Hybridní SUV Saturn Vue Green Line

Hybrid se spotřebou 1,5 l/100 km

Prototyp hybridního automobilu Saturn Vue Green Line (Opel Antara v kontinentální Evropě) vybavený superkondenzátory dokázal jezdit se spotřebou 1,5 l/100 km a ujel až 64 km pouze na elektřinu. V plné parádě jej automobilka General Motors předvedla letos na Detroitském autosalonu. Změna oproti klasickým hybridům spočívá ve dvou hlavních věcech. Předně, klasický benzinový motor nenaskočí dříve, než se vyčerpá energie v bateriích. U klasických hybridů je tomu naopak. Druhá změnou je, že kromě lithium-iontových baterií je hybrid vybaven také , které zachytává energii z regenerativního brždění a skladují ji.

Pokud hybrid funguje čistě na elektřinu, pohání jeho zadní nápravu jej elektromotor o výkonu 200 koní. Jakmile elektřina dojde, spustí se také hybridní systém, který pohání pření nápravu, a zadní náprava je poháněna ze superkondenzátorů. Z SUV Saturn Vue Green Line je tak rázem čtyřkolka.

Toyota Prius plug-in

Toyota: zlevníme hybridy

Nová generace hybridního vozu Toyota Prius je už netrpělivě očekávána. Podle aktuálního prohlášení výkonného vice prezidenta společnosti Toyota, Kazuo Okamota, „bude pohonný systém nové generace o polovinu menší a levnější než současná generace“. Jedná o tzv. hybrid synergy drive, který Toyota využívá ve všech svých hybridních vozech. Potvrdil také, že namísto lithium-iontových baterií budou v nové generaci Priusu využity starší nikl-metal hydridové baterie (li-ion nejsou připravené).

Bohužel, nikdo zatím neví, kdy se nová generace Toyoty Prius na trhu objeví. Očekává se, že snad někdy v průběhu příštího roku. Okamoto dodal, že Toyota se nechystá operovat v oblasti dieselů, které jsou dnes doménou především evropských automobilech, a dokonce ani diesel-hybridů. Diesely jsou podle něj lépe uzpůsobeny pro jízdu po dálnici a na dlouhé vzdálenosti. Nezapomněl ale dodat, že budoucí hybridy od Toyoty budou stejně dobré, ne-li lepší, než současné diesely. Nutno podotknout, že v USA, ale ani v Japonsku diesel téměř nejezdí.

Audu A1 Metroproject Quattro

Audi A1 Metroproject Quattro v Tokiu

Na autosalonu v Tokiu odhalilo Audi svůj koncept A1 Metroproject Quattro. Nejmenší model s výraznou přední maskou však nedisponuje klasickým pohonem 4×4, nýbrž hybridní kombinací. Přední kola pohání elektromotor o výkonu 41 koní, který poskytuje v kombinaci s Li-ion bateriemi vozu dojezd 100 km. Po městě by tedy mohlo malé Audi jezdit výhradně v elektrickém módu.

Toyota Hi-CT

Toyota Hi-CT

Na Autosalon Tokio chystá Toyota představení mnoha svých konceptů automobilů budoucnosti. Jedním z nich je i Toyota Hi-CT, malé městské vozítko s unikátním designem vzdáleně připomínajícím vozy Dodge. Jako pohon slouží hybridní zařízení sestávající z 1,5 l benzinového motoru a elektromotoru. Rozměry vozítka jsou 3330 mm x 1695 mm x 1780 mm, přičemž jej lze dobíjet ze zásuvky. Do kufru lze nacpat surfové prko, kola nebo další vybavení. Kompletní galerie Toyota Hi-CT.

Lexus LS 600h

Lexus LS 600h v současné době představuje nejluxusnější hybridní vůz na trhu. Jeho spalovací motor 5,0 l V8 je doplněn výkonným elektromotorem, které dohromady poskytují jízdní komfort hodný nejvyšší třídy. Se svojí spotřebou se jistě neřadí k ekologicky nejšetrnějším hybridním vozům, ale ve své třídě zcela určitě. Tomu samozřejmě odpovídá i další vybavení a cena.

Google investuje do začínajících zelených firem

Vyhledávač Google se výrazně angažuje kromě jiného také v oblasti životního prostředí. Jako firemní automobily využívá Google vozy Toyota Prius, nedávno udělil granty v hodnotě 1 milion dolarů neziskovým organizacím.
Nyní chce v rámci svého projektu RechargeIT investovat už do ziskových projektů. Pro 20 návrhů od vítězných firem má připraveno po 500 000 dolarech. Program je určen všem společnostem, jejichž inovativní přístup k problému by napomohl masové komercionalizaci plug-in hybridních automobilů, elektromobilů nebo jiných alternativních typů pohonu v hlavní roli s elektřinou.
Pokud takovou firmu máte (což v českých podmínkách asi nehrozí, ale co kdyby!), sepište pět stránek o svém výrobku/nápadu, týmu, plánech a do 22. října 2007 je zašlete přímo do .

Pavilon hybridů v ZOO Praha

Pavilon hybridů v ZOO Praha

Dnes odpoledne byl v pražské ZOO slavnostně otevřen Pavilon hybridů. Nejedná se o expozici nového živočišného druhu, ale o akci nejaktivnější automobilky na poli hybridních automobilů – .

Toyota se tak snaží seznámit širokou veřejnost s jejími hybridními technologiemi a plány do budoucna. Přímo v pavilonu se mimo videoprojekce nachází mnoho informačních panelů týkajících se Toyoty, obecně.

Pavilon hybridů v ZOO Praha

Asi největším lákadlem jsou vystavené vozy . Přímo na místě si lze také objednat testovací jízdu s výše zmíněnými . Pokud si chcete vše prohlédnout na vlastní oči, pavilon bude otevřen do pátku 14.9.

Mercedes-Benz ML450 Two-Mode Hybrid

Mercedes-Benz ML450 Two-Mode Hybrid

Automobilky General Motors, DaimlerChryslerBMW společně vyvinuly tzv. dvoumódový (two-mode) hybridní motor. Ten je mnohem menší než běžné hybridní motory a měl by se vejít do prostoru automatické převodovky. Dvoumódový se nazývá proto, že je optimalizován jak pro pohyb ve městě (jako většina ostatních současných hybridů), tak zároveň i na dálnici, na což už většina hybridních automobilů není připravena. Ušetřit má až čtvrtinu paliva.

Nový hybridní Mercedes-Benz ML450 se předvede samozřejmě na autosalonu ve Frankfurtu. Jde o SUV, které využije vysokého točivého momentu a síly nového dvoumódového hybridního motoru. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat kolem 7,7 l/100 km. Mercedes-Benz ML450 by se měl začít prodávat v roce 2009.

Volvo ReCharge

Frankfurt: plug-in hybrid Volvo ReCharge

Další novinkou, která se objeví na autosalonu ve Frankfurtu je hybridní automobil Volvo ReCharge. Ten vychází z modelu C 30 hatchback, ovšem je doplněn o čtyři motory umístěné ve všech kolech.

Elektromotory budou poháněny lithium-polymerovými bateriemi umístěnými v kufru s kapacitou na 100 km pouze na jízdy elektřinu. Jakmile nabití baterií poklesne na 30%, do hry se zapojí 1,6l čtyřválec flex-fuel, který baterii dobije. Volvo ReCharge je ale také možné zapojit do zásuvky a nabít.

Volvo ReCharge

Zajímavostí je, že generátor má dostatek síly aby poskytl elektřinu dokonce celému domu v případě výpadku. Spotřeba modelu Volvo ReCharge se má pohybovat kolem 1,8 l/100 km. Plné dobití 220V zásvuky trvá tři hodiny, za jednu hodiny máte nabito na 50 km. Volvo jede.

Otázka do pranice: myslíte si, že se Volvo ReCharge, ať už v této nebo jiné podobě, nakonec dostane do prodeje a stane se konkurencí pro voza jako Toyota Prius?