Cadillac Provoq

Cadillac Provoq E-Flex na palivové články

Rok po prvním odhalení elektromobilu Chevrolet Volt automobilky General Motors přichází od amerického giganta další významné překvapení. Je jím koncept crossoveru Cadillac Provoq E-Flex, který je postaven na základu E-Flex (Opel Flextreme), tedy stejném, jako Chevy Volt.

O vozu s dvoumódovým hybridním motorem se spekulovalo už v říjnu, ale GM tehdy informaci dementovali. S odhalením konceptu Cadillac Provoq se ale ukazuje, že šlo o pravdivou informaci.

Cadillac Provoq

Elektromobil Fiat Fiorino

Fiat Fiorino dodávka do konce roku 2008

O elektromobilu Fiat Fiorino už jsme psali, tenkrát šlo o verzi pro osobní dopravu. Už tehdy se objevovaly dohady o tom, že do února 2008 by měla být venku také dodávka Fiat Fiorino. Aktuálně se však objevily informacení o zpoždění dodávky, která bude poháněna lithium-iontovými bateriemi, bude mít dojezd 100 km a max. rychlost 80 km/h. Fiat tak bude mít obrovskou základnu potenciálních zákazníků ve velkoměstech, které vybírají poplatek za vjezd do centra, jako je například Londýn. Pro elektromobilu nebo obecně automobily s nulovými emisemi poplatky neplatí.

Američané a Čína společně vyvinou nové hybridní technologie

Americká společnost Maxwell Technologies se spojila s čínskou Tianjin Lishen Battery, aby společně vytvořili nový hybridní systém skladování energie využívající lithium-iontové baterie a vysokokapacitní kondenzátory. Nová technologie by měla postihnout všechny nevýhody, kterými v současné době trpí samotné li-ion baterie, tedy nízkou kapacitu, dlouhou dobu nabíjení, krátkou životnost a schopnost pracovat při nízkých teplotách. Čínský Lishen je v současnosti jedním z největších producentů lithium-iontových baterií, ročně jich vyrobí na 130 milionů pro společnosti jako Samsung či Apple pro mobilní telefonyMP3 přehrávače. Maxwell zase představuje vůdčí společnost v oblasti skladování energie. Jejich budoucí nové produkty by mohly najít uplatnění mimo jiné také v hybridních automobilech či elektromobilech.

zdroj: The Energy Blog

Jeep Renegade

Jeep Renegade

Detroitský autosalon 2008 představí celou řadu nových automobilů automobilky Chrysler. Po Dodge Zeo je dalším z nich i koncept Jeep Renegade, který představuje vstup značky Jeep do 21. století. Jedná se o sportovní terénní automobil vybavený elektromotorem, ale také malým Bluetec dieselovým generátorem. Dojezd pouze na lithium-iontové baterie je 64 km, kombinovaná spotřeba 2,1 l/100 km. Koncept výrazně připomíná futuristické terénní vozy z počítačové hry Halo.

Volkswagen investuje do výzkumu lithium-iontových baterií

Baterie. Jediný zádrhel, na kterém je dnes zaseknutý rozvoj nejen elektromobilů a dalších nových způsobů dopravy, ale i přenosných počítačů a dalších zařízení. Uvědomují si to i velké společnosti, a tak investují do výzkumu. Německý koncern Volkswagen aktuálně spojil své síly s celou řadou dalších německých průmyslových gigantů s cílem vyvinout nové, lepší typy lithium-iontových baterií. Součástí aliance, kterou podporuje i německá vláda, jsou dále společnosti jako BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec a STEAG. Společně v průběhu následucjících let investují zhruba €360 milionů do vývoje vysokokapacitních lithium-iontových baterií.

zdroj: autobloggreen

Elektromobil Fiat Fiorino

Elektromobil Fiat Fiorino vyjíždí v únoru

Italský Fiat je převapivě akční v oblasti elektromobilů. Nedávno představil model Fiat Palio Elétrico pro Brazílii. Na výstavě Transpotec v Miláně byl před měsícem představen nový model Fiat Fiorino, který bude od února 2008 k dispozici také jako elektomobil. Ten byl vyvinut společností Micro-Vett a je napájen skrze lithium-iontové baterie. Má dojezd 100 km a může jet až rychlostí 80 km/h se zrychlením z 0 na 50 km/h za sedm sekund. Kromě elektrické verze se bude klasická s emisemi 119 g/km a spotřebou 4,5 l/100 km.

Toyota Prius plug-in

Toyota: zlevníme hybridy

Nová generace hybridního vozu Toyota Prius je už netrpělivě očekávána. Podle aktuálního prohlášení výkonného vice prezidenta společnosti Toyota, Kazuo Okamota, „bude pohonný systém nové generace o polovinu menší a levnější než současná generace“. Jedná o tzv. hybrid synergy drive, který Toyota využívá ve všech svých hybridních vozech. Potvrdil také, že namísto lithium-iontových baterií budou v nové generaci Priusu využity starší nikl-metal hydridové baterie (li-ion nejsou připravené).

Bohužel, nikdo zatím neví, kdy se nová generace Toyoty Prius na trhu objeví. Očekává se, že snad někdy v průběhu příštího roku. Okamoto dodal, že Toyota se nechystá operovat v oblasti dieselů, které jsou dnes doménou především evropských automobilech, a dokonce ani diesel-hybridů. Diesely jsou podle něj lépe uzpůsobeny pro jízdu po dálnici a na dlouhé vzdálenosti. Nezapomněl ale dodat, že budoucí hybridy od Toyoty budou stejně dobré, ne-li lepší, než současné diesely. Nutno podotknout, že v USA, ale ani v Japonsku diesel téměř nejezdí.

Ecooter elektromobil

Ecooter – městský elektromobil z Taiwanu, obrázky a video

Taiwanský Industrial Technology Research Institute (ITRI), tedy Institut pro výzkum průmyslových technologií, představil městské vozítko/elektromobil nazvaný Ecooter. Jedná se o dvoumístné vozítko poháněné lithium-iontovými bateriemi, které bude veřejnosti poprvé odhaleno v italském Miláně již příští měsíc. Taiwan zcela jistě nepatří mezi automobilové mocnosti. Ale právě v oblasti malých, lehkých moderních městských vozítek, která jsou „nadopována“ nejlepší elektronikou (Taiwan patří mezi přední státy v oblasti elektrotechniky) by mohl v budoucnu uspět. Elektromobil Ecooter má velmi vysoké manévrovací schopnosti, je 2,5 m dlouhý a 1,5 m vysoký. Dojezd na jedno nabití baterie je 100 km. Cena komerční verze Ecooteru by se měla pohybovat mezi motocyklem a automobilem. Prodej by měl být zahájen nejprve na Taiwanu a nejspíš také v Číně, později v Evropě a později snad také v USA.

Elektromobil Th!nk City

Think Global investuje do lithium-iontových baterií

O velmi zajímavém elektromobilu Think jsme už před časem informovali. Společnost Think Global má za sebou takové společnosti jako Segway nebo Google, a nyní také Ener1. Think Global a Ener1 totiž uzavřeli kontrakt, na jehož základě dodá Ener1 výrobní prototypy nových lithium-iontových baterií pro elektromobily Think. Prototypy budou dodány v březnu 2008, součástky pro ostrou výrobu by pak měly být dodány v průběhu července 2008. Je tedy pravděpodobné, že elektromobil Think se začne prodávat někdy koncem roku 2008. Ener1 očekává, že na prodejích Think v letech 2008-2010 vydělá až 70 milionů dolarů, celková hodnota dohody by pak měla být kolem 200 milionů dolarů. Think Global zjevně hodlá vyrábět elektromobily Think v opravdu masovém měřítku, v řádech desítek až stovek tisíc kusů ročně a zjevně k tomu má dobrý obchodní model. Co na to Toyota a další? Koupili byste si Think?