
Štítek: Kanada


Toyota bude vyrábět hybrid Lexus RX 450h v Kanadě
Automobilce Toyota se nebývale daří. Jako jediná na světě prodává hybridy po milionech. A to jak pod značkou Toyota, např. modely Prius, Yaris či Auris, tak i Lexus. Také o luxusní hybridní SUV Lexus RX 450h je čím dál tím větší zájem, a tak se automobilka rozhodla navýšit celkovou výrobu.

VIDEO: humorná série spotů Mitsubishi pomáhá léčit elektrofobii. Pomůže i vám!
Automobilka Mitsubishi před pár měsíci začala prodávat elektromobil Mitsubishi i také v USA, už v prosinci 2011 pak v Kanadě. Prodeje nejsou nijak závratné, a tak se firma rozhodla podpořit je sérií povedených reklamních spotů. Dívejte se, budou vás bavit.

VIDEO: elektromotorka Lito Sora ujede 300 km na jedno nabití
Před rokem představila kanadská společnost Lito Green Motion první rendery elektromotorky Sora. Na rovinu přiznáme, byli jsme skeptičtí. Render umí udělat kde kdo. Dnes je ale elektrická motorka hotova a vy se můžeme pokochat skvělým videem, obrázky i specifikacemi.

Sdílení automobilů car2go se rozjíždí ve Vancouveru
Společnost Daimler v těchto dnech rozjíždí v kanadském Vancouveru svůj program sdílení automobilů car2go. Třetí největší město Kanady, ležící v jihozápadní části provincie Britská Kolumbie, se tak stane po USA a Německu dalším místem, kde si bude možné za poplatek půjčovat malý benzínový automobil Smart Fortwo.

Pivo v Kanadě vozí elektrická dodávka z roku 1958
Steam Whistle je malý lokální pivovar z Toronta. Jde o moderní podnik, který si ale zakládá na historickém dědictví. Už sám název upomíná k parním píšťalkám, které v 50. letech ukončovaly směnu v továrnách. Firma si aktuálně nechala přestavět malé nákladní auto Chevrolet Apache z roku 1958 na elektrický pohon, aby s ním mohla rozvážet pivo.

Kanadská pošta kupuje elektrický náklaďák Navistar eStar
Elektrická nákladní auta jsou to, co může elektromobilitu posunout na další úroveň. Po norské poště si elektrickou dodávku objednala také kanadská pošta. Jde o nákladní auto Navistar eStar s dojezdem 160 km na jedno nabití.

Sora – elektromotorka s dojezdem 300 km
Kanadská společnost Lito Green Motion z Quebecu představila výsledek dvou let práce. Jmenuje se Sora. Je to elektromotorka s udávaným dojezdem až 300 km.

Norská pošta kupuje 20 elektromobilů
Norská pošta se stala prvním evropským zákazníkem, který si objednal elektromobily Ford Transit Connect Electric. Celkem má zájem o 20 kusů elektrické dodávky.

Kanadská pošta zkouší elektrické dodávky Ford Transit Connect
Automobilce Ford se nedávno podařil vynikající obchod, když kanadské poště prodala 1175 malých nákladních aut Ford Transit Connect. Jednou z hlavních výhod byla spotřeba – 7,8 l/100 km ve městě, což je ve srovnání s velkými dodávkami poměrně málo. Především ale kanadská pošta využije také deset elektrických modelů Ford Transit Connect Electric.
![]() |
![]() |
![]() |

DTV Shredder – pásový Segway pro armádu
V roce 2006 se tehdy náctiletý Ben Gulak vydal z kanadského maloměsta Milton v Ontariu na výlet do Číny. Jako mnoho dalších lidí i jeho Říše středu zaskočila. Především obrovským znečištěním ovzduší ve městech. Když se vrátil, rozhodl se, že zkusí vymyslet alternativu malým špinavým motorkám, které byly v Číně na každém kroku. Vymyslel proto Uno – elektromotorku s jedním kolem. Ta mu získala zaslouženou pozornost. O dva roky je tu s další novinkou. Můžeme jí říkat „motorový skateboard“ nebo „Segway pro armádu„.

Kanada v roce 2012: elektromobily kam se podíváš
V kanadském Torontu aktuálně proběhla konference zaměřená na šetrná auta. Stephen Beatty, šéf Toyota Canada, tam řekl, že v roce 2012 se konečně dočkají všichni, kdo touží po elektrických autech.

Kanada začne vyrábět palivo z mořských řas
Výroba biopaliva z mořských řas pořád ještě zní dost fantasticky. Jenže pomalu se stává realitou. Kanada skrze své ministerstvo vědy a techniky přispěla na pilotní projekt výroby biopaliv z řas celkem 5 mil. kanadských dolarů.

Montreal vymění 1300 autobusů za elektrické
Montreal, hlavní město kanadské provincie Québec, se rozhodlo do roku 2025 vylepšit systém veřejné dopravy o celkem asi 1300 elektrických autobusů. V současné době čeká tamní dopravní společnost na dodávku 380 nových dieselových autobusů s životností 15 let.

Lodní nákladní doprava – větší nebezpečí než miliony aut
Takřka neuvěřitelně zní zpráva z posledních dní o tom, že podle jistého výzkumu by mohlo 15 největších nákladních (kontejnerových) lodí světa vypouštět stejné znečištění, jako všech 760 milionů automobilů na silnicích. Je to dáno jednak velikostí motorů, téměř nepřetržitým chodem a především významně nižší kvalitou spalované nafty. Ta pro lodní motory obsahuje až 2000x větší množství síry než nafta pro auta. Například auto, které ročně ujede 15 000 km, vypustí za tu dobu do ovzduší zhruba 101 gramů oxidů síry. Dieselový lodní motor za tu dobu emituje až 5200 tun těchto látek.
Na orgány Spojených národů a Evropské unie je proto podle listu Guradian vyvíjen nátlak aby se začaly emisemi z lodní dopravy zabývat. Spojené státy americké například rozhodly podél celého svého pobřeží zavést nízkoemisní zónu v dosahu 230 mil (370 km) od pevniny. Podobný krok je očekáván od Kanady. Podle dalších studií jsou emise z lodí zodpovědné za desítky tisíc úmrtí a miliardové náklady pro zdravotnictví. Emise z lodní dopravy se začaly rapidním tempem zvyšovat v posledních 15 letech s růstem globálního obchodu a zejména vzestupem Číny. Zajímavý pohled na historii růstu nákladní lodí najdete na webu globalsecurity.org (anglicky).
Pár čísel pro zajímavost na závěr: největší nákladní lodě světa mají motory o výkonu až 109 000 koní. Celkem světové oceány brázdí asi 90 000 nákladních lodí. Zhruba 70% emisí lodě vypouštějí do 400 km od pobřeží a 85% všech těchto emisí se týká severní polokoule. Faktem také je, že některé nové lodě (nikoliv nutně nákladní) jsou budovány s důrazem na snížení emisí a především využití lehkých paliv bez tak velkého obsahu síry. Mezinárodní námořní organizace, součást OSN, ustanovila koncem minulého roku nové povinné standardy pro kvalitu lodních paliv. Díky nim by se měl obsah síry snížit do roku 2020 až o 90%.