Honda Civic Hybrid

Britská IKEA kupuje hybridy Honda Civic

Podobně jako řada dalších společností se i britská odnož švédského výrobce nábytku IKEA rozhodla „zezelenat“. V rámci svého zeleného programu proto nakoupila už během roku 2007 přes 50 kusů hybridu Honda Civic s tím, že další přibudou ještě během letošního roku. Ve firemní oblasti se podle slov zástupce automobilky Honda daří vozům Civic Hybrid velice dobře, zejména díky stále sílící vlně zelené módy, kdy firmy zelenají jedna po druhé. Na druhou stranu ale může také Honda Civic Hybrid ušetřit firmám značné náklady díky nižší spotřebě či nižším emisím (a tedy i poplatkům za vjezd do Londýna).

Honda FCX Clarity

Nový hybrid Honda – ve stylu FCX Clarity

Prezident automobilky Honda Takeo Fukui uvolnil na veřejnost nové informace týkající se připravovaného nového hybridního automobilu. Ten má být na trh uveden už v příštím roce a měl by vypadat alespn trochu jako právě vodíkový vůz Honda FCX Clarity poháněný palivovými články. Nový hybrid bude mít jedno jméno po celém světě, o to méně tedy zmatení (podobně jako v případě modelů Honda Civic nebo Honda Accord). Nový „globální hybrid“ bude na americkém trhu stát údajně méně než současný Honda Civic Hybrid (tj. stane se nejlevnějším hybridem) a využije stejný pohonný systém – jen vylepšený, menší a lehčí. Podle všeho hybrid využije staré dobré NiMH baterie. Podobně jako Toyota nejspíš zatím není přesvědčená o použitelnosti lithium-iontových baterií. Přitom ostatní automobilky jako General Motors, Nissan nebo Mitsubishi už se chystají na masové využití li-ion baterií přistoupit. Honda by chtěla prodat až 200 000 kusů za rok, což není vůbec malé číslo, a dosáhnout 10% podílu hybridů na celkovém prodeji svých aut do roku 2012.

Mitsubishi zvyšuje produkci solárních článků

Před časem jsem informovali o tom, že japonská Honda začíná vyrábět solární články. Aktuálně se objevily informace o tom, že také koncern Mitsubishi se hodlá v této oblasti výrazněji angažovat. Mitsubishi se však už dnes, narozdíl od Hondy, řadí na šesté místo mezi největšími světovými producenty solárních panelů. A v budoucnu prý hodlá výrobu i nadále zvyšovat. V současné době ročně produkuje 120 MW solárních panelů, kapacitu má na 150 MW a do dubna 2009 ji hodlá zvýšit na 230 MW. Mitsubishi však odhaduje, že do roku 2010 vzroste celosvětová poptávka po solárních panelech na 10 000 MW ročně, a tak chce do roku 2012 zvýšit svou produkci až na 500 MW. Solární energie, stejně jako další alternativní zdroje, momentálně zažívá celosvětový boom. Rapidně se ale šíří také v ČR.

zdroj: autobloggreen

Honda FCX Clarity

2015: klíčový rok pro komercializaci palivových článků

Na profesním semináři se nedávno v Japonsku sešli zástupci předních japonských automobilek a Ministra ekonomiky, obchodu a průmyslu v rámci demonstračního programu „Vodík a palivové články“. Předně bylo zdůrazněno, že narozdíl od hybridních automobilů mají před sebou auta na palivové články ještě dlouhý kus cesty. Yasuhiro Daisho, profesor na Waseda University, přednesl trefné přirovnání: „Pokud bych měl tato vozidla připodobnit letadlu, řekl bych, že hybridy už létají a elektromobily pomalu startují a stoupají, zatímco FCV zatím popojíždějí po ranveji.“

Honda CR-Z

Honda představí dva nové hybridy

Už letos v září na Pařížském autosalonu chce Honda odhalit koncepty dvou nových hybridních automobilů. Dosud nepojmenovaný první hybrid by měl na evropský trh dorazit už na jaře 2009, do USA pak brzy poté. O tom druhém zatím nevíme zhola nic. Honda už v minulosti jeden čistě hybridní model vyráběla, šlo o automobil Honda Insight, který se však přestal vyrábět v roce 2006 z důvodu nízkého zájmu a konkurence modelu Toyota Prius. Právě Toyota je pro Hondu v oblasti hybridních automobilů největším konkurentem. V roce 2010 chce Honda prodávat 10% svých automobilů s .

Chystaný hybridní model má přilákat především evropské zákazníky – nabídne nízkou cenu (mezi €16 000 a €20 000) i nízkou spotřebu. Emise by se měly dostat pod 100g/km, pro srovnání Honda Civic Hybrid má 109g/km a Toyota Prius produkuje 106g/km. I přes tato velmi zajímavá čísla to Honda nebude mít jednoduchá. Jiná čísla jsou totiž podobně neúprosná a říkají, že zatímco Honda minulý rok v Evropě prodala 10 515 vozů Honda Civic Hybrid, Toyota prodala 31 963 vozů Toyota Prius.

Honda Insight

Panasonic navýší produkci baterií

Panasonic hodlá výrazným způsobem navýšit produkci baterií pro hybridní automobily. Společnost Panasonic EV, společný podnik japonských gigantů MatsushitaToyota, plánuje v roce 2009 vyrobit 800 000 baterií pro hybridy. Většina produkce budou nikl-metal hydridové baterie, koncem roku chce ale Panasonic začít také s produkcí lithium-iontových baterií pro testovací sérii vozů Toyota. Toyota bude v roce 2009 představovat dva nové hybridní modely – třetí generaci vozu Toyota Prius a také nový Lexus. Ty však budou stále využít starší Ni-MH baterie, použití novějších li-ion baterií se očekává u značky Toyota teprve v budoucnu. Také další automobilky spolupracují s výrobci elektroniky a baterií na společných projektech, např. Honda a Sanyo či Nissan a NEC.

Honda energetická stanice

Honda uvedla domácí vodíkovou stanici

Ve spolupráci s uvedením vozu Honda FCX Clarity na palivové články představila automobilka Honda také domácí energetickou (vodíkovou) stanici pro dobíjení palivových článků a generování energie. Jedná se již o čtvrtou generaci tohoto zařízení, které zpracovává zemní plyn a přeměňuje jej na teplo a elektřinu. Dokáže tedy nejen dobít palivové články vašeho auta, ale také ohřívat vodu, produkovat elektřinu, případně vytápět dům. Pořád se ale ještě jedná o experimentální zařízení. Reálné nasazení podobných stanic se očekává nejdříve kolem roku 2015. Podstatným způsobem by se tím urychlilo budování infrastruktury potřebné pro provoz aut na vodík.

Honda Puyo

Honda Pyuo a CR-Z

Autosalon Tokio 2007 bude logicky hostit obrovské množství konceptů japonských automobilek. Po konceptu Toyota RiN, o kterém jsme informovali včera, tu máme novinky od automobily Honda.

Jedná se o modely Honda PyuoHonda CR-Z. Zatímco koncept Puyo se spíše blíží designům Toyota RiN nebo Nissan Pivo 2, mimo jiné tím, že jde především o městská vozítka s unikátním designem, Honda CR-Z je klasický sporťák s alternativním typem pohonu.

Honda CR-Z

Žaloba kvůli spotřebě hybridní Hondy

Hudebník John True z jižní Kalifornie žaluje automobilku Honda. Předpokládal, že v době vzrůstajících cen pohonných hmot mu pomůže snížit náklady na dopravu. A právě spotřeba paliva je předmětem sporu. Honda v reklamě uváděla až 50 mil na jeden galon paliva (mpg), což odpovídá hodnotě 4,7 l/100km. Dosáhl však přinejlepším 34,6 mpg, v přepočtu 6,8 l/100km.
Příčinou je zřejmě to, že využívá automobil pro daleké cesty a nedostane se s ním prakticky vůbec do města. Hybridní pohon se pak stává spíše přítěží. „O tom však v reklamě Honda nic neříká“, uzavírá hudebník.

Honda Accord diesel v roce 2009

Automobilka Honda nedávno oznámila, že hybridní automobil Honda Accord se neprodává dobře, a tak místo hybridu uvede na trh v roce 2009 dieselovou verzi s velmi nízkou spotřebou.

Půjde o model vybavený řadou čistých dieselových motorů, které by měly mít spotřebu až kolem 4,5 l/100 km a velmi nízké emise. Nedávno byl na technologickém veletrhu v Kalifornii předveden model Honda Accord diesel pro evropský trh vybavený motorem 2.2 i-CTDi, jehož spotřeba se pohybovala právě kolem 4,5 l/100 km. Ve své třídě tak bude s ohledem na spotřebu jasnou jedničkou. Prodávat se bude v Evropě i v USA.

Nová Honda Accord: diesel místo hybridu

Aktuální model vozu Honda Accord v hybridní verzi se neprodává tak, jak by si Honda představovala, a tak plánuje změny. Nechystá se představit hybridní verzi nového modelu Honda Accord 2008, namísto toho se hodlá soustřeďovat na hybridní pohon pro menší auta jako je Honda Civic, případně čistě hybridní řešení (první by se mělo objevit za dva roky). Větší modely jako Accord namísto toho dostanou nový dieselový motor, a to v roce 2009.