosalon IAA Frankfurt 2009 - Elektromobily Renault

Francie dá €1,5 mld. na rozvoj elektromobilismu

Francouzská vláda oznámila, že hodlá na rozvoj elektromobilismu dát v následujících letech 1,5 mld. euro. Půjde zejména o vybudování sítě dobíjecích stanic. Povinná bude od roku 2015 instalace dobíječek na parkovištích u kanceláří, nové obytné bloky budou muset k místům na stání budovat nabíjecí stanice už od roku 2012.  

Podle manažerů některých firemních i veřejných flotil by už do roku 2015 mohlo Francii brázdit na 50 000 elektroaut. Podle tamního ministra životního prostředí dokonce až 100 000 elektromobilů. Součástí plánu na utracení 1,5 mld. euro je také vybudování nové továrny na baterie v rámci výrobního komplexu firmy Renault za 625 mil. euro (z toho 125 mil. je vládní podíl).