
Hybridní autobus Mercedes-Benz Citaro získal cenu
Už v květnu minulého roku představila automobilka Mercedes-Benz nový autobus Citaro poháněný diesel-hybridním pohonem.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Už v květnu minulého roku představila automobilka Mercedes-Benz nový autobus Citaro poháněný diesel-hybridním pohonem.
Společnost Project Better Place a aliance Renault–Nissan uzavřeli dohodu, podle které budou první elektromobily dostupné koncovým zákazníkům už v roce 2011.
Na Detroitském autosalonu se to novinkami jen hemžilo.
Slova Dodge a „ekologie“ nebo „životní prostředí“ jako by ani nešla dohromady. Dodge Viper není zrovna synonymem pro nízkou spotřebu.
Automobilka Toyota na Detroitském autosalonu překvapivě oznámila, že do roku 2010 hodlá vyrobit svůj první plug-in hybrid.
Rok po prvním odhalení elektromobilu Chevrolet Volt automobilky General Motors přichází od amerického giganta další významné překvapení. Je jím koncept crossoveru Cadillac Provoq E-Flex, který je postaven na základu E-Flex (Opel Flextreme), tedy stejném, jako Chevy Volt.
O vozu s dvoumódovým hybridním motorem se spekulovalo už v říjnu, ale GM tehdy informaci dementovali. S odhalením konceptu Cadillac Provoq se ale ukazuje, že šlo o pravdivou informaci.
O elektromobilu Fiat Fiorino už jsme psali, tenkrát šlo o verzi pro osobní dopravu. Už tehdy se objevovaly dohady o tom, že do února 2008 by měla být venku také dodávka Fiat Fiorino. Aktuálně se však objevily informacení o zpoždění dodávky, která bude poháněna lithium-iontovými bateriemi, bude mít dojezd 100 km a max. rychlost 80 km/h. Fiat tak bude mít obrovskou základnu potenciálních zákazníků ve velkoměstech, které vybírají poplatek za vjezd do centra, jako je například Londýn. Pro elektromobilu nebo obecně automobily s nulovými emisemi poplatky neplatí.
Americká společnost Maxwell Technologies se spojila s čínskou Tianjin Lishen Battery, aby společně vytvořili nový hybridní systém skladování energie využívající lithium-iontové baterie a vysokokapacitní kondenzátory. Nová technologie by měla postihnout všechny nevýhody, kterými v současné době trpí samotné li-ion baterie, tedy nízkou kapacitu, dlouhou dobu nabíjení, krátkou životnost a schopnost pracovat při nízkých teplotách. Čínský Lishen je v současnosti jedním z největších producentů lithium-iontových baterií, ročně jich vyrobí na 130 milionů pro společnosti jako Samsung či Apple pro mobilní telefony i MP3 přehrávače. Maxwell zase představuje vůdčí společnost v oblasti skladování energie. Jejich budoucí nové produkty by mohly najít uplatnění mimo jiné také v hybridních automobilech či elektromobilech.
zdroj: The Energy Blog
Detroitský autosalon 2008 představí celou řadu nových automobilů automobilky Chrysler. Po Dodge Zeo je dalším z nich i koncept Jeep Renegade, který představuje vstup značky Jeep do 21. století. Jedná se o sportovní terénní automobil vybavený elektromotorem, ale také malým Bluetec dieselovým generátorem. Dojezd pouze na lithium-iontové baterie je 64 km, kombinovaná spotřeba 2,1 l/100 km. Koncept výrazně připomíná futuristické terénní vozy z počítačové hry Halo.
Na letočním autosalonu v Los Angeles automobilka Honda oficiálně uvedla automobil, který byl až dosud známý pouze jako koncept Honda FCX. Automobil Honda FCX Clarity z tohoto konceptu plně vychází. Klikněte pro více informací…
Baterie. Jediný zádrhel, na kterém je dnes zaseknutý rozvoj nejen elektromobilů a dalších nových způsobů dopravy, ale i přenosných počítačů a dalších zařízení. Uvědomují si to i velké společnosti, a tak investují do výzkumu. Německý koncern Volkswagen aktuálně spojil své síly s celou řadou dalších německých průmyslových gigantů s cílem vyvinout nové, lepší typy lithium-iontových baterií. Součástí aliance, kterou podporuje i německá vláda, jsou dále společnosti jako BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec a STEAG. Společně v průběhu následucjících let investují zhruba €360 milionů do vývoje vysokokapacitních lithium-iontových baterií.
zdroj: autobloggreen
Italský Fiat je převapivě akční v oblasti elektromobilů. Nedávno představil model Fiat Palio Elétrico pro Brazílii. Na výstavě Transpotec v Miláně byl před měsícem představen nový model Fiat Fiorino, který bude od února 2008 k dispozici také jako elektomobil. Ten byl vyvinut společností Micro-Vett a je napájen skrze lithium-iontové baterie. Má dojezd 100 km a může jet až rychlostí 80 km/h se zrychlením z 0 na 50 km/h za sedm sekund. Kromě elektrické verze se bude klasická s emisemi 119 g/km a spotřebou 4,5 l/100 km.
Nová generace hybridního vozu Toyota Prius je už netrpělivě očekávána. Podle aktuálního prohlášení výkonného vice prezidenta společnosti Toyota, Kazuo Okamota, „bude pohonný systém nové generace o polovinu menší a levnější než současná generace“. Jedná o tzv. hybrid synergy drive, který Toyota využívá ve všech svých hybridních vozech. Potvrdil také, že namísto lithium-iontových baterií budou v nové generaci Priusu využity starší nikl-metal hydridové baterie (li-ion nejsou připravené).
Bohužel, nikdo zatím neví, kdy se nová generace Toyoty Prius na trhu objeví. Očekává se, že snad někdy v průběhu příštího roku. Okamoto dodal, že Toyota se nechystá operovat v oblasti dieselů, které jsou dnes doménou především evropských automobilech, a dokonce ani diesel-hybridů. Diesely jsou podle něj lépe uzpůsobeny pro jízdu po dálnici a na dlouhé vzdálenosti. Nezapomněl ale dodat, že budoucí hybridy od Toyoty budou stejně dobré, ne-li lepší, než současné diesely. Nutno podotknout, že v USA, ale ani v Japonsku diesel téměř nejezdí.
Taiwanský Industrial Technology Research Institute (ITRI), tedy Institut pro výzkum průmyslových technologií, představil městské vozítko/elektromobil nazvaný Ecooter. Jedná se o dvoumístné vozítko poháněné lithium-iontovými bateriemi, které bude veřejnosti poprvé odhaleno v italském Miláně již příští měsíc. Taiwan zcela jistě nepatří mezi automobilové mocnosti. Ale právě v oblasti malých, lehkých moderních městských vozítek, která jsou „nadopována“ nejlepší elektronikou (Taiwan patří mezi přední státy v oblasti elektrotechniky) by mohl v budoucnu uspět. Elektromobil Ecooter má velmi vysoké manévrovací schopnosti, je 2,5 m dlouhý a 1,5 m vysoký. Dojezd na jedno nabití baterie je 100 km. Cena komerční verze Ecooteru by se měla pohybovat mezi motocyklem a automobilem. Prodej by měl být zahájen nejprve na Taiwanu a nejspíš také v Číně, později v Evropě a později snad také v USA.
O velmi zajímavém elektromobilu Think jsme už před časem informovali. Společnost Think Global má za sebou takové společnosti jako Segway nebo Google, a nyní také Ener1. Think Global a Ener1 totiž uzavřeli kontrakt, na jehož základě dodá Ener1 výrobní prototypy nových lithium-iontových baterií pro elektromobily Think. Prototypy budou dodány v březnu 2008, součástky pro ostrou výrobu by pak měly být dodány v průběhu července 2008. Je tedy pravděpodobné, že elektromobil Think se začne prodávat někdy koncem roku 2008. Ener1 očekává, že na prodejích Think v letech 2008-2010 vydělá až 70 milionů dolarů, celková hodnota dohody by pak měla být kolem 200 milionů dolarů. Think Global zjevně hodlá vyrábět elektromobily Think v opravdu masovém měřítku, v řádech desítek až stovek tisíc kusů ročně a zjevně k tomu má dobrý obchodní model. Co na to Toyota a další? Koupili byste si Think?