Hybrid z Maďarska - Solo

Solo – cool hybrid z Maďarska

Včera byl v Maďarsku představen první tamní hybrid. Designově silně futuristický hybridní automobil Solo byl představen světovému tisku v Muzeu dopravy v Budapešti. Třimístný, 3,12 m dlouhý a 1,92 m široký dopravní prostředek je poháněn benzinemlithium-iontovými bateriemi. Byl navržen společností ANTRO. Maximální rychlost je 140 km/h, další údaje, tedy ani spotřeba či cena zatím nejsou známé. Do prodeje by se však maďarský hybrid Solo měl dostat už v letech 2011-2012. Těšíme se jako malí kluci :).

Hybrid z Maďarska - Solo

Ratan Tata členem X Prize Foundation

Zhruba před měsícem oznámila společnost Tata Motors vstup do soutěže Automotive X Prize. Indický výrobce známého nejlevnějšího automobilu na světě Tata Nano hodlá přispět svou troškou do mlýna miniaturním vozítkem, zcela jistě vycházejícím právě z modelu Tata Nano, ovšem nejspíš v podobě nebo hybridu (ostatně, o Tata Nano jako elektromobilu se již spekulovalo). Aktuálně přicházejí z Indie další velmi zajímavé zprávy. Ratan Tata, předseda společnosti Tata Sons, která vlastní Tata Motors a řadu dalších společností, se stal členem správní rady X Prize Foundation.

Scorpion - hybridní sporťák na vodík

Scorpion – hybridní sporťák na vodík

Malá, nedávno založená americká automobilka Ronn Motor Company představila sporťák pojmenovaný „Scorpion“. Jedná se o hybridní automobil, který spaluje vodík smíchaný s benzinem (30%-40% vodíku v benzinu). Spotřeba by se měla pohybovat kolem 5,6 l/100km při max. rychlosti 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,5 sekund. Parametry automobilu zní tedy více než zajímavě. Srdcem Scorpion bude 3,5litrový šestiválcový motor, který bude obalen do těla z karbonových vláken značky Metal Crafters. O pohonný systém se postará společnost Hydrorunner a celé dohromady by se to mělo poskládat v nové továrně, která má vyrůst v Texasu. Celé to sice zní poněkud příliš odvážně (vezmeme-li navíc v úvahu, že firma chce získat finance skrze akcie a oficiální webové stránky nevypadají dvakrát důvěryhodně), ale renderované koncepty Scorpionu nejsou k zahození.

Mindset Six50

Six50 – levný ex-Volkswagen hybrid za 50 000 euro

Murat Gunak je bývalý vedoucí návrhářského oddělení automobilky Volkswagen. Jeho názor na současný automobilový průmysl je jednoznačný: „příliš těžké, příliš drahé“. Gunak odešel z Volkswagenu letos v lednu poté, co do funkce ředitele automobilky nastoupil Martin Winterkorn a do funkce vedoucího návrhu dosadil Waltera de Silvu, bývalou hlavu návrhu v Audi. Gunak se rozhodl, že vezme iniciativu do vlastních rukou. Spojil se proto se švýcarským milionářem Lorenzo Schmidem, který zainvestoval vývoj Gunakova dokonalého automobilu a založení automobilky Mindset. Jedná se o dvoumístný hybrid pojmenovaný „Mindset Six50“. Cílová váha tohoto automobilu je 650 kg, současný prototyp váží 800 kg. Dojezd automobilu bude 100 km pouze na lithium-iontové baterie, jako generátor poslouží dvoudobý motor se kterým se dojezd zvyšuje na 800 km. Solární panely zabudované do střechy pomáhají dobíjet baterie. Díky své nízké váze a výkonu 95 koní může jet Six50 rychlostí až 140 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h během šesti sekund. Cílová cena za nový hybrid je 31 000 euro, nicméně všeobecně se předpokládá, že až se Six50 dostane v roce 2009 na trh, bude se prodávat spíše za nějakých 50 000 euro (asi 1 250 000 Kč). KOMPLETNÍ GALERIE Mindset Six50

Plug-in hybrid Chevy Volt

General Motors zavírá SUV továrny, soustředí se na menší vozy, Volt má zelenou

Ropa je drahá, benzin je drahý. Americká ekonomika drhne. A to pro General Motors není ani trochu dobrá zpráva. Prodeje obrovských monstr-trucků a SUV žeroucích desítky litrů na kilometr rapidně klesají, Američané méně jezdí a kupují si menší auta. Detroit, kdysi chlouba amerického automobilového průmyslu, která zásobovala automobily celý svět, dnes upadá. GM aktuálně ohlásili, že uzavřou čtyři velké továrny na SUV (10 000 lidí přijde o práci) a co víc, že uvažuje o prodeji značky Hummer!

Japonská pošta přejde na elektromobily

Japonská pošta oznámila záměř přejít co nejrychleji na elektromobily. Vozový park čítající více než 21 000 automobilů určených pro dopravu zásilek na krátkou vzdálenost si o něco takovéh přímo říká. Natož v Japonsku a v době, kdy cena ropy dosahuje závratných výšin. V současné době probíhají podle zástupců pošty jednání s automobilkami. V úvahu připadají firmy jako Mitsubishi, Nissan či Subaru, které všechny oznámily dostupnost elektromobilů v roce 2010. Je ale také možné, že mezitím se japonská pošta poohlédne také po hybridech, alespoň do té doby, než bude pro elektromobily vybudována potřeba infrastruktura. Není překvapením, že akcie všech zmíněných firem na japonské burze s oznámením japonské pošty výrazně posílily. Nicméně právě tohle – obrovské vozové parky firem – by mohla být cesta pro masový nástup elektromobilů.

Alfa Romeo Mi.To

Alfa Romeo jde na nové trhy, buduje globální značku

Italská automobilka Alfa Romeo, vlastněná koncernem Fiat, se chystá na velkou ofenzívu. Nový šéf Luca de Meo chce z Alfa Romeo vybudovat globální značku a expandovat na nové trhy – především USA, ČínuJaponsko. Letos v létě uvede model Alfa Romeo Mi.To, nový malý levný automobil. V roce 2010 se pak má objevit první Alfa Romeo SUV (prozatím přezdívaný „CX-over“). Přestože nový šéf v rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport řekl, že Alfa Romeo nikdy nebude synonymem ekologie, dodal, že všechny nové modely se budou soustředit mimo jiné také na snižování spotřeby a větší přívětivost k životnímu prostředí. Od roku 2009 budou například nové modely obsahovat start-stop systém. Otřel se také o téma hybridů, když řekl, že všechny aktivity v této oblasti jsou pod taktovkou Fiatu, a že se na této oblasti také pracuje. Takový malý hybridní sporťáček Alfa Romeo by jistě nebyl k zahození.

Alfa Romeo Kamal Alfa Romeo Kamal Alfa Romeo Kamal

Toyota staví novou továrnu na baterie

Nedávno Toyota oslavila milion prodaných hybridních automobilů Toyota Prius. Během letošního či začátkem příštího roku bychom se měli dočkat třetí generace Priusu a navíc možná i dalších modelů. Není proto divu, že v Japonsku staví Toyota nový závod za 192 milionů dolarů na výrobu baterií pro hybridy. Toyota do podniku investuje společně s koncernem Matsushita (Panasonic). Půjde o výrobu NiMH baterií, takže je prakticky jasné, že i další generace Toyoty Prius bude (alespoň z počátku) tento typ baterií využívat. Podle japonských zdrojů však automobilka buduje nebo připravuje ještě další továrnu na lithium-iontové baterie.

Honda Civic Hybrid

Britská IKEA kupuje hybridy Honda Civic

Podobně jako řada dalších společností se i britská odnož švédského výrobce nábytku IKEA rozhodla „zezelenat“. V rámci svého zeleného programu proto nakoupila už během roku 2007 přes 50 kusů hybridu Honda Civic s tím, že další přibudou ještě během letošního roku. Ve firemní oblasti se podle slov zástupce automobilky Honda daří vozům Civic Hybrid velice dobře, zejména díky stále sílící vlně zelené módy, kdy firmy zelenají jedna po druhé. Na druhou stranu ale může také Honda Civic Hybrid ušetřit firmám značné náklady díky nižší spotřebě či nižším emisím (a tedy i poplatkům za vjezd do Londýna).

Škoda Fabia Hybrid

Z Fabie hybrid za 50 tisíc

Z tiskové zprávy britské společnosti MIRA vyplývá jasně: Škoda Fabia Hybrid je na světě. Jedná se však o tak čerstvou informaci, že se ji nepodařilo ověřit z vícero zdrojů, a proto je prozatím nutné brát všechny údaje jako nepodložené.

Vývojářská společnost MIRA chce v první řadě představit svoji technologii „Plugless Plug-In Hybrid“. Myšlenka spočívá v tom, že baterie jsou snadno vyjímatelné a není tak potřeba přistavit vůz vždy bezprostředně k zásuvce.

Toyota Prius hybrid

350 000 hybridů v USA v roce 2007

V roce 2007 vzrostl počet registrovaných hybridních automobilů v USA na rekordní počet 350 289, alespoň podle výsledků průzkumu marketingové společnosti R.L. Polk & Co. Přestože celkový prodej automobilů v USA poklesl o 2,2%, prodej (resp. nové registrace) hybridů rostl meziročně o 38%. Podle analytiků za to může především mnohem větší výběr hybridů různých značek. Přesto největší část trhu (51% proti 43% v roce 2006) opět obsadila Toyota se svým hybridním automobilem Toyota Prius. Druhým důvodem zvyšující se oblíbenosti hybridů je prý skutečnost, že lidé začínají této technologii věřit.

Toyota Prius

Toyota zvýší výrobu Priusu o 60% do roku 2009

Toyota Prius japonské automobilky Toyota je dnes jednoznačně nejúspěšnějším hybridním automobilem na světě. Přestože nedávné testy ukázaly, že co do spotřeby není Toyota Prius zas až takový zázrak (srovnávalo se s nejmodernějším BMWdieselovým motorem), což potvrzují i zkušenosti českých řidičů, stoupající prodeje hybridů Priusu i dalším hybridním modelům hrají do karet. Podle nejnovějších informací hodlá Toyota do roku 2009 navýšit výrobu modelu Toyota Prius o 60%, což bezpochyby souvisí s přípravou třetí generace Priusu a nových vozů Lexus. V roce 2007 vyrobila Toyota celkem 280 000 vozů Toyota Prius. Aktuálně se chystá rozšířit výrobu ve dvou továrnách v Japonsku tak, aby v roce 2009 mohla vyrobitaž 450 000 kusů hybridních automobilů. Do roku 2020 chce Toyota vyrábět milion hybridů ročně.