Hyundai BLUE-WILL hybrid

Hyundai – hybrid pro USA do roku 2012

Do souboje alternativních pohonů se chce naplno zapojit také jihokorejský Hyundai. Během roku 2012, nejspíš k jeho konci, už chce mít ve výrobě plug-in hybrid určený pro americké zákazníky. Měl by být založen na konceptu BLUE-WILL, který automobilka momentálně prezentuje na autosalonu v Soulu. Střecha s integrovanými solárními panely nebo rámy předních světel vyrobené z recyklovaných PET flašek se nejspíš ve výrobní verzi neobjeví, ale jsou zajímavou ukázkou toho kudy se dá jít. BLUE-WILL má být schopen ujet 61 km pouze na baterii, poté se do práce pustí 1,6l benzinový motor s přímým vstřikováním. Při jízdě na baterie má mít Hyundai spotřebu 2,2 l/100 km, při zapojení motoru pak 4,2 l/100 km. Sluší se připomenout, že některé dieselové motory BMW řady EfficientDynamics dosahují podobných hodnot – a nejde o hybridní automobily. O to zajímavěji pak zní slova Yang Woong-chula, prezidenta výzkumné divize Hyundai-Kia Motors. „Chceme vylepšit naši technologickou image, aby lidé přišli do prodejen a projeli se v našich autech,“ komentoval představení nového konceptu. „Nesnažíme se na hybridech nutně vydělávat,“ dodal. To zní tak trochu podivně, zvlášť vezmeme-li v úvahu, že se zároveň chlubil skutečností, že všechny součástky pro hybrid byly vyvinuty přímo pod vlastní střechou.

Brusel dá miliardy na vývoj úsporných aut, dotace pro občany?

Ekonomická krize se přelévá do Evropy a tvrdě dopadá také na Českou republiku. Automobilový průmysl se, vedle textilek, skláren a dalších provozů, potýká s největšími problémy. Evropská unie nedávno schválila záchranný plán v hodnotě 200 mld. dolarů. Evropské automobilky z něj získají zhruba pět na vývoj ekologických automobilů, plus možnost žádat o další půjčky u Evropské investiční banky (zatím požádal například ). Tuzemské automobilky, jmenovitě ŠkodaTatra, už omezily výrobu a chystají propouštění. Zástupci českých automobilek nedávno také přišly s velmi „zajímavým“ návrhem. „Chtějí, aby stát jejich zákazníkům přispěl na nové auto,“ píše IHNed.cz v článku „Nový nápad automobilek v krizi: stát by měl lidem přispět na nový vůz„. Český ministr financí Kalousek tento návrh samozřejmě odmítá. Na druhou stranu, pokud by šlo třeba o dotace na elektromobily, hybridy nebo jiné typy ekologických automobilů?! Ale to by na naši vládu bylo snad až moc pokrokové. Jako nejlepší řešení současné krize však všechny české automobily vidí co nejrychlejší přijetí společné evropské měny.

Kia má s hybridy velké plány

Kia Motors, součást jihokorejské skupiny Hyundai Kia, se podobně jako většina ostatních asijských automobilek začíná čím dál tím aktivněji angažovat v oblasti alternativních pohonů. Prozatím jde především o rovinu výzkumu a vývoje, nicméně komerční nasazení nových technologií očekává automobilka už v průběhu příštích pár let. HyundaiKia sdílejí výzkumné centrum zaměřené na ekologii dopravy, které vyrostlo v Soulu. Právě tam vznikla například už třetí generace automobilu na palivové články Kia Sportage FCEV. Zároveň má dnes k dispozici prototypy dvou generací hybridů – Kia Rio Hybrid a Kia C’eed Hybrid, založený na velmi oblíbeném modelu Kia C’eed. Jde nicméně o tzv. „mild hybridy“ podobné těm značky Honda, které nedokážou pracovat čistě na elektřinu. První komerční hybrid se Kia chystá uvést pod značkou nové generace vozů Kia Spectra v roce 2009 na domácím trhu. V roce 2010 má první Kia hybrid přijít také do USA jako součást redesignované řady Kia Optima. Zástupci společnosti prohlásili, že nevidí důvod ve vývoji původního hybridního vozu, protože hybridní pohon vidí pouze jako přestupní stanici ve vývoji alternativních pohonů pro osobní automobily. Což zní poměrně slibně vzhledem k elektromobilům a elektrickému pohonu vůbec. Namísto toho se Hyundai-Kia zaměří na vývoj původního plug-in hybridu pro rok 2013 a také na vodíkové palivové články. Už dnes má k dispozici letku SUV prototypů Kia Sportage a Hyundai Tucson s pohonem na palivé články a dojezdem kolem 400 km! Podobně jako Honda se svým modelem Honda FCX Clarity se i Kia chystá nasadit tyto automobily do provozu v malém testovacím programu, kdy si je firmy budou moct pronajímat.

Hyundai Elantra Hybrid

Hyundai má s hybridy velké plány

Jihokorejská automobilka Hyundai ohlásila svůj první hybrid v podobě modelu Hyundai Elantra už před časem. Nyní magazín Automotive News informuje o jejích dalších velkých plánech vzhledem k hybridům. Prvním hybridem, který automobilka uvede v USA bude založen na modelu Hyundai Sonata a bude soupeřit s modely jako Toyota Camry či Chevy Malibu. Hyundai Sonata hybrid bude představen na autosalonu v Los Angeles. Pak prý začně Hyundai představovat jeden hybrid za druhým a v roce 2018 plánuje prodat až půl milionu hybridů ročně. Na druhou stranu prý nemáme čekat žádné čistě hybridní automobily jako například konkurenční Toyota Prius nebo chystaná Honda Insight. Hyundai bude při konstrukci hybridů alespoň ve střednědobém výhledu vždy vycházet ze svých stávajících modelů. Náklady na vývoj čistě hybridního automobilu jsou údajně příliš vysoké, a tak se nějakého dočkáme teprve tehdy, až se Hyundai rozhodne představit zcela nové modely.

Hyundai Elantra Hybrid

Hyundai Elantra Hybrid – podrobnosti

Hyundai oznámil svůj první hybrid už před časem, nyní máme k dispozici další podrobnosti. Hlavní novinkou je skutečnost, že hybridní automobil bude využívat lithium-polymerové baterie společnosti LG Chem, které jsou proti li-ion bateriím levnější pro výrobu, nabízejí vyšší kapacitu, větší počet dobíjecích cyklů a zvýšenou fyzickou odolnost. Hyundai Elantra Hybrid bude zprvu prodáván pouze v Jižní Koreji. Půjde o světově první hybrid na plyn (LPG), hlavní motor má objem 1,6 l, doplňuje ho 15kW elektromotor. Emise automobilu jsou 103 g/km. Hyundai vyvíjí své hybridní systémy už od roku 1995. V roce 2004 dodala automobilka 50 hybridních modelů Hyundai Getz vládním úřadům jakožto součást předváděcí flotily. Do roku 2010 chce mít na trhu také středně velké hybridní sedany.

Hybrid Elantra

Hyundai Elantra Hybrid v roce 2009

První hybridní automobil značky Hyundai s označením Hyundai Elantra Hybrid vejde do prodeje v roce 2009 v Jižní Koreji. Zajímavé spekulace v současné době probíhají kolem toho, zda vývoj hybridních technologií pomohla automobilce Hyundai financovat vláda, která je jak známo v Jižní Koreji s průmyslovými koncerny úzce propojena. Ale politika politikům a obchod obchodníkům. Faktem je, že jihokorejský průmyslový gigant má technologii hybridního pohonu připravenu a už příští rok ji hodlá uvést na trh.  

ekologický vůz Renault

Autotec 2008 – reportáž

Ve dnech 4.6-8.6 proběhl na brněnském Výstavišti další ročník mezinárodního veletrhu užitkových vozidel, dílů a servisní techniky Autotec 2008. Už minulý rok stvrdil Autotec svou pozici jediného specializovaného veletrhu užitkových vozidel v zemích střední a východní Evropy, a tak se i letos mohli návštěvníci těšit na celou řadu vystavovatelů a s nimi spoustu novinek. Magazín Hybrid.cz samozřejmě hledal na veletrhu především jakoukoliv spojitost s alternativními palivy a pohony. Příjemně překvapeni jsme odcházeli s dojmem, že automobilky si i v oblasti užitkových automobilů začínají alternativních pohonů všímat čím dál tím více.

Hyundai Elantra

Hyundai si posvítí na hybridy a palivové články

Jihokorejský gigant Hyundai, který u nás staví v Nošovicích pokutami stíhanou , se podle tiskové zprávy hodlá v následujících letech mnohem více soustředit na hybridní automobily a další alternativy. Oznámení přišlo den poté, co ohlásila start prodeje Camry Hybrid v Jižní Koreji. První hybridním modelem Hyundai má být příští rok Elantra. Zatím není jasné zda půjde o klasický, nebo plug-in hybrid, jisté je, že bude k dispozici také model. Další vozy Hyundai se v hybridních verzích objeví během roku 2010. Do roku 2012 pak chce Hyundai představit malé na .

Hyundai HED-5

Ženevský autosalon: Hyundai HED-5

Ženevský autosalon se blíží mílovými kroky a s ním i spousta zajímavých novinek. Jihokorejská automobilka Hyundai se chystá představit svůj koncept ekologického crossoveru Hyundai HED-5. Prozatím o něm nechce prozradit nic víc než to, že je vyroben z revolučních materiálů a pomocí konstrukčních technik vyvinutých v kooperaci s mnoha partnery, včetně např. LG. Hyundai HED-5 je šestimístný automobil z řady Eco-Dynamic. Nízké emise, malá spotřeba, dokonalé jízdní vlastnosti. Uvidíme v Ženevě.

Hyundai i-Blue

Hyundai využije palivové články v SUV

Na letošním Autosalonu Frankfurt 2007 jsme měli možnost si pěkně zblízka prohlédnout zajímavý koncept Hyundai i-Blue. Jako pohon mu sloužily palivové články a 100 kW motor s náhonem na přední kola. Palivové články byly umístěny pod podlahou a spojeny se 115l palivovou nádrží na vodík stlačený na 10 000 psi.

Podle magazínu Auto Express se Hyundai chystá palivové články využít v masové výrobě pro své SUV chystané na rok 2012. V roce 2010 chce Hyundai uvést na trh také hybridní verzi modelu Elantra.
Na druhou stranu, právě Hyundai je známý tím, že sice o hybridních verzích svých aut a ekologii obecně mluví, ale zatím mnoho těchto řečí neproměnil v činy.

Ekologie a Hyundai – kritika

Aktuálně.cz informuje: Ekologové kritizují : Neplní své závazky. Problém spočívá v projektové dokumentaci nové , která podle Ekologického právního servisu není úplná.
„Z analýzy dokumentace vyplynulo, že v rozporu se zákonem neobsahuje vypořádání vlivů na životní prostředí – posouzení vnějších hlukových emisí, emisí do ovzduší, celkové objemy odpadních vod.“ (celý článek)

Hyundai i30

Korejská automobilka připravuje pro kategorii vozů nižší střední třídy nový přírustek. byl vyvíjen jako typický evropský vůz, který se bude vyrábět v továrně v Nošovicích a prodávat se bude pouze v Evropě.

Důraz je od začátku kladen na nejen na nízkou cenu, ale především moderní koncepci, bezpečnost, ekologii a spotřebu. Hyundai i30 bude k dispozici v dieselové i benzinové podobě.

Benzinová čtvrnáctistovka Hyundai i30 si vezme při výkonu 80 kW velmi slušných 4,7 litru. Benzinový dvoulitr při výkonu 105 kW sežere 7,1 litru (kombinovaná spotřeba), zatímco dvoulitr diesel by se měl pochlubit spotřebou 5,4 litru. Emise CO2 mají mít velmi dobrou hodnotu 126 g/km.

V základní výbavě nabídne Hyundai i30 osm airbagů, centrální zamykání, palubní počítač, audiosystém s MP3 a CD a patnáctipalcová kola. První modely by z  měly sjet už v roce 2009, později se objeví také verze kombi.

Kompletní galerie vozu Hyundai i30