Mercedes-Benz S400 Hybrid

Luxusní elektromobil Mercedes-Benz v přípravě?

Před pár měsíci Mercedes ohlásil, že nový model Mercedes-Benz S400 BlueHybrid bude prvním sériově vyráběným hybridním automobilem vybaveným lithium-iontovými bateriemi. V současné době probíhá podle neověřených zdrojů ve Stuttgartském výzkumném centru automobilky Daimler AG vývoj plně elektrického automobilu. Prý má jít o luxusní, středně velký elektromobil vybavený navíc speciálním dynamem, které bude při jízdě automaticky dobíjet baterie. Dojezd se pak má pohybovat kolem 170 km. Podle spekulací by se nový elektromobil Mercedes mohl objevit jako zcela nový model či nová generace automobilu v rámci třídy S už během let 2010-2011.

Toyota Open Road blog

Toyota potvrzuje dva nové hybridy pro Detroitský autosalon

Šuškanda se po internetu šíří rychleji než rychlostí světla, a tak se občas roznesou i různé polopravdy a spekulace. Aktuálně se například rozneslo to, že Toyota by mohla na detroitském autosalonu v lednu 2009 představit kromě třetí generace modelu Toyota Prius a nového hybridního Lexusu také nějaký další model. Tuto fámu však vzápětí dementoval Jon F. Thompson na oficiální Toyota Open Road blogu. Naopak novu potvrdil, že Toyota skutečně v Detroitu představí nový Prius a nový Lexus, nic víc – alespoň co s týká hybridů.

Honda Insight Hybrid

Oživí Honda značku Insight pro svůj nový hybrid?

Fenomenální úspěch hybridu Toyota Prius nedává spát ostatním automobilkám v oblasti, natožpak Hondě, která svého času výborně odstartovala s hybridem (zejména v USA). O tom, že Honda chystá nový hybrid už jsme psali. Že by se však mohl jmenovat opět Insight, to je zajímavá aktuální novinka. Nový hybridní automobil Honda by se měl na trhu objevit už v první polovině roku 2009, tedy zhruba ve stejné době, kdy Toyota představí svůj nový Prius třetí generace.  

Hybrid Elantra

Hyundai Elantra Hybrid v roce 2009

První hybridní automobil značky Hyundai s označením Hyundai Elantra Hybrid vejde do prodeje v roce 2009 v Jižní Koreji. Zajímavé spekulace v současné době probíhají kolem toho, zda vývoj hybridních technologií pomohla automobilce Hyundai financovat vláda, která je jak známo v Jižní Koreji s průmyslovými koncerny úzce propojena. Ale politika politikům a obchod obchodníkům. Faktem je, že jihokorejský průmyslový gigant má technologii hybridního pohonu připravenu a už příští rok ji hodlá uvést na trh.  

Hybrid z Maďarska - Solo

Solo – cool hybrid z Maďarska

Včera byl v Maďarsku představen první tamní hybrid. Designově silně futuristický hybridní automobil Solo byl představen světovému tisku v Muzeu dopravy v Budapešti. Třimístný, 3,12 m dlouhý a 1,92 m široký dopravní prostředek je poháněn benzinemlithium-iontovými bateriemi. Byl navržen společností ANTRO. Maximální rychlost je 140 km/h, další údaje, tedy ani spotřeba či cena zatím nejsou známé. Do prodeje by se však maďarský hybrid Solo měl dostat už v letech 2011-2012. Těšíme se jako malí kluci :).

Hybrid z Maďarska - Solo

Scorpion - hybridní sporťák na vodík

Scorpion – hybridní sporťák na vodík

Malá, nedávno založená americká automobilka Ronn Motor Company představila sporťák pojmenovaný „Scorpion“. Jedná se o hybridní automobil, který spaluje vodík smíchaný s benzinem (30%-40% vodíku v benzinu). Spotřeba by se měla pohybovat kolem 5,6 l/100km při max. rychlosti 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,5 sekund. Parametry automobilu zní tedy více než zajímavě. Srdcem Scorpion bude 3,5litrový šestiválcový motor, který bude obalen do těla z karbonových vláken značky Metal Crafters. O pohonný systém se postará společnost Hydrorunner a celé dohromady by se to mělo poskládat v nové továrně, která má vyrůst v Texasu. Celé to sice zní poněkud příliš odvážně (vezmeme-li navíc v úvahu, že firma chce získat finance skrze akcie a oficiální webové stránky nevypadají dvakrát důvěryhodně), ale renderované koncepty Scorpionu nejsou k zahození.

Mindset Six50

Six50 – levný ex-Volkswagen hybrid za 50 000 euro

Murat Gunak je bývalý vedoucí návrhářského oddělení automobilky Volkswagen. Jeho názor na současný automobilový průmysl je jednoznačný: „příliš těžké, příliš drahé“. Gunak odešel z Volkswagenu letos v lednu poté, co do funkce ředitele automobilky nastoupil Martin Winterkorn a do funkce vedoucího návrhu dosadil Waltera de Silvu, bývalou hlavu návrhu v Audi. Gunak se rozhodl, že vezme iniciativu do vlastních rukou. Spojil se proto se švýcarským milionářem Lorenzo Schmidem, který zainvestoval vývoj Gunakova dokonalého automobilu a založení automobilky Mindset. Jedná se o dvoumístný hybrid pojmenovaný „Mindset Six50“. Cílová váha tohoto automobilu je 650 kg, současný prototyp váží 800 kg. Dojezd automobilu bude 100 km pouze na lithium-iontové baterie, jako generátor poslouží dvoudobý motor se kterým se dojezd zvyšuje na 800 km. Solární panely zabudované do střechy pomáhají dobíjet baterie. Díky své nízké váze a výkonu 95 koní může jet Six50 rychlostí až 140 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h během šesti sekund. Cílová cena za nový hybrid je 31 000 euro, nicméně všeobecně se předpokládá, že až se Six50 dostane v roce 2009 na trh, bude se prodávat spíše za nějakých 50 000 euro (asi 1 250 000 Kč). KOMPLETNÍ GALERIE Mindset Six50

Toyota staví novou továrnu na baterie

Nedávno Toyota oslavila milion prodaných hybridních automobilů Toyota Prius. Během letošního či začátkem příštího roku bychom se měli dočkat třetí generace Priusu a navíc možná i dalších modelů. Není proto divu, že v Japonsku staví Toyota nový závod za 192 milionů dolarů na výrobu baterií pro hybridy. Toyota do podniku investuje společně s koncernem Matsushita (Panasonic). Půjde o výrobu NiMH baterií, takže je prakticky jasné, že i další generace Toyoty Prius bude (alespoň z počátku) tento typ baterií využívat. Podle japonských zdrojů však automobilka buduje nebo připravuje ještě další továrnu na lithium-iontové baterie.

Honda Civic Hybrid

Britská IKEA kupuje hybridy Honda Civic

Podobně jako řada dalších společností se i britská odnož švédského výrobce nábytku IKEA rozhodla „zezelenat“. V rámci svého zeleného programu proto nakoupila už během roku 2007 přes 50 kusů hybridu Honda Civic s tím, že další přibudou ještě během letošního roku. Ve firemní oblasti se podle slov zástupce automobilky Honda daří vozům Civic Hybrid velice dobře, zejména díky stále sílící vlně zelené módy, kdy firmy zelenají jedna po druhé. Na druhou stranu ale může také Honda Civic Hybrid ušetřit firmám značné náklady díky nižší spotřebě či nižším emisím (a tedy i poplatkům za vjezd do Londýna).

Toyota Prius

Toyota zvýší výrobu Priusu o 60% do roku 2009

Toyota Prius japonské automobilky Toyota je dnes jednoznačně nejúspěšnějším hybridním automobilem na světě. Přestože nedávné testy ukázaly, že co do spotřeby není Toyota Prius zas až takový zázrak (srovnávalo se s nejmodernějším BMWdieselovým motorem), což potvrzují i zkušenosti českých řidičů, stoupající prodeje hybridů Priusu i dalším hybridním modelům hrají do karet. Podle nejnovějších informací hodlá Toyota do roku 2009 navýšit výrobu modelu Toyota Prius o 60%, což bezpochyby souvisí s přípravou třetí generace Priusu a nových vozů Lexus. V roce 2007 vyrobila Toyota celkem 280 000 vozů Toyota Prius. Aktuálně se chystá rozšířit výrobu ve dvou továrnách v Japonsku tak, aby v roce 2009 mohla vyrobitaž 450 000 kusů hybridních automobilů. Do roku 2020 chce Toyota vyrábět milion hybridů ročně.

Honda FCX Clarity

Nový hybrid Honda – ve stylu FCX Clarity

Prezident automobilky Honda Takeo Fukui uvolnil na veřejnost nové informace týkající se připravovaného nového hybridního automobilu. Ten má být na trh uveden už v příštím roce a měl by vypadat alespn trochu jako právě vodíkový vůz Honda FCX Clarity poháněný palivovými články. Nový hybrid bude mít jedno jméno po celém světě, o to méně tedy zmatení (podobně jako v případě modelů Honda Civic nebo Honda Accord). Nový „globální hybrid“ bude na americkém trhu stát údajně méně než současný Honda Civic Hybrid (tj. stane se nejlevnějším hybridem) a využije stejný pohonný systém – jen vylepšený, menší a lehčí. Podle všeho hybrid využije staré dobré NiMH baterie. Podobně jako Toyota nejspíš zatím není přesvědčená o použitelnosti lithium-iontových baterií. Přitom ostatní automobilky jako General Motors, Nissan nebo Mitsubishi už se chystají na masové využití li-ion baterií přistoupit. Honda by chtěla prodat až 200 000 kusů za rok, což není vůbec malé číslo, a dosáhnout 10% podílu hybridů na celkovém prodeji svých aut do roku 2012.

Honda CR-Z

Honda představí dva nové hybridy

Už letos v září na Pařížském autosalonu chce Honda odhalit koncepty dvou nových hybridních automobilů. Dosud nepojmenovaný první hybrid by měl na evropský trh dorazit už na jaře 2009, do USA pak brzy poté. O tom druhém zatím nevíme zhola nic. Honda už v minulosti jeden čistě hybridní model vyráběla, šlo o automobil Honda Insight, který se však přestal vyrábět v roce 2006 z důvodu nízkého zájmu a konkurence modelu Toyota Prius. Právě Toyota je pro Hondu v oblasti hybridních automobilů největším konkurentem. V roce 2010 chce Honda prodávat 10% svých automobilů s .

Chystaný hybridní model má přilákat především evropské zákazníky – nabídne nízkou cenu (mezi €16 000 a €20 000) i nízkou spotřebu. Emise by se měly dostat pod 100g/km, pro srovnání Honda Civic Hybrid má 109g/km a Toyota Prius produkuje 106g/km. I přes tato velmi zajímavá čísla to Honda nebude mít jednoduchá. Jiná čísla jsou totiž podobně neúprosná a říkají, že zatímco Honda minulý rok v Evropě prodala 10 515 vozů Honda Civic Hybrid, Toyota prodala 31 963 vozů Toyota Prius.

Honda Insight

Ženevský autosalon: Toyota do diesel-hybridů nepůjde

Dieselové hybridy doslova ovládly letošní ročník ženevského autosalonu. Evropské automobilky od Volkswagenu přes Mercedes-Benz až po BMW předvedly alespoň jeden diesel-hybrid. Japonská Toyota, dnes přední světový výrobce hybridních automobilů, se ale této technologie straní. Podle prezidenta společnosti Katsuaki Watanabeho nemá Toyota žádné plány na její využití. Hlavním problémem je podle něj vyšší cena dieselových motorů, což by ještě víc zdražilo celkovou cenu hybridů. Na druhou stranu prezident Watanabe potvrdil, že do roku 2020 nabídne Toyota hybridní verze všech svých modelů.

zdroj: autobloggreen

Panasonic navýší produkci baterií

Panasonic hodlá výrazným způsobem navýšit produkci baterií pro hybridní automobily. Společnost Panasonic EV, společný podnik japonských gigantů MatsushitaToyota, plánuje v roce 2009 vyrobit 800 000 baterií pro hybridy. Většina produkce budou nikl-metal hydridové baterie, koncem roku chce ale Panasonic začít také s produkcí lithium-iontových baterií pro testovací sérii vozů Toyota. Toyota bude v roce 2009 představovat dva nové hybridní modely – třetí generaci vozu Toyota Prius a také nový Lexus. Ty však budou stále využít starší Ni-MH baterie, použití novějších li-ion baterií se očekává u značky Toyota teprve v budoucnu. Také další automobilky spolupracují s výrobci elektroniky a baterií na společných projektech, např. Honda a Sanyo či Nissan a NEC.