Honda FC Sport

Autosalon Los Angeles: Honda FC Sport

Některá auta nemusejí mít účel, stačí že prostě jsou a vypadají cool. A to přesně měla na mysli Honda, když na autosalonu v Los Angeles představila svůj koncept Honda FC Sport. Narozdíl od sedanu Honda FCX Clarity, který jezdí na vodíkové palivové články a můžete si jej prozatím pouze půjčit v USA a v Japonsku, FC Sport nikdy do výroby nepůjde. Má pouze ukázat, že palivové články a pohon na vodík mohou být cestou budoucnosti. Honda FC Sport využívá stejné palivové články V-Flow i stejný elektromotor jako FCX Clarity. Jedná se o trojmístný automobil s motorem a články umístěnými vzadu. „Honda FC Sport prozkoumává možnosti jak uspokojit nadšence do automobilového výkonu ve světě bez benzinu,“ řekl k projektu Dan Bonawitz, vice prezident americké pobočky Honda. Jak se vám líbí? Video v článku. POKRAČOVAT…

Honda FC Sport

Honda Insight v Paříži

Honda Insight odhalena v Paříži

Asi nejočekávanější „zelenou“ událostí autosalonu v Paříži bylo odhalení konceptu Honda Insight. Od produkční verze, která bude k vidění za tři měsíce na Detroit Auto Show, se s největší pravděpodobností liší jen minimálně.

Přímý konkurent Toyoty Prius, pro mnoho lidí synonymum slova hybrid, se na trhu chce uplatnit zejména díky nižší ceně, která by se měla podle Hondy vejít pod hranici v přepočtu 350 tisíc korun (cena v ČR bude zřejmě vyšší). Právě vysoká cena hybridů často odrazuje potencionální zákazníky a Honda si její snížení může dovolit díky odlišné technologii hybridního pohonu v porovnání s Toyotou. Někteří ovšem technologii IMA označují téměř hanlivě jako „mild hybrid“ a podíl práce elektromotru ke klasické benzínové třináctistovce vnímají jako nedostatečný.
Každopádně, Honda Insight je nyní reálnému provozu blíž, než si mnozí myslí. Uvedení na evropský trh je plánováno na jaro roku 2009. POKRAČUJTE PRO VIDEOKLIPY …

Honda připravuje hybridní motorky

Včera jsme psali o tom, že prodej skútrů v USA strmě stoupl. Dnes tu máme aktualitu z . , známý výrobce a automobilů, oznámila, že do roku uvede na trh hybridní motocykly a od roku 2011 pak také malé . Hybridní motocykly Honda budou k dispozici v kubaturách od 200 ccm do 1000 ccm s údajně až 50% paliva. Výrobní ceny by měly být sníženy díky pokrokům v oblasti miniaturizace hybridního pohonu a využitím stejných komponent jako v hybridních automobilech. Honda nabídne také nové a následníka motocyklu Cub s motorem o velikosti 50 ccm a 125 ccm. Dojezd prvních malých elektromotorek Honda by se měl pohybovat kolem 30 km.

Honda se do plug-in hybridů nehrne

Honda sice na příští rok chystá nový hybrid Honda Insight, přímého konkurenta připravovaného nového modelu Toyoty Prius, nicméně zda půjde o plug-in hybrid, to zatím vůbec není jasné. Podle agentury Bloomberg totiž Masaaki Kato, prezident výzkumné divize společnosti Honda, prohlásil, že „Aby se automobily na baterie mohly více rozšířit, musí technologie baterií ještě pokročit.“ Těžko říct, co z takového prohlášení odvodit. Jisté je, že konkurence se plug-in hybridů naopak nebojí a nový Prius by s největší pravděpodobností měl jít zapojit do zásuvky, stejně jako další nové hybridy. Honda by údajně mohla nabídnout plug-in hybrid někdy v budoucnosti, nicméně teď se chce především soustředit na palivové články. Je ostatně jedinou automobilkou, která má na trhu auto na vodík, resp. palivové články – sedan Honda FCX Clarity. Kato věří, že pokroky v oblasti palivových článků jsou jednodušší než pokroky v oblasti technologie baterií. Podle analytiků není toto rozhodnutí u Hondy ničím nevídaným, automobilka se vždy profilovala víceméně konzervativně. Každopádně je příjemné, že všechny automobilky nejdou jedním směrem (li-ion baterie) a zkouší něco nového.

Honda i Yamaha budou vyrábět elektrické motorky

Nejen elektromobily, ale také elektrické motorky se chystají ovládnout silnice budoucnosti. Před víkendem ohlásily společnosti HondaYamaha, oba velmi dobře známí výrobci motocyklů z Japonska, že hodlají během následujících let uvést na trh elektrické motocykly. Yamaha to chce provést už v roce 2010 s tím, že dojezd bude 100 km na jedno nabití. Honda, dnes největší výrobce motorek na světě, chce své eletromotorky uvést o rok později, 2011. Cílovými zákazníky jsou pro Hondu především velké firmy jako je Japonská pošta, která by podle slov zástupců Hondy mohla proměnit svou flotilu 90 000 motocyklů v elektrické motocykly. Podobně, jako se chystá ve velkém přejít na elektromobily. Honda bude ve svých elektrických motorkách využívat li-ion baterie, podrobnosti o konstrukci strojů od Yamahy zatím neznáme.

Honda Insight

Nový hybrid značky Honda – Insight!

Automobilka Honda konečně zveřejnila očekávané fotografie nového hybridu. Ten má konkurovat novému modelu Toyota Prius a naplno se světu představí zanedlouho na autosalonu v Paříži. Hybridní automobil, který zástupci Hondy až dosud označovali prostě jako „globální hybrid“ má konečně také oficiální jméno. Ponese osvědčenou značku Honda Insight, o jejímž oživení se už dříve spekulovalo. Nový model hybridu Honda Insight bude velmi odlišný od toho původního. Svým vzhledem se spíš blíží onomu Priusu, nebo ještě lépe vodíkovému modelu Honda FCX Clarity. Honda v posledních týdnech naznačovala, že se jí podařilo výrazně snížit cenu svého hybridního pohonného systému IMA, a tak jsme zvědaví, na kolik si ocení také celý svůj nový hybrid. Automobilka očekává prodeje na úrovni 200 000 kusů, z toho polovinu chce prodat v USA.

Honda Insight

Honda hybrid

Nový hybrid Honda pod 300 000 Kč?

Honda už pilně připravuje svého hlavního bojovníka do bitvy proti světově nejpopulárnějšímu hybridu Toyota Prius. Na internetu už se dají najít špiónské fotky nového hybridu Honda, který vypadá jako něco mezi modely FCX ClarityPrius. Aktuálně se také vynořily informace, které tvrdí, že hybridní pohon nového konkurenta od Hondy by měl být až dvakrát levnější než v případě starších hybridů Honda, jako je například Honda Civic Hybrid. Inženýři z Hondy totiž dokázali systém IMA (Integrated Motor Assist) zjednodušit a zmenšit, čímž stáhli jeho cenu. Nový hybrid Honda by tedy ve výsledku mohl stát už kolem 18 580 dolarů, v hrubém přepočtu neuvěřitelných 280 000 Kč. Není divu, že Honda chce nabídnout zákazníkům proti Toyotě co nejlepší podmínky – a právě tady s ukazuje, jak zdravá je konkurence. Vypadá to, že právě díky Hondě by mohly ceny hybridů vykročit výrazně směrem dolů, na což bude muset samozřejmě reagovat také Toyota, pokud bude chtít i nadále zůstat konkurenceschopná. Protože zatímco starší hybrid Honda Insight měl proti Toyotě Prius výrazné nedostatky, s novým hybridem se už Honda, jak se zdá, dokáže postavit Toyotě čelem.

Honda OSM

Honda OSM – nízkoemisní roadster

Na Britském autosalonu představila automobilka Honda kromě pro výrobu potvrzených konceptů Honda FCX Clarity (brzyJaponsku) a sportovního hybridu CR-Z také novinku v podobě modelu OSM. Zkratka znamená „Open Study Model“ a říká nám, že jde prozatím o studii. Jednoduchý, malý, ale zároveň nízkoemisní roadster má nabídnout podobné svezení, jako jiná auta této kategorie poháněná klasickým pohonem. Honda se však už nezmiňuje o tom, co by vlastně mělo pohánět model OSM. „Chceme ukázat, že i nízkoemisní automobil může být atraktivní,“ řekl Andreas Sittel, ředitel projektu OSM.

Honda OSM

Honda FCX Clarity

Honda ohlašuje vodíkový model FCX Clarity v Japonsku

Automobilka Honda představila v Japonsku svůj vodíkový vůz Honda FCX Clarity. Velké pozornosti se mu mimo jiné dostalo na summitu G8 v Hokkaido. Jak se to tedy s vodíkovým automobilem má? Podobně jako v Kalifornii, také v Japonsku se auto nebude prodávat, nýbrž od listopadu 2008 pronajímat, a to nejprve vládním úřadům a velkým korporacím.

V průběhu roku 2009 se pak Japonsko dočká řady osvětových a reklamních akcí, které seznámí lidi s vodíkovým pohonem. Jako palivo slouží palivové články Honda V Flow dávající výkon až 100 kW, startovat dokáže vůz až při -30°C. Palivové články jsou umístěny ve středovém tunelu vozidla, a tak pohodlný sedan nabízí dostatek prostoru a dojezd až 620 km. Japonská verze vozu obsahuje vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu (zjevně jde o velmi luxusní model). Maximální rychlost je 160 km/h, energie je skladována v li-ion bateriích. Honda nemá se svým vodíkovým vozem zjevně prozatím velké plány a během tří let chce podle tiskové zprávy prodat (?!) 200 vozů.

Honda FCX Clarity

Prodej hybridů v USA

V USA se prodává nejméně aut za 15 let, klesly i hybridy

Výsledky prodeje automobilů v USA za měsíc červen jsou odrazem toho, jak si stojí americká i světová ekonomika jako celek. Prodej nových automobilů poklesl na nejnižší hodnotu za posledních 15 let. Rekordně vysoké zapříčinily, že prodej SUV a trucků výrazn postihl zejména , . Zajímavé je, že výrazně poklesl také prodej , a to o 27% na 24 917 z 34 300 prodaných v červnu 2007. Velkou příležitost zde podle analytiků propásla , která nestačí uspokojovat poptávku po svém hybridu , ani po některých dalších malých automobilech. Prodej modelu se meziročně propadl o 45%, model o 37%. Podobný propad zažily i vozy značky . Minimální zvýšení prodejů zaznamenaly automobilky , ovšem nikoliv v oblasti hybridů. Například model aznamenal 17% meziroční propad prodejů, prodalo se jen 2710 kusů za červen 2008. Naopak výrazné zvýšení pocítila automobilka , když se prodalo 1333 kusů modelu Nissan Altima Hybrid, o 66% než minulý rok. Zároveň se snížením celkového prodeje nových automobilů i hybridů se podíl hybridů na prodeji nových automobilů snížil na 2,1% proti rekordním více než 3,2% minulý měsíc.

Honda Civic Hybrid

Honda uvádí model Civic Hybrid v Indii

Indie se společně s Čínou a dalšími asijskými zeměmi pomalu, ale jistě znovu staví do pozic světových velmocí (sic po tisících letech, ale přece). Velké firmy si to nechtějí nechat ujít a výjimkou není ani Honda. Stala se vůbec první společností, která v Indii nabízí hybridní automobily. Konkrétně jde o v Japonsku vyráběný model Honda Civic Hybrid. Ten však mezi hybridy nepatří právě mezi „kvalitu“ – nedokáže například jezdit samostatně pouze na elektřinu a ani spotřeba není kdovíjak nízká. Přínos pro indické životní prostředí, resp. obrovská špinavá velkoměsta, je tak více než diskutabilní. Na druhou stranu, pokud se budou nové vozy Honda Civic alespoň trochu prodávat, jistě si nenechají ujít příležitost ani další výrobci v čele s Toyotou a jejím Priusem. V Indii je však v současné době nejoblíbenější pohon na plyn, resp. LGP, popřípadě i CNG. Bohatí Indové si údajně nechávají předělávat své Hondy Accord na LPG .

Toyota Prius

Hybridy v Česku – po silnicích jezdí stovky kusů

Agentura ČTK aktuálně vydala zajímavou zprávu týkající se v ČR. Podle ní se prodeje hybridů jednotlivých značek , pohybují každoročně v desítkách až stovkách kusů. Nejprodávanějším modelem je logicky . Letos od ledna do května prodala Toyota v Česku 53 těchto vozů proti 32 autům loni. U luxusní divize Toyoty, značky Lexus, tvořily letos hybridní vozy 64 procent všech prodaných aut. Prodej hybridů tedy představuje pouze promile z celkového prodeje automobilů v ČR, zatímco např. v USA je to už přes tři procenta. Svou roli v tom hraje i fakt, že vláda neposkytuje na hybridy či obecně ekologické automobily žádné zvýhodnění. A tak zatímco se v současné době v celé EU halasně jedná o příliš vysokých cenách paliva, namísto poskytování zvýhodnění pro koncové spotřebitele se přemýšlí o dalším zdaňování, např. velkých ropných společností.

Honda Insight Hybrid

Oživí Honda značku Insight pro svůj nový hybrid?

Fenomenální úspěch hybridu Toyota Prius nedává spát ostatním automobilkám v oblasti, natožpak Hondě, která svého času výborně odstartovala s hybridem (zejména v USA). O tom, že Honda chystá nový hybrid už jsme psali. Že by se však mohl jmenovat opět Insight, to je zajímavá aktuální novinka. Nový hybridní automobil Honda by se měl na trhu objevit už v první polovině roku 2009, tedy zhruba ve stejné době, kdy Toyota představí svůj nový Prius třetí generace.  

Honda FCX Clarity

Honda FCX Clarity v seriové výrobě

První vodíková Honda FCX Clarity míří ke svému majiteli a další na sebe nenechají dlouho čekat. V japonském Tochigi totiž odstartovali výrobu těchto vozů určených primárně pro americký trh.

Pojem seriová výroba je však zavádějící. Roční produkce by měla činit něco kolem 70 kusů, což zdaleka nepokryje poptávku. Další ne zcela pozitivní informací je skutečnost, že se Honda FCX Clarity nedá koupit, ale pouze pronajmout za 600 dolarů měsíčne, což zahrnuje i pojištění a servis. Pravda, že při dnešním kurzu dolaru by si mohl dovolit uvedenou částku platit nejeden našinec, musel by však přesídlit do USA nebo Japonska, kde bude FCX Clarity k mání.