
Štítek: investice


O krachující Fisker má zájem německý investiční fond
Automobilka Fisker Automotive je dalším z mnoha snů, které zkrachovaly. O jeho zbytky se teď hlásí podnikatelé z celého světa. Nejprve to vypadalo na Číňany, teď má podle německých zdrojů zájem tamní investiční fond Fritz Nols AG.

V Praze se začíná stavět unikátní laserové centrum ELI Beamlines
Minulý týden v pátek proběhla v Praze tisková konference u příležitosti zahájení výstavby unikátního laserového centra ELI Beamlines. V Dolních Břežanech u Prahy vznikne světově ojedinělé multifukční laserové centrum. Výsledky výzkumů mohou přinést pokrok v oblasti energetiky, materiálových věd a mnoha dalších oblastech.

Fisker se vrací; o značku bojují Bob Lutz i původní zakladatel firmy
Automobilka Fisker Automotive je největší investiční debakl americké vlády posledních let. Už měsíce kolují éterem spekulace, že zájem o koupi krachujícího výrobce plug-in hybridu Fisker Karma mají Číňané. Dnes je jasné, že nejen oni. Firmu chce totiž údajně koupit zpět i původní zakladatel Henrik Fisker!

Fisker Automotive – největší investiční debakl americké historie?
Podnikatelský magazín VentureBeat.com přinesl obsáhlý článek, který mapuje celou historii automobilky Fisker Automotive. Od roku 2005 až dodnes podává velmi přesné svědectví o neschopnosti Henrika Fiskera a jeho podřízených vybudovat funkční společnost.

LG Chem investuje 1,8 miliardy dolarů do výroby baterií
Největší jihokorejský výrobce chemikálií, společnost LG Chem, oznámila, že plánuje do roku 2013 investovat 2 biliony wonů (v přepočtu asi 1,8 miliardy dolarů). Peníze budou určeny na výstavbu závodů, které budou vyrábět lithium-iontové baterie do elektrických automobilů. Z oznámení chemického výrobce je vidět jasná snaha stát se v budoucnosti v tomto segmentu automobilového průmyslu jedním ze světových lídrů.

GM investuje do bezdrátového nabíjení
Společnost General Motors oznámila, že bude skrze svůj kapitálový úsek GM Ventures investovat 5 mil. dolarů do vývoje systému bezdrátového nabíjení malých osobních elektronických přístrojů. Ty budou napájeny prostřednictvím speciální technologie zabudované přímo uvnitř auta.

Volkswagen bude investovat 51,6 mld. euro do rozvoje
Volkswagen by se rád stal největší automobilkou na světě a předstihl tak Toyotu i General Motors. V následujících pěti letech proto do rozvoje své automobilové divize nasype 51,6 mld. euro. Martin Winterkorn, šéf automobilky, to komentuje slovy: „Chceme z Volkswagenu udělat automobilku nejlépe připravenou na budoucnost“


Miliardář Buffet kupuje americkou železnici, sázka na budoucnost?
Železniční síť stála v 19. století za obrovským rozmachem rodících se Spojených států amerických. Stále více průmyslové východní pobřeží potřebovalo levnou a rychlou dopravu, zároveň bylo nutné vytvořit přístupové cesty na pustý americký Středozápad a západní pobřeží. Železnice jednoduše znamenala pro Ameriku klíč k prosperitě.
Warren Buffet, známý americký investor a miliardář, už v minulosti mnohokrát prokázal obchodnickou prozíravost. Jakožto majitel konglomerátu Berkshire Hathaway a v roce 2008 nejbohatší člověk světa se aktuálně rozhodl pro novou investici. Koupil za 26 mld. dolarů zbývajících 77,4% podílu v železniční společnosti Burlington Northern Santa Fe, ve které vlastnil už i zbylý podíl.

Francie dá €1,5 mld. na rozvoj elektromobilismu
Francouzská vláda oznámila, že hodlá na rozvoj elektromobilismu dát v následujících letech 1,5 mld. euro. Půjde zejména o vybudování sítě dobíjecích stanic. Povinná bude od roku 2015 instalace dobíječek na parkovištích u kanceláří, nové obytné bloky budou muset k místům na stání budovat nabíjecí stanice už od roku 2012.
Podle manažerů některých firemních i veřejných flotil by už do roku 2015 mohlo Francii brázdit na 50 000 elektroaut. Podle tamního ministra životního prostředí dokonce až 100 000 elektromobilů. Součástí plánu na utracení 1,5 mld. euro je také vybudování nové továrny na baterie v rámci výrobního komplexu firmy Renault za 625 mil. euro (z toho 125 mil. je vládní podíl).
Toyota snižuje náklady, hybridům ale přidá
Americká a posléze globální finanční krize tvrdě zasáhla prakticky všechny automobilky. Protože na co kupovat nové auto, když už doma jedno nebo dvě máte, že? Anebo koncekonců se dá jezdit i hromadnou dopravou. Co naplat, General Motors jsou v koncích, hluboký dluh si vyžádal de.facto kapitulaci v podobě žádosti americkému Kongresu o pomoc. Pomoc americkým automobilkám, ale nejen těm velkým, ale i malým start-upům, koneckonců navrhuje i Al Gore ve svém nejnovějším Plánu. Ale krize zasáhla i cizí automobilky. Toyotě klesly čtvrtletní tržby o téměř 70%, mnohem více, než očekávali analytici. Okamžitě tedy přišel záchranný tým v čele s prezidentem společnosti Katsuaki Watanabem, který hledá cesty jak snížit náklady a zvýšit zisky. Jednou z cest k tomu je úprava plánu uvedení nových modelů. Dále se sníží kapitálové výdaje, přizpůsobí se továrny a bude globálně upravena cenová politika firmy. Největší dopad budou mít tyto změny na velké automobily s vysokou spotřebou – trucky a SUV. Naopak hybridy, kde je Toyota vůdcem díky svému modelu Toyota Prius, dostanou „přidáno“. Automobilka hodlá ještě více zatlačit na vývoji nových modelů a příští rok se údajně v Japonsku, na domácí půdě, chystá ohlásit čtyři novinky včetně nové generace (snad už) plug-in hybridu Toyota Prius.