Honda FCX Clarity

Nový hybrid Honda – ve stylu FCX Clarity

Prezident automobilky Honda Takeo Fukui uvolnil na veřejnost nové informace týkající se připravovaného nového hybridního automobilu. Ten má být na trh uveden už v příštím roce a měl by vypadat alespn trochu jako právě vodíkový vůz Honda FCX Clarity poháněný palivovými články. Nový hybrid bude mít jedno jméno po celém světě, o to méně tedy zmatení (podobně jako v případě modelů Honda Civic nebo Honda Accord). Nový „globální hybrid“ bude na americkém trhu stát údajně méně než současný Honda Civic Hybrid (tj. stane se nejlevnějším hybridem) a využije stejný pohonný systém – jen vylepšený, menší a lehčí. Podle všeho hybrid využije staré dobré NiMH baterie. Podobně jako Toyota nejspíš zatím není přesvědčená o použitelnosti lithium-iontových baterií. Přitom ostatní automobilky jako General Motors, Nissan nebo Mitsubishi už se chystají na masové využití li-ion baterií přistoupit. Honda by chtěla prodat až 200 000 kusů za rok, což není vůbec malé číslo, a dosáhnout 10% podílu hybridů na celkovém prodeji svých aut do roku 2012.

Honda CR-Z

Honda představí dva nové hybridy

Už letos v září na Pařížském autosalonu chce Honda odhalit koncepty dvou nových hybridních automobilů. Dosud nepojmenovaný první hybrid by měl na evropský trh dorazit už na jaře 2009, do USA pak brzy poté. O tom druhém zatím nevíme zhola nic. Honda už v minulosti jeden čistě hybridní model vyráběla, šlo o automobil Honda Insight, který se však přestal vyrábět v roce 2006 z důvodu nízkého zájmu a konkurence modelu Toyota Prius. Právě Toyota je pro Hondu v oblasti hybridních automobilů největším konkurentem. V roce 2010 chce Honda prodávat 10% svých automobilů s .

Chystaný hybridní model má přilákat především evropské zákazníky – nabídne nízkou cenu (mezi €16 000 a €20 000) i nízkou spotřebu. Emise by se měly dostat pod 100g/km, pro srovnání Honda Civic Hybrid má 109g/km a Toyota Prius produkuje 106g/km. I přes tato velmi zajímavá čísla to Honda nebude mít jednoduchá. Jiná čísla jsou totiž podobně neúprosná a říkají, že zatímco Honda minulý rok v Evropě prodala 10 515 vozů Honda Civic Hybrid, Toyota prodala 31 963 vozů Toyota Prius.

Honda Insight

Diskusní fórum Hybrid.cz opět v provozu

Po delším čase se nám opět podařilo na našem serveru spustit diskusní fórum. Najdete jej na adrese www.hybrid.cz/forum/ nebo prostě v levé nabídce jako třetí položku odshora. Ve fórech je nutná jednoduchá a rychlá registrace, to abychom zamezili především spamovým útokům. Registrovaní uživatelé pak mohou zakládat zcela nová diskusní témata, posílat si navzájem soukromé zprávy, upravovat svůj profil a podobně. Tematickou strukturu necháváme zcela na našich čtenářích – než abychom vytvářeli umělé tematické okruhy, raději necháme vás abyste si zvolili o čem chcete diskutovat, která témata jsou pro vás nejpřitažlivější. Tak tedy, diskutujte!

Assystem City Car

Ženevský autosalon: Assystem City Car – podivuhodný hybrid

Ženevský autosalon je místem, kde se každoročně předvádějí ty nejúžasnější skvosty z oblasti automobilového průmyslu. Zároveň se v Ženevě ale najde místo i pro řekněmě „méně tradiční“ návrhy. A jedním z nich byl letos bezpochyby také model Assystem City Car. O samotném automobilu toho mnoho známo není, snad jen že využívá velice pokročilého vnitřního uživatelského rozhraní mezi strojem a člověkem (kontextové nabídky, vylepšená realita) a jako srdce mu slouží hybridní pohon, nejspíš diesel + elektromotor nebo benzin + elektromotor. Návrh je dílem švýcarského designéra Franca Sbarra, který je podobně „ulítlými“ návrhy proslulý.

Ženevský autosalon: Toyota do diesel-hybridů nepůjde

Dieselové hybridy doslova ovládly letošní ročník ženevského autosalonu. Evropské automobilky od Volkswagenu přes Mercedes-Benz až po BMW předvedly alespoň jeden diesel-hybrid. Japonská Toyota, dnes přední světový výrobce hybridních automobilů, se ale této technologie straní. Podle prezidenta společnosti Katsuaki Watanabeho nemá Toyota žádné plány na její využití. Hlavním problémem je podle něj vyšší cena dieselových motorů, což by ještě víc zdražilo celkovou cenu hybridů. Na druhou stranu prezident Watanabe potvrdil, že do roku 2020 nabídne Toyota hybridní verze všech svých modelů.

zdroj: autobloggreen

Panasonic navýší produkci baterií

Panasonic hodlá výrazným způsobem navýšit produkci baterií pro hybridní automobily. Společnost Panasonic EV, společný podnik japonských gigantů MatsushitaToyota, plánuje v roce 2009 vyrobit 800 000 baterií pro hybridy. Většina produkce budou nikl-metal hydridové baterie, koncem roku chce ale Panasonic začít také s produkcí lithium-iontových baterií pro testovací sérii vozů Toyota. Toyota bude v roce 2009 představovat dva nové hybridní modely – třetí generaci vozu Toyota Prius a také nový Lexus. Ty však budou stále využít starší Ni-MH baterie, použití novějších li-ion baterií se očekává u značky Toyota teprve v budoucnu. Také další automobilky spolupracují s výrobci elektroniky a baterií na společných projektech, např. Honda a Sanyo či Nissan a NEC.

Volkswagen Golf TDI Hybrid

Volkswagen Golf TDI Hybrid – první obrázky

V pátek jsme přinesli první informaceVolkswagen Golf TDI Hybrid, který byl představen na ženevském autosalonu. Německý magazín Auto Bild má i první obrázky tohoto hybridu (lépe řečeno diesel-hybridu), který bude mít průměrnou spotřebu 3,4 l/100km při emisích 90 g/km. Dieselový motor s výkonem 74 koní a třemi válci bude mít obsah 1,4l, zřejmě jde o stejný typ jako v modelu Polo BlueMotion. Diesel je doplněn elektromotorem o výkonu 27 koní a NiMH baterií. Do prodeje byl měl Volkswagen Golf TDI Hybrid přijít koncem roku 2009.

Saab 9-X BioHybrid

Ženevský autosalon: Saab 9-X BioHybrid

Nádherný nový koncept předvádí na ženevském autosalonu automobilka Saab. Saab 9-X BioHybrid by se měl do prodeje dostat v následujících letech. Je vybaven 1.4 litrovým čtyřválcovým turbomotorem s výkonem 200 koní. Poprvé v historii značky Saab je motor spojen s hybridním pohonem od General Motors (tedy hlavně elektromotorem), navíc dokáže Saab jezdit také na ethanol (flex-fuel). Na střeše má Saab 9-X BioHybrid přimotovány solární panely, které dobíjejí lithium-iontové baterie. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekund při spalování E85 a za 8,3 na benzinu. Emise jsou 105g/km u ethanolu a 117g/km u benzinu. Průměrná spotřeba je 6,4 l/100 km.