Hyundai HED-5

Ženevský autosalon: Hyundai HED-5

Ženevský autosalon se blíží mílovými kroky a s ním i spousta zajímavých novinek. Jihokorejská automobilka Hyundai se chystá představit svůj koncept ekologického crossoveru Hyundai HED-5. Prozatím o něm nechce prozradit nic víc než to, že je vyroben z revolučních materiálů a pomocí konstrukčních technik vyvinutých v kooperaci s mnoha partnery, včetně např. LG. Hyundai HED-5 je šestimístný automobil z řady Eco-Dynamic. Nízké emise, malá spotřeba, dokonalé jízdní vlastnosti. Uvidíme v Ženevě.

Pininfarina Sintesi

Ženevský autosalon: Pininfarina Sintesi na vodík

Legendární italská návrhářská společnost Pininfarina představí zanedlouho na ženevském autosalonu svůj ojedinělý vůz Pininfarina Sintesi. Jde o vodíkovoelektrický hybrid s výkonem až 700 koní, jehož palivové články budou umístěny na různých místech automobilu. Pininfarina je samozřejmě zatím velmi tajnůstkářská a hodlá nové informace zveřejňovat každý týden s blížícím se autosalonem v Ženevě.

GMC Denali XT Hybrid

Koncept trucku GMC Denali XT Hybrid

General Motors představí na Chicagském autosalonu koncept svého obr-trucku GMC Denali XT Hybrid. Ten svou konstrukcí připomíná starý model Chevy El Camino, ovšem jako podvozek slouží platforma Zeta, kterou GM využívá u vozů Pontiac G8 a Chevrolet Camaro. Jako motor slouží 4,9l V-8 motor s přímým vstřikováním, který může jet na jakoukoliv kombinaci benzinu a ethanolu až do poměru 15:85, tedy E85. Výkon motoru je 243 kW.

Porsche chce ekologičtější vozy

Značka Porsche je synonymem luxusu a slovo spotřeba bylo až donedávna snad i neslušné zmiňovat ve spojistosti s ní. To se ale mění. podle všeho chystá hybridní systém pro nové generace modelu a model , nicméně to nestačí. Nové přísné limity Evropské unie vyžadují další snížení spotřeby a emisí, Porsche proto v Británii nabírá další inženýry, kteří mají pomoci s vývojem pokročilých systémů hybridních pohonů. Kromě toho snižuje hmotnost svých modelů a zavádí další vylepšení, která mají pomoci snížení spotřeby.

Hybridní SUV Saturn Vue Green Line

Hybrid se spotřebou 1,5 l/100 km

Prototyp hybridního automobilu Saturn Vue Green Line (Opel Antara v kontinentální Evropě) vybavený superkondenzátory dokázal jezdit se spotřebou 1,5 l/100 km a ujel až 64 km pouze na elektřinu. V plné parádě jej automobilka General Motors předvedla letos na Detroitském autosalonu. Změna oproti klasickým hybridům spočívá ve dvou hlavních věcech. Předně, klasický benzinový motor nenaskočí dříve, než se vyčerpá energie v bateriích. U klasických hybridů je tomu naopak. Druhá změnou je, že kromě lithium-iontových baterií je hybrid vybaven také , které zachytává energii z regenerativního brždění a skladují ji.

Pokud hybrid funguje čistě na elektřinu, pohání jeho zadní nápravu jej elektromotor o výkonu 200 koní. Jakmile elektřina dojde, spustí se také hybridní systém, který pohání pření nápravu, a zadní náprava je poháněna ze superkondenzátorů. Z SUV Saturn Vue Green Line je tak rázem čtyřkolka.

Coca-Cola jde do hybridů

Tak už i Coca-Cola se chce svézt na módní vlně „zeleného zájmu“. Firma plánuje během příštího roku zařadit do své americké flotily náklaďáků 120 nových kusů s hybridním pohonem. Jedná se o nákladní vozy International 4300 vyvinutý ve společnosti s Eaton Hybrid Technology. Motor je zde využit jako generátor elektrické energie, navíc je zapojena také 340V baterie, díky čemuž má truck o 32% lepší spotřebu a pouze na elektřinu může jezdit do rychlosti 45 km/h. Je otázkou, zda těch 120 nových kusů něco změní, když celá flotila Coca-Coly maá tisíce, ne-li desetitisíce nákladních vozů. Nakonec, alespoň něco.

zdroj: autobloggreen

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Premiéru si nedávno odbyl nový typ autobusu budoucnosti společnosti Mercedes-Benz. Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid je určen pro pilotní provoz v roce 2008. Dieselový motor slouží jako zdroj elektrického proudu, elektřina je ukládána v baterích na střeše vozu.

„Nízkopodlažní vozidlo se sériovým hybridním řešením je určeno pro provoz ve vnitřních městech. Simulace reálného provozu prokazují snížení spotřeby o 30% oproti srovnatelným konvenčním dieselovým technologiím.“ (celý článek)

Celý článek najdete na webu BUSPortal.

Toyota Prius plug-in

Toyota: zlevníme hybridy

Nová generace hybridního vozu Toyota Prius je už netrpělivě očekávána. Podle aktuálního prohlášení výkonného vice prezidenta společnosti Toyota, Kazuo Okamota, „bude pohonný systém nové generace o polovinu menší a levnější než současná generace“. Jedná o tzv. hybrid synergy drive, který Toyota využívá ve všech svých hybridních vozech. Potvrdil také, že namísto lithium-iontových baterií budou v nové generaci Priusu využity starší nikl-metal hydridové baterie (li-ion nejsou připravené).

Bohužel, nikdo zatím neví, kdy se nová generace Toyoty Prius na trhu objeví. Očekává se, že snad někdy v průběhu příštího roku. Okamoto dodal, že Toyota se nechystá operovat v oblasti dieselů, které jsou dnes doménou především evropských automobilech, a dokonce ani diesel-hybridů. Diesely jsou podle něj lépe uzpůsobeny pro jízdu po dálnici a na dlouhé vzdálenosti. Nezapomněl ale dodat, že budoucí hybridy od Toyoty budou stejně dobré, ne-li lepší, než současné diesely. Nutno podotknout, že v USA, ale ani v Japonsku diesel téměř nejezdí.

Audu A1 Metroproject Quattro

Audi A1 Metroproject Quattro v Tokiu

Na autosalonu v Tokiu odhalilo Audi svůj koncept A1 Metroproject Quattro. Nejmenší model s výraznou přední maskou však nedisponuje klasickým pohonem 4×4, nýbrž hybridní kombinací. Přední kola pohání elektromotor o výkonu 41 koní, který poskytuje v kombinaci s Li-ion bateriemi vozu dojezd 100 km. Po městě by tedy mohlo malé Audi jezdit výhradně v elektrickém módu.

Honda Puyo

Honda Pyuo a CR-Z

Autosalon Tokio 2007 bude logicky hostit obrovské množství konceptů japonských automobilek. Po konceptu Toyota RiN, o kterém jsme informovali včera, tu máme novinky od automobily Honda.

Jedná se o modely Honda PyuoHonda CR-Z. Zatímco koncept Puyo se spíše blíží designům Toyota RiN nebo Nissan Pivo 2, mimo jiné tím, že jde především o městská vozítka s unikátním designem, Honda CR-Z je klasický sporťák s alternativním typem pohonu.

Honda CR-Z