Saab 9-X Biohybrid

Saab pozastavil vývoj hybridu 9-X Biohybrid

Koncept Saab 9-X Biohybrid byl předtaven už na ženevském autosalonu s tím, že v nejbližších letech by se mohl dostat do výroby. Jenže nyní General Motors Europe, kteří Saab vlastní, a samotní vývojáři Saabu dohadují o tom, jaký podvozek vlastně pro nový Saab 9-1 použít. Vývoj modelu byl tedy pozastaven. Podle Jana-Ake Johnssona, ředitele Saabu, musí být koncept 9-X novu promyšlen. Nový Saab 9-X alias budoucí 9-1 má být totiž postaven na menším, úspornějším podvozku. Jako pohonná jednotka měl původnímu konceptu sloužit 200koňový 1,4l BioPower turbomotor s doplněním o elektromotory poháněné li-ion bateriemi. Pokud se Saab rozhodne udělat nový hybrid menší, je pravděpodobné, že využije také méně výkonný pohonný systém.

Audi Q5 Hybrid

Audi ruší hybrid Q7, soustředí se na Q5

Německá automobilka Audi chtěla už koncem letošního roku nabídnout zákazníkům hybridní automobil Audi Q7. Ten měl být postavený na benzinovém motoru v kombinaci s elektromotory a NiMH bateriemi. Podle magazínu Autocar, kterému se podařilo uskutečnit rozhovor s Michaelem Dickem, hlavou výzkumu a vývoje Audi, se však plány na hybrid Audi Q7 ruší. „Rozhodli jsme se udělat z lithium-iontových baterií prioritu,“ řek Dick. Podle něj je jasné, že právě li-ion baterie jsou budoucnost, a tak chce i Audi mít své eso v rukávě. Proto ruší hybridní SUV Q7, které je postavené ze stejných součástí jako Volkswagen TouaregPorsche Cayenne. Zatímco VolkswagenPorsche plány na hybridní verze těchto svých vozů neruší (využití benzinové motory v kombinaci s elektromotory), Audi se namísto toho hodlá soustředit na vývoj hybridního SUV Audi Q5. „Chceme z Q5 udělat náš první opravdu hybridní model, a plán je připravit ho na lithium-iontové baterie,“ řekl Dick. Kromě toho si ale firma bude vyrábět pro své vlastní potřeby v malém množství stále také verzi Q7. Audi Q5 Hybrid využije 3,2l V6 benzinový motor společně s elektromotory a sadou li-ion baterií. Očekává se, že automobilka jej oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu příští rok a do prodeje zavede v první polovině roku 2010.

Honda hybrid

Nový hybrid Honda pod 300 000 Kč?

Honda už pilně připravuje svého hlavního bojovníka do bitvy proti světově nejpopulárnějšímu hybridu Toyota Prius. Na internetu už se dají najít špiónské fotky nového hybridu Honda, který vypadá jako něco mezi modely FCX ClarityPrius. Aktuálně se také vynořily informace, které tvrdí, že hybridní pohon nového konkurenta od Hondy by měl být až dvakrát levnější než v případě starších hybridů Honda, jako je například Honda Civic Hybrid. Inženýři z Hondy totiž dokázali systém IMA (Integrated Motor Assist) zjednodušit a zmenšit, čímž stáhli jeho cenu. Nový hybrid Honda by tedy ve výsledku mohl stát už kolem 18 580 dolarů, v hrubém přepočtu neuvěřitelných 280 000 Kč. Není divu, že Honda chce nabídnout zákazníkům proti Toyotě co nejlepší podmínky – a právě tady s ukazuje, jak zdravá je konkurence. Vypadá to, že právě díky Hondě by mohly ceny hybridů vykročit výrazně směrem dolů, na což bude muset samozřejmě reagovat také Toyota, pokud bude chtít i nadále zůstat konkurenceschopná. Protože zatímco starší hybrid Honda Insight měl proti Toyotě Prius výrazné nedostatky, s novým hybridem se už Honda, jak se zdá, dokáže postavit Toyotě čelem.

BMW řady 7

Nové BMW řady 7 – hybridní konkurence pro Lexus LS600h

Během roku 2009 hodlá BMW uvést na trh nové modely řady 7. Půjde o hybridní automobily, které mají přímo konkurovat hybridu Lexus LS 600h. Samozřejmě nejde ani tak o významný ekologický přínos těchto automobilů, jako spíš o snížení zátěže v kategorii luxusních sedanů. Nové hybridní BMW řady 7 bude vybaveno 4,4l V8 benzinovým motorem a lithium-iontovými bateriemi. Spotřeba se bude snažit konkurovat vynikajícím 7,2 l/100 km při emisích 192 g/km pro dieselový model 730d. Nová řada 7 je ale opět určena především fanouškům motorů V8, takže tak výrazně nízkou spotřebu očekávat nelze, už vůbec ne od benzinového motoru. Nové hybridy BMW, se kterými mnichovské automobilce vypomáhá Mercedes, budou také výrazně dražší, než klasické verze řady 7.

Hyundai Elantra Hybrid

Hyundai Elantra Hybrid – podrobnosti

Hyundai oznámil svůj první hybrid už před časem, nyní máme k dispozici další podrobnosti. Hlavní novinkou je skutečnost, že hybridní automobil bude využívat lithium-polymerové baterie společnosti LG Chem, které jsou proti li-ion bateriím levnější pro výrobu, nabízejí vyšší kapacitu, větší počet dobíjecích cyklů a zvýšenou fyzickou odolnost. Hyundai Elantra Hybrid bude zprvu prodáván pouze v Jižní Koreji. Půjde o světově první hybrid na plyn (LPG), hlavní motor má objem 1,6 l, doplňuje ho 15kW elektromotor. Emise automobilu jsou 103 g/km. Hyundai vyvíjí své hybridní systémy už od roku 1995. V roce 2004 dodala automobilka 50 hybridních modelů Hyundai Getz vládním úřadům jakožto součást předváděcí flotily. Do roku 2010 chce mít na trhu také středně velké hybridní sedany.

Nový Prius se solárními panely?

Podle japonského deníku Nikkei.net si automobilka Toyota pohrává s myšlenkou na to, že by do nového modelu svého hybridního automobilu Toyota Prius (má být představen příští rok) zabudovala střešní solární panely. Solární energie přeměněná na elektřinu by byla využita pro napájení doplňkových zařízení jako je klimatizace. Podobný přístup už v minulosti zvolilo například Audi, Porsche jej chystá pro své hybridní SUV Cayenne. Uvedení nové plug-in verze Toyoty Prius se údajně definitivně připravuje na rok 2010.

Ferrari chystá hybridní sporťák

Hybridy jsou všude a ani ikona sportovních automobilů, italská automobilka Ferrari, se ekologickému trendu nevyhne. Prozradil to její prezident Luca Cordero di Montezemolo v rozhovoru pro německý deník Welt am Sonntag. „Chceme snížit naše emise CO2 o 40% do roku 2012.“ U svých budoucích modelů se firma chce zaměřit především na opětovné získávání ztrátové energie. „V současné době pracujeme na vývoji vozu Ferrari využívajícího alternativních zdrojů energie a který bude založen na tom, co v současnosti děláme ve Formuli 1,“ řekl di Montezemolo s odkazem na systém KERS. To je zkratka pro „Kinetic Energy Recycling System“ – systém získávající energii z brzd. Výsledek současného vývoje by měl být na už kolem roku 2015. Podle prezidenta firmy stále půjde o výrazně sportovní zážitek. „Pořád je to Ferrari,“ dodal.

Prodej hybridů v USA

V USA se prodává nejméně aut za 15 let, klesly i hybridy

Výsledky prodeje automobilů v USA za měsíc červen jsou odrazem toho, jak si stojí americká i světová ekonomika jako celek. Prodej nových automobilů poklesl na nejnižší hodnotu za posledních 15 let. Rekordně vysoké zapříčinily, že prodej SUV a trucků výrazn postihl zejména , . Zajímavé je, že výrazně poklesl také prodej , a to o 27% na 24 917 z 34 300 prodaných v červnu 2007. Velkou příležitost zde podle analytiků propásla , která nestačí uspokojovat poptávku po svém hybridu , ani po některých dalších malých automobilech. Prodej modelu se meziročně propadl o 45%, model o 37%. Podobný propad zažily i vozy značky . Minimální zvýšení prodejů zaznamenaly automobilky , ovšem nikoliv v oblasti hybridů. Například model aznamenal 17% meziroční propad prodejů, prodalo se jen 2710 kusů za červen 2008. Naopak výrazné zvýšení pocítila automobilka , když se prodalo 1333 kusů modelu Nissan Altima Hybrid, o 66% než minulý rok. Zároveň se snížením celkového prodeje nových automobilů i hybridů se podíl hybridů na prodeji nových automobilů snížil na 2,1% proti rekordním více než 3,2% minulý měsíc.

Tesla Motors logo

Tesla ohlašuje elektrický plug-in sedan

Podle původních spekulací kalifornská společnost Tesla Motors ohlašuje nový elektrický sedan Tesla Model S. Měl by se začít vyrábět v nové továrna v Kalifornii kolem roku 2010, bude stát 60 000 dolarů. Půjde o multifunkční sportovní sedan vybavený malým benzinovým motorem a lithium-iontovými bateriemi s dojezdem 360 km. Malý motor bude využíván pouze pro dobíjení baterií, stejně jako funkce plug-in. Design automobilu by měl být podobný novému hybridu Fisker Karma od Fisker Automotive, se kterým se nyní Tesla Motors soudí. Tvrdí, že původní plány na Tesla Model S byly Fiskerem ukradeny.

Honda Civic Hybrid

Honda uvádí model Civic Hybrid v Indii

Indie se společně s Čínou a dalšími asijskými zeměmi pomalu, ale jistě znovu staví do pozic světových velmocí (sic po tisících letech, ale přece). Velké firmy si to nechtějí nechat ujít a výjimkou není ani Honda. Stala se vůbec první společností, která v Indii nabízí hybridní automobily. Konkrétně jde o v Japonsku vyráběný model Honda Civic Hybrid. Ten však mezi hybridy nepatří právě mezi „kvalitu“ – nedokáže například jezdit samostatně pouze na elektřinu a ani spotřeba není kdovíjak nízká. Přínos pro indické životní prostředí, resp. obrovská špinavá velkoměsta, je tak více než diskutabilní. Na druhou stranu, pokud se budou nové vozy Honda Civic alespoň trochu prodávat, jistě si nenechají ujít příležitost ani další výrobci v čele s Toyotou a jejím Priusem. V Indii je však v současné době nejoblíbenější pohon na plyn, resp. LGP, popřípadě i CNG. Bohatí Indové si údajně nechávají předělávat své Hondy Accord na LPG .

Mercedes-Benz F700

Mercedes se chce zbavit benzínu i nafty do sedmi let

Mercedes to nejspíš s přechodem na alternativní paliva myslí doopravdy vážně. Nejen, že před časem představil první hybrid vybavený li-ion bateriemi, ale nyní se navíc spekuluje také o luxusním elektromobilu. Podle rozsáhlého článku britského bulvárního deníku The Sun se německý Mercedes chce kompletně zbavit závislosti na ropě už do sedmi let. Do roku 2014 hodlá do této oblasti investovat v přepočtu sedm miliard liber. Ale začíná už teď. Například modely řady A a B, které přijdou na trh letos v říjnu, budou vybaveny Stop & Start technologií, která by měla ušetřit při pohybu po městě až devět procent paliva. Smart ve verzi diesel (Smart Cdi) je připraven pro Británii na únor 2009 s emisemi pouze 88 g/km. Dalším krokem pak bude vypuštění plně elektrického Smartu. Po Londýně už jich dnes jezdí ve zkušebním provozu asi stovka a na trhu mají být během roku 2010. Perlička nakonec: Dr. Herbert Kohler, zodpovědný za pokročilý vývoj v automobilce Mercedes, podle deníku Sun věří, že do roku 2015 už minimálně ve městech bude většina automobilů jezdit na alternativní paliva.

Nissan sportovní hybrid

Chystá Nissan hybridní sporťák?

Nissan se o budoucnost svých sportovních automobilů, reprezentovaných nejlépe asi modelem Nissan 350Z, v poslední době velmi stará. Nejen, že ohlásil nové sportovní kupé Nissan FR, plus Z34 Nissan Fairlady Z/370Z, ale podle neoficiálních informací také pracuje na novém, malém a levném hybridním sporťáčku s pohonem předních kol. Ten se má stát přímou konkurencí toho, co vzejde z konceptu hybridu Honda CR-Z. Uvedení nového Nissanu na trh bychom se mohli dočkat už v roce 2010. Půjde o dvoudvéřový čtyřmístný hybrid postavený na novém podvozku modelů roku 2009 (počínaje modelem Tiida). Primárním trhem má být Evropská unie.

Toyota Open Road blog

Toyota potvrzuje dva nové hybridy pro Detroitský autosalon

Šuškanda se po internetu šíří rychleji než rychlostí světla, a tak se občas roznesou i různé polopravdy a spekulace. Aktuálně se například rozneslo to, že Toyota by mohla na detroitském autosalonu v lednu 2009 představit kromě třetí generace modelu Toyota Prius a nového hybridního Lexusu také nějaký další model. Tuto fámu však vzápětí dementoval Jon F. Thompson na oficiální Toyota Open Road blogu. Naopak novu potvrdil, že Toyota skutečně v Detroitu představí nový Prius a nový Lexus, nic víc – alespoň co s týká hybridů.

Honda Insight Hybrid

Oživí Honda značku Insight pro svůj nový hybrid?

Fenomenální úspěch hybridu Toyota Prius nedává spát ostatním automobilkám v oblasti, natožpak Hondě, která svého času výborně odstartovala s hybridem (zejména v USA). O tom, že Honda chystá nový hybrid už jsme psali. Že by se však mohl jmenovat opět Insight, to je zajímavá aktuální novinka. Nový hybridní automobil Honda by se měl na trhu objevit už v první polovině roku 2009, tedy zhruba ve stejné době, kdy Toyota představí svůj nový Prius třetí generace.  

Hybrid Elantra

Hyundai Elantra Hybrid v roce 2009

První hybridní automobil značky Hyundai s označením Hyundai Elantra Hybrid vejde do prodeje v roce 2009 v Jižní Koreji. Zajímavé spekulace v současné době probíhají kolem toho, zda vývoj hybridních technologií pomohla automobilce Hyundai financovat vláda, která je jak známo v Jižní Koreji s průmyslovými koncerny úzce propojena. Ale politika politikům a obchod obchodníkům. Faktem je, že jihokorejský průmyslový gigant má technologii hybridního pohonu připravenu a už příští rok ji hodlá uvést na trh.