Hyundai i-Blue

Hyundai využije palivové články v SUV

Na letošním Autosalonu Frankfurt 2007 jsme měli možnost si pěkně zblízka prohlédnout zajímavý koncept Hyundai i-Blue. Jako pohon mu sloužily palivové články a 100 kW motor s náhonem na přední kola. Palivové články byly umístěny pod podlahou a spojeny se 115l palivovou nádrží na vodík stlačený na 10 000 psi.

Podle magazínu Auto Express se Hyundai chystá palivové články využít v masové výrobě pro své SUV chystané na rok 2012. V roce 2010 chce Hyundai uvést na trh také hybridní verzi modelu Elantra.
Na druhou stranu, právě Hyundai je známý tím, že sice o hybridních verzích svých aut a ekologii obecně mluví, ale zatím mnoho těchto řečí neproměnil v činy.

Toyota Hi-CT

Toyota Hi-CT

Na Autosalon Tokio chystá Toyota představení mnoha svých konceptů automobilů budoucnosti. Jedním z nich je i Toyota Hi-CT, malé městské vozítko s unikátním designem vzdáleně připomínajícím vozy Dodge. Jako pohon slouží hybridní zařízení sestávající z 1,5 l benzinového motoru a elektromotoru. Rozměry vozítka jsou 3330 mm x 1695 mm x 1780 mm, přičemž jej lze dobíjet ze zásuvky. Do kufru lze nacpat surfové prko, kola nebo další vybavení. Kompletní galerie Toyota Hi-CT.

Trička Hybrid.cz

U příležitosti oslavy prvního roku existence serveru Hybrid jsme pro naše čtenáře připravili malý dárek. Jsou jím tematická trička Hybrid.cz s jednoduchým, ale doufáme vtipným potiskem. Trička jsou kvalitní bavlněná, máme je k dispozici v několika velikostech od S až po XXL a v několika barevných provedeních. Prohlédnout a objednat si je můžete online přímo zde.

Frankfurt 2007 - Suzuki Kizashi

Frankfurt 2007 – reportáž

Frankfurt nad Mohanem se na dva týdny stal středem pozornosti celého automobilového světa. Obrovská plocha výstaviště uprostřed moderního velkoměsta pojmula stánky prakticky všech světových značek. Ty představily několik zajímavých premiér, ale především jasně dávaly najevo, že trendem doby je zelená – alternativní způsoby pohonu a snižování spotřeby.

Google investuje do začínajících zelených firem

Vyhledávač Google se výrazně angažuje kromě jiného také v oblasti životního prostředí. Jako firemní automobily využívá Google vozy Toyota Prius, nedávno udělil granty v hodnotě 1 milion dolarů neziskovým organizacím.
Nyní chce v rámci svého projektu RechargeIT investovat už do ziskových projektů. Pro 20 návrhů od vítězných firem má připraveno po 500 000 dolarech. Program je určen všem společnostem, jejichž inovativní přístup k problému by napomohl masové komercionalizaci plug-in hybridních automobilů, elektromobilů nebo jiných alternativních typů pohonu v hlavní roli s elektřinou.
Pokud takovou firmu máte (což v českých podmínkách asi nehrozí, ale co kdyby!), sepište pět stránek o svém výrobku/nápadu, týmu, plánech a do 22. října 2007 je zašlete přímo do .

Mercedes-Benz ML450 Two-Mode Hybrid

Mercedes-Benz ML450 Two-Mode Hybrid

Automobilky General Motors, DaimlerChryslerBMW společně vyvinuly tzv. dvoumódový (two-mode) hybridní motor. Ten je mnohem menší než běžné hybridní motory a měl by se vejít do prostoru automatické převodovky. Dvoumódový se nazývá proto, že je optimalizován jak pro pohyb ve městě (jako většina ostatních současných hybridů), tak zároveň i na dálnici, na což už většina hybridních automobilů není připravena. Ušetřit má až čtvrtinu paliva.

Nový hybridní Mercedes-Benz ML450 se předvede samozřejmě na autosalonu ve Frankfurtu. Jde o SUV, které využije vysokého točivého momentu a síly nového dvoumódového hybridního motoru. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat kolem 7,7 l/100 km. Mercedes-Benz ML450 by se měl začít prodávat v roce 2009.

Volvo ReCharge

Frankfurt: plug-in hybrid Volvo ReCharge

Další novinkou, která se objeví na autosalonu ve Frankfurtu je hybridní automobil Volvo ReCharge. Ten vychází z modelu C 30 hatchback, ovšem je doplněn o čtyři motory umístěné ve všech kolech.

Elektromotory budou poháněny lithium-polymerovými bateriemi umístěnými v kufru s kapacitou na 100 km pouze na jízdy elektřinu. Jakmile nabití baterií poklesne na 30%, do hry se zapojí 1,6l čtyřválec flex-fuel, který baterii dobije. Volvo ReCharge je ale také možné zapojit do zásuvky a nabít.

Volvo ReCharge

Zajímavostí je, že generátor má dostatek síly aby poskytl elektřinu dokonce celému domu v případě výpadku. Spotřeba modelu Volvo ReCharge se má pohybovat kolem 1,8 l/100 km. Plné dobití 220V zásvuky trvá tři hodiny, za jednu hodiny máte nabito na 50 km. Volvo jede.

Otázka do pranice: myslíte si, že se Volvo ReCharge, ať už v této nebo jiné podobě, nakonec dostane do prodeje a stane se konkurencí pro voza jako Toyota Prius?

Ford Kuga

Ford Kuga 2008

Už na frankfurtském autosalonu letos v září odhalí Ford nový středně velký automobil Ford Kuga. Model vychází z konceptu Iosis-X a v Evropě bude uveden již v roce 2008. Američané tak se svým modelem Escape budou moci jen závidět.

Ford Kuga je velmi sportovní záležitostí typu 4×4 crossover (CUV), na kterém Ford jasně aplikuje svou ideu „kinetického designu“. Spekuluje se o tom, že kromě klasického benzinového motoru, případně dieselu bude k dispozici také hybridní verze vozu Ford Kuga.

Nový hybridní autobus

Americké společnosti UQM Technologies a Mobile Energy Solutions vyvinuly nový autobus poháněný hybridním pohonem. Základ jeho pohonného ústrojí tvoří 150 kW elektromotor od UQM, další energii pro baterie mohou dodat vodíkové palivové články, případně konvenční motory. Celý autobus byl od základu navržen pro alternativní paliva, je tedy vysoce aerodynamický a využívá velké množství kompozitních materiálů. Uveze až 37 lidí na vzdálenost více než 375 km.