Čína - Šanghaj

Čína začína budovat národní síť dobíječek pro elektromobily

Statní rozvodná společnost v Číně se rozhodla urychlit výstavbu dobíjecích stanic pro elektromobily v lokalitách Peking, Šanghaj a Tianjin, tedy v nejvyspělejších oblastech Číny. „První řada pilotních dobíjecích stanic nebude sloužit pouze pro zkušební elektrické autobusy, ale bude přístupná také pro elektromobily, které by se měly stát velkou součástí budoucího trhu,“ řekl zástupce společnosti. Dodal však také, že vybudování národní sítě dobíjecích stanic si vyžádá řadu povolení od zástupců státu – holt byrokracie musí být. Vybudování jedné takové stanice stojí v přepočtu zhruba 36 500 až 44 000 dolarů. Zajímavé zprávy z Číny ale nekončí. Tamní ministr pro vědu a technologii údajně hodlá v následujících měsících vypustit na silnice 10 000 hybridních automobilů, elektromobilů a aut na palivové články, stejně jako vybudovat zkušební energetickou infrastrukturu pro všechny tyto typy automobilů ve více než 10 městech do roku 2010. Výsledky rozsáhlého testování se stanou základem nových vládních opatření na podporu alternativních paliv. Vývojem elektromobilů v Číně se zabývá například automobilka BYD Auto. Podle jejích zástupců by se země mohla stát největším trhem s elektromobily – ostatně jako s čímkoliv jiným.

Renault Mégane III

Renault představuje Mégane III, odkládá elektromobil

Blížící se Pařížský autosalon měl odhalit nový Renault Mégane III, nicméně už týdny před začátkem akce se po celém internetu vyrojily obrázky nového modelu a také podrobnosti týkající se výbavy. Největší novinkou má být 1,4l TCE motor s výkonem 130 koní, který přebije současnou generaci dvoulitrů na spotřebu téměř o 1 litr/100 km. Kromě toho se ale francouzský Renault chystal brzy představit také elektromobil Mégane, který má být díky spolupráci se společností Project Better Place jedním z hlavních stavebních kamenů přerodu osobní dopravy v Izraeli.

Jenže, podle izraelského ekonomického magazínu Globes zástupci Renaultu na konferenci v Ženevě řekli, že elektromobil přijde o rok později, tedy v roce 2011. Což je ostatně datum, které původně sám Renault pro svůj elektromobil navrhoval. A dost možná jde prostě o nejistý přelom let 2010/2011, což by tak nějak lépe odpovídalo celkové atmosféře kolem elektromobilů v Evropě. V každém případě Renault také nedávno potvrdil, že svůj elektromobil v podobě modelu Renault Mégane bude nabízet i v dalších zemích kromě Izraele – jmenovitě ve Španělsku, ovšem není vyloučeno třeba ani Dánsko, Portugalsko a další evropské země, které pomalu, ale jistě začínají budovat pro elektromobily infrastrukturu. Viz. nedávný příklad Berlína či Londýna.
Renault Mégane III

Japonsko / Mitsubishi - dobíjecí infrastruktura pro elektromobily

Japonsko testuje infrastrukturu dobíjecích stanic pro elektromobily

Japonská společnost Mitsubishi ve spolupráci s Tokyo Institute of Technology v současné době pracují na projektu sítě dobíjecích stanic pro elektromobily. Elektrická energie pro dobíjení elektromobilů má pocházet výhradně z obnovitelných zdrojů energie. První testovací dobíječky a celé instalace mají být umístěny v kampusu Tokijského technologického institutu. Testovacím elektromobilem bude Mitsubishi i-MiEV. V dobíjecí infrastruktuře jsou integrovány jak solární instalace, a to v podobě fotovoltaických panelůsolární termální elektrárny pohánějící Stirlingův motor pro generování elektřiny, tak i větrné turbíny. Testování bude probíhat od 1. července 2008 do 31. března 2010 v rámci projektu Advanced Energy Management (EAM).

Portugalsko

Portugalsko začne budovat infrastrukturu pro elektromobily

Portugalsko skrze svého premiéra Jose Socratese (mimochodem bývalého Ministra životního prostředí) a společnost Project Better Place se chystají brzy uzavřít dohodu, která Portugalsko postaví vedle DánskaIzraele v oblasti budování infrastruktury pro elektromobily. Portugalská společnost Energias de Portugal SA (EDP) už dnes spolupracuje s dalšími evropskými energetickými společnostmi na tvorbě sítě Grid for Vehicle (G4V), která by měla nabídnout dobíjecí místa pro elektromobily, případně plug-in hybridy. RenaultNissan už mají s kalifornsko-izraelskou společností Project Better Place uzavřené dohody o tom, že během ledna 2009 začnou ve velkém vyrábět elektrické vozy založené nejspíš na některém z klasických modelů (Renault Mégane). Lithium-iontové baterie pro tyto elektromobily dodá společnost NEC. Obě automobilky společně investují do projektu něco mezi půl až miliardou dolarů. Že by se elektromobilům v Evropě blýskalo na lepší časy? Mimochodem, právě Portugalsko je jedním z evropských premiantů v oblasti obnovitelných zdrojů energie. Pilně buduje nové solární elektrárny, větrné farmy, ale i celou řadu dalších alternativních zdrojů energie, zejména ve spojitosti s mořem.

Londýn zavádí volné nabíječky elektromobilů

je unikátní město z mnoha důvodů. Jedním z nich je i fakt, že za vjezd do města je nutné platit. Radnice se ale snaží bojovat proti obrovskému množství aut a tím i zplodin i jinak. Ve Wellington Street a Southampton Street poblíž Covent Garden zavedli totiž volně přístupné nabíječky . Načerpaná energie je kompletně zdarma. Radnice plánuje dalších 48 pro elektromobily jen ve Westminster City.

6 milionů hybridů v Evropě do roku 2020

Wolfgang Reitzle, ředitel německé energetické skupiny Linde, která se mimo jiné zabývá vývojem vodíkových technologií, vyslovil na automobiové konferenci v Německu prognózu, podle které bude v Evropě do roku 2020 jezdit šest milionů hybridních vozů.
Odhaduje, že v současné době brázdí světové silnice asi půl milionu hybridů, což je dáno zejména minimální infrastrukturou. Pokud se má infrastruktura zlepšit, stálo by to podle Reitzleho čtyři miliardy dolarů – to by stačilo na výstavbu evropské sítě 2800 vodíkových pump. Zárověň upozornil, že by Německo mohlo v nástupu vozů poháněných palivovými články zaspat.