Honda Jazz Hybrid

Honda Insight vede evropské žebříčky, dva nové levné hybridy?

Během prvního celého měsíce prodejů nového hybridu Honda InsightEvropě se z něj stal nejprodávanější vůz na alternativní pohon, hlasí Honda. Opakuje se tak úspěch z Japonska, kde Insight patřil dokonce k nejprodávanějším autům vůbec. Konkurence v podobě nového modelu Toyota Prius se zatím drží v závěsu. Honda přitom hodlá svůj úspěch i nadále úročit, podle všeho připravuje pro rok 2010/2011 další dva hybridní automobily, dokonce v ještě nižší cenové hladině než je nový Insight (kolem 600 000 Kč). Přitom v souvislosti s prodeji nového Insightu v USA však automobilka oznámila, že nejdou tak dobře jak očekávala. Do března příštího roku namísto plánovaných 90 000 kusů jich prodá v USA údajně pouze 60 000.

Prvním novým hybridem bude Honda Jazz Hybrid (v Japonsku se vůz prodává pod značkou Honda Fit), druhým vůz založený na sportovně laděném konceptu Honda CR-Z. Kromě těchto vozů pak bude mít Honda v nabídce také model Civic Hybrid, který se ve zmíněné tabulce prodejnosti vozů na alternativní pohon drží na třetím místě. Spekulovalo se, že nové malé levné hybridy Honda by mohly stát už kolem 300 000 Kč, což by otevřelo cestu hybridnímu pohonu do hlavního proudu. Prozatím ho najdeme především u aut střední třídy kolem 600 000 Kč a luxusních aut jako jsou třeba hybridy značky Lexus.

Autosalon Brno 2009

Report: Autosalon Brno 2009 – Honda Insight poprvé v ČR!

Hned od začátku bylo jasné, že od letošního ročníku Autosalonu Brno nelze očekávat zázraky. Ekonomická krize nemilosrdně drtí celý automobilový svět. Jaké to může mít následky však bylo na letošním autosalonu vidět snad lépe než kdekoliv jinde. Akce se tentokrát konala pouze v pěti pavilonech Brněnského výstaviště, z toho hlavní expozice se odehrávala de-facto ve dvou – miniaturním pavilonu F a velkém P. Zde se představily automobilky jako Audi, BMW, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, KIA, Mazda, Mini, Mitsubishi, Opel, Renault, Seat, Suzuki, Škoda, Volvo či Volkswagen, plus několik dalších výrobců zabývajících se převážně sportovními nebo luxusními vozy jako Bentley či Aston Martin. Zcela však chybí například Toyota.

Honda Fit

Honda Fit Hybrid možná už příští rok

Úspěch nového hybridu i konkurenční nedá japonským automobilkám spát a už chystají další novinky. kupříkladu už v roce hodlá podle Reuters vrhnout na trh hybridní verzi svého malého vozu . Původně měl přijít na trh teprve kolem roku , ale nebývalý zájem o ekologická auta donutil automobilku posunout uvedení modelu Honda Fit Hybrid už na podzim 2010. Během následujících měsíců pak mají přijít na trh ještě sportovní hybrid a nejspíš také další verze . Japonský ekonomický deník Nikkei informuje, že Honda chce ročně prodat na 50 000 kusů hybridu Honda Fit v ceně kolem 15 800 dolarů, v hrubém přepočtu asi 300 000 Kč. Oficiální mluvčí automobilky nicméně řekla, že o ceně, datu uvedení ani odhadovaných prodejích modelu Fit dosud není rozhodnuto.

Honda Insight

Honda Insight nejprodávanějším autem v Japonsku

Přestože japonské automobilky těžce prodělávají, a to včetně Nissanu, ToyotyMazdy, jeden tamní hráč si může mnout ruce. Tím hráčem je Honda, která nedávno představila novou generaci svého hybridního automobilu Honda Insight. Už po několika týdnech na trhu se z Insightu stalo nejprodávanější auto v Japonsku. Poprvé v historii se jím stal hybrid. Předtím to byla Honda Fit, malý pětidveřový hatchback. Během dubna 2009 byla však překonána Insightem, kterého se prodalo 10 481 kusů, zatímco Fitu 9443 kusů. Celkově se dosud prodalo kolem 20 000 nových modelů Hondy Insight. Pro srovnání, novou Toyotu Prius si předobjednalo 40 000 zájemců.

2015 Honda CB750

Honda CB750 na tekutý vodík

Motocykl Honda CB750 patří k legendám jedné stopy. Stroj se vyráběl mezi lety 1969 a 2003 a podle názoru mnoha patří k nelepším motorkám, které kdy byly vytvořeny. Průmyslový designér Igor Chak se rozhodl vzdát legendě poctu. Vytvořil proto návrh modelu 2015 Honda CB 750. Kromě toho, že je prorostlý elektronikou se může pochlubit ještě jedním unikátem. Jako motor mu slouží čtyřválcový motor na tekutý vodík. Konstrukce motorky je pak vyrobena z kombinace karbonových vláken, titanu a hliníku. Dotykový ovládací panel umístěný přímo na nádrži ze všeho nejvíc připomíná iPhone, nabízí ale kromě různých jízdních módů také GPS a diagnostiku motocyklu. Nashle v roce 2015!

2015 Honda CB750

hybridy - prodej v USA pro duben 2009

Prodej hybridů v USA se propadl o polovinu

bankrotuje a sápe se po něm , stejně jako po , evropské divizi umírajících . A jak jsou na tom ve Státech ? Podle nejnovějších statistik se jejich prodeje během dubna meziročně propadly o 45,5%! Celkem se za uplynulý měsíc prodalo 21 735 kusů (2,65% z celkově prodaných nových aut), a to i přesto, že jsou na trhu nové modely nebo . si užila propad prodeje hybridů dokonce o 62,8%. Modelu Toyota Prius se v dubnu prodalo 8385 kusů. Veřejnost dost možná čeká na uvedení třetí generace Toyoty Prius roku 2010, protože v případě značky Honda šly naopak prodeje hybridů meziročně o čtvrtinu nahoru. A to především díky novému modelu Insight, kterého se v dubnu prodalo 2096 kusů.

Toyota Prius 2010 - třetí generace

Nový Prius si předobjednalo 40 000 zájemců

Jak se Honda chlubila s prodejem svého nového hybridu Insight, tak se Toyota hodlá chlubit úspěchem nového modelu Toyota Prius. Toyota Motor Corp. očekává, že do poloviny května, kdy se novinka začne v Japonsku prodávat, bude mít jen na domácím trhu sesbíráno na 40 000 předobjednávek. To je povážlivý objem vezmeme-li v úvahu, že během roku 2008 se tamtéž prodalo „jen“ 73 100 kusů původního modelu Priusu. Místní noviny nicméně informují, že do poloviny dubna dealeři Toyoty obdrželi předobjednávky na více než 20 000 nových kousků. Hybridy a další vozy na alternativní pohon by měly v prodejích výrazně poskočit díky novým incentivám japonské vlády, která chce prodej ekologických automobilů podpořit, podobně jako např. v Británii a jinde na světě. Není bez zajímavosti, že Toyota bude v Japonsku prodávat nový model (nedávno představenou třetí generaci) společně se starším modelem, jehož cenu sníží na úroveň Hondy Insight. Toyota uvedla, že během roku 2010 chce globálně prodat 400 000 kusů nového Priusu.

Honda Insight 2010

Proč nemá nová Honda Insight LED světla?

Nejnovější (model pro rok 2010) se může pochlubit překvapivě nízkou cenou, ale jen průměrnou výbavou. Právě to se pokusil vyjasnit Dave Terebessy na firemním blogu Latest Insight. prý často dostává dotazy ohledně a prosklené střechy, resp. skutečnosti proč je nový model nemá. Odpověď je překvapivě jednoduché – obě součástky jsou prostě stále příliš drahé, navíc váha prosklené střechy by zvýšila spotřebu. LED světla by sice mohla uspořit část energie, ale na druhou stranu by se cena hybridního Insightu opět o něco zvýšila. Automobilka přitom chtěla pro široké masy, tedy s co nejnižší cenou. Zároveň ale Terebessy nepřímo naznačil, že budoucí modely by všechny tyhle vychytávky případně obsahovat mohly. Insight se prodává velmi dobře tak získala důraznou konkurenci pro svůj průlomový model .

Toyota Auris jako hybrid?

Toyota možná připravuje nový levný hybrid

Honda se s velkou pompou nedávno vrátila do kolbiště hybridních automobilů, když představila svůj nový Honda Insight. Nízká cena, skvělé jízdní vlastnosti a především nízká spotřeba udělaly z nového hybridu hit – prozatím jen v Japonsku, ale brzy se začne prodávat také v dalších částech světa. Toyota naproti tomu představila třetí generaci Toyoty Prius, která je ale dražší než nový Insight při zhruba srovnatelných parametrech. Kolují proto v kuloárech už nějakou dobu zvěsti, že také Toyota připravuje „levný“ hybrid postavený například na podvozku modelu Toyota Auris. Honda ušetřila náklady především díky tomu, že využila existující konstrukční prvky a technologie, na které namontovala svůj Integrated Motor Assist systém. Podobně Toyota by prostě mohla na prověřený podvozek namontovat svůj Hybrid Synergy Drive a pustit nový „nízkotučný“ hybrid do světa.

Honda CR-Z hybrid

Honda prodala přes 300 000 hybridů, plánuje další

Japonská Honda patřila spolu s Toyotou k prvním automobilkám, které se pustily do prodeje hybridních automobilů. Na americkém trhu byla dokonce v roce 1999 první se svou první generací hybridu Honda Insight, jehož nástupce byl nedávno uveden na trh a velmi dobře se prodává. Celkem už Honda prodala přes 300 000 hybridů, největší počet z toho zabírají hybridní modely Honda Civic (255 000). Už v roce 2010 chce automobilka uvést na trh další hybrid, který by měl být založený na konceptu CR-Z představeném už v roce 2007. Narozdíl od prakticky zaměřeného nového Insight má být budoucí hybrid více sportovně zaměřený.

Honda Insight

Honda Insight hybrid se prodává velmi dobře

Jen co Honda uvedla na trh novou generaci svého hybridu Honda Insight, už se může pochlubit slušnými výsledky. Nejlevnější hybridní automobil na trhu jde v Japonsku na dračku. Za pouhý týden si jej objednalo 5000 zájemců, čehož chtěla automobilka dosáhnout během měsíce. V zemi vycházejícího slunce se hybrid prodává od 1,89 milionu jenů, tedy v přepočtu asi 470 000 Kč. Konkurenční Toyota Prius se v Japonsku prodává za 2,3 milionu jenů – na trh se však nyní chystá nový model pro rok 2010, jehož cena prozatím není známa – na trhu bude teprve v květnu. Uvedení nové Hondy Insight v Evropě se očekává během letošního března, v Americe pak bude k dispozici od dubna.

Li-ion baterie – čekání na revoluci

Lithium-iontové baterie jsou dnes jednou z nejdůležitějších technologií nejen v oboru spotřební elektroniky, kde dodávají energii malým přenosným počítačům a mobilním telefonům, ale také v oblasti automobilismu. Li-ion baterie slouží v hybridních automobilech a v blízké budoucnosti se stanou hlavními zásobiteli energie malých městských elektromobilů. Tesla Motors jimi pohání svůj sportovní elektromobil Tesla Roadster. Současná technologie li-ion baterií je však stále ještě nedostačující zejména co se kapacity a doby nabíjení týká. Proto prakticky po celém světě probíhá ve výzkumných laboratořích mnoha různých společností intenzivní výzkum, který má přinést lépe využitelné lithium-iontové články. Už v roce 2010 je chce ve svém hybridním pohonném systému Integrated Motor Assist využívat japonská automobilka Honda, která nedávno uvedla na trh svůj nový hybrid Honda Insight. Na vývoji svých baterií pracuje s dalším japonským gigantem – Sanyo. Hlavní předností jejich nových baterií nemá být ani tak zvýšená kapacita, jako velmi rychlý čas dobíjení. Mnohem větší část kapacity baterií tak bude moct být využita k pohonu elektromotoru, což zase umožní využít hybridní pohon IMA ve větších a těžších typech automobilů. Navíc mají být nové baterie výrazně levnější. Není bez zajímavosti, že se společností Sanyo spolupracuje v oblasti li-ion baterií také německý koncern Volkswagen. Chce je využít pro své hybridy a elektromobily, a to už od roku 2012. O pokrocích v oblasti vývoje technologie uskladňování energie pomocí lithium-iontových baterií nedávno informoval také prestižní magazín Nature, který přinesl informaci o vysokokapacitních li-ion bateriích využívajících nanotechnologií, konkrétně silikonových nanodrátků.

Honda Insight

Hybrid Honda Insight v prodeji

Nejžhavější konkurent tradičního hybridu Toyoty Prius jde právě nyní na japonský trh. Základní cena Hondy Insight byla stanovena na zhruba 21 tisíc dolarů, což je přepočteno dnešním kurzem 462 tisíc korun. Základní verze ostříleného Priusu se přitom v Japonsku prodává nyní za v přepočtu 566 tisíc korun.

Honda od začátku slibovala, že se proti Priusu bude vymezovat především cenou, což se zatím potvrzuje. Roční plán prodejů je 200 tisíc vozů. Polovina je určena pro USA, zbytek se má podle plánu prodat na japonském a evropském trhu. Zřejmě proto se spekuluje i o tom, že v USA bude cena ještě citelně nižší, a sice v rozsahu 19 až 20 tisíc dolarů (418 – 440 tisíc Kč).
Na ohlášení cen pro Evropu si ještě nějakou dobu počkáme. Jisté je však jediné, cena nebude vyšší než u konkurence. A ta na to v ideálním případě bude rychle reagovat.

Honda Insight - produkční verze

Honda Insight – máme nové fotky!

Včera jsme informovali o uniklé japonské brožuře a několika základních parametrech nového hybridu Honda Insight, dnes máme možnost vám představit dvě desítky nových fotografií, které pocházejí z opět „náhodou“ uniklé evropské brožury. Pětidveřový hybridní automobil se představí světu na autosalonu v Detroitu 11. ledna, na trhy obou stran Atlantiku pak má být uveden během jara 2009. Honda očekává, že ročně prodá kolem 200 000 kusů modelu Insight.

Honda Insight - produkční verze
Honda Insight - produkční verze

Honda FCX Clarity

Top Gear: budoucnost jsou auta na vodík

V posledním díle oblíbeného motoristického pořadu si trojice jeho všehoschopných moderátorů vzala do parády nejprve a posléze v podobě Honda FCX Clarity. U sporťáku si pochvalovali jeho jízdní vlastnosti a výkon, ale vzhledem k tomu, že autu se na testovacím okruhu vybily baterky už zhruba po najetí 75 km, bylo velmi nespolehlivé a plné dobití baterií zabralo 16 hodin, závěr byl ten, že elektromobily prostě nejsou budoucností automobilové osobní dopravy. Zato v případě FCX Clarity tomu bylo úplně jinak.

Honda podle nich správně odhadla budoucí vývoj. Clarity má vynikající jízdní vlastnosti, načerpání plné nádrže tekutého vodíku trvá nějaké dvě minuty a dojezd se pohybuje kolem 450 km, podle stylu jízdy. Top Gear o vozu Honda FCX Clarity říká, že „je to auto budoucnosti proto, že je stejné jako auta dnešní“. Samozřejmě, že hlavním ekologickým problémem je výroba vodíku a infrastruktura pro jeho hromadné nasazení. Nicméně Honda v tomto ohledu jistě podniká spoustu kroků, kromě jiného pracuje na domácích plnících stanicích. V USA, zejména v Kalifornii, kde je možné si FCX Clarity za pár stovek dolarů měsíčně vypůjčit, už navíc fungují první benzinky, kde je možné vodíkem auto plnit.
domácnost budoucnosti podle Hondy