Japonci mají vlak na palivové články

Japonský ústav Railway Technical Research Institute (RTRI) úspěšně provedl test světově první lokomotivy poháněné .
Její vývoj začal už v roce 2001 a hlavním cílem bylo zredukovat emise a hluk. Výzkumníci postavili lokomotivu, která kombinovala palivové články, vysokotlaké nádrže na a měnič, který převáděl energii.
V roce 2003 se poprvé uskutečnily testy 30kW modulu a začal vývoj 100kw modulu. Ten byl letos úspěšně namontován na testovací zařízení a odzkoušen. V průběhu dalších dvou let se RTRI chystá vyvinout systém na palivové články pro komerční použití. Na projektu se účastní i japonské ministerstvo dopravy.

Yamaha představí skůtr na palivové články

Už minulý rok na Tokyo Motor Show představila skútr na nazvaný FC-me, který svými rozměry, váhou i výkonem spadal do kategorie 50 ccm. Tento rok se hystá představit FC-AQEL, vylepšenou 125ccm variantu tohoto stroje (skútr je ale samozřejmě poháněn elektromotorem). Hlavním rozdílem je, že palivové články FC-AQEL jsou syceny a nikoliv směsí metanolu a vody jako v případě FC-me.

Audi: budoucnost hybridů závisí na růstu prodejů v USA

Agentura Reuters informuje, že automobilka považuje za klíč k tržnímu úspěchu v budoucnosti růst prodejů v USA. Podle aktuálních statistik putovalo hruba 70% z 283 000 hybridních automobilů prodaných na celém světě právě k majitelům do USA. Zbytek světa je na tom o mnoho hůř – má 21% a  pouhých 8%. Pro srovnání, v roce 2000 se velosvětově prodalo pouhých 25 000 kusů hybridů.