
V německém Hamburku jezdí první digitální automatický vlak
Německé dráhy (DB) a společnost Siemens Mobility společně vyvinuly první vlak na světě, který se na železnici pohybuje sám. Dr. Richard …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Německé dráhy (DB) a společnost Siemens Mobility společně vyvinuly první vlak na světě, který se na železnici pohybuje sám. Dr. Richard …
Flotila pěti elektromobilů Volkswagen e-Golf, vybavených laserovými skenery, kamerami, ultrazvukovými a radarovými senzory, jezdí v hanzovním městě Hamburku na tříkilometrovém úseku zkušební trasy pro automatizovanou a síťově propojenou jízdu TAVF.
Jak dostat elektromobily mezi lidi? Dejte je sdílet! Takhle postupuje BMW, když po světě rozšiřuje svůj program sdílení aut DriveNow.
BMW a Bosch společnými silami postavili v Hamburku obří 2,8MWh/2MW baterii. Skládá se z 2600 bateriových modulů pocházejících ze stovky elektrických aut.
Časy, kdy k opravě závady na autě stačilo trochu kutilského umu a to správné nářadí jsou nenávratně pryč. Elektromobily sice snižují servisní náklady, ale zároveň kladou na servisní služby a jejich zaměstnance zcela nové nároky. Německo se stane první zemí s komplexní sítí servisů schopných obsloužit také majitele elektrických aut.
Společnost Daimler v těchto dnech rozjíždí v kanadském Vancouveru svůj program sdílení automobilů car2go. Třetí největší město Kanady, ležící v jihozápadní části provincie Britská Kolumbie, se tak stane po USA a Německu dalším místem, kde si bude možné za poplatek půjčovat malý benzínový automobil Smart Fortwo.
Druhé největší německé město Hamburk se tento měsíc stalo prvním městem s více než miliónem obyvatel, kde je zaveden systém sdílení automobilů společnosti Daimler s názvem car2go. Do konce letošního roku bude ještě služba spuštěna v Amsterdamu. Systém car2go umožňuje registrovaným uživatelům za poplatek používat auto kdykoli ho potřebují.
Po úspěšných testech autobusů s vodíkovým pohonem v posledních několika letech byla v úterý v Londýně zavedena pravidelná linka tohoto ekologického autobusu na frekventované turistické trase RV1.
Koncern Daimler představil v Hamburku nové vodíkové autobusy Citaro. Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid představuje druhou generaci autobusů poháněných palivovými články. Neprodukují žádné emise, jsou zcela tiché a v Hamburku jich bude od příštího roku jezdit celkem deset. Ve výrobě je však 30 kousků pro různé evropské dopravní firmy. V roce 2010 se Hamburk dočká také 20 kůsů vozů Mercedes-Benz B-Class F-CELL.
![]() |
![]() |
![]() |
Letos v listopadu proběhne v Hamburku v rámci závěrečné konference projektu HyFLEET:CUTE exhibice největší autobusové flotily s vodíkovým pohonem. Představí se autobusy Daimler / EvoBus na vodíkové palivové články a autobusy MAN se spalovacím motorem na vodík. Proběhnou i prohlídky plnicí stanice a bude mnoho příležitostí k diskusi o detailech projektu HyFLEET:CUTE s partnery projektu, zainteresovanými a experty. Bude demonstrována také nová generace autobusu na vodíkové palivové články. Více informací na webu BUSportal.