Americký průmyslový gigant Lockheed Martin představil na 67. Mezinárodním astronautickém kongresu vizi letu lidské posádky na Mars k Marsu. Vize Mars Base Camp není tak ambiciozní jako plány SpaceX/Elona Muska – zároveň je ale i mnohem realističtější.
TARDEC je speciální výzkumná divize americké armády, která se zaměřuje na vývoj a výzkum velkých dopravních prostředků. Aktuálně odtamtud připutovalo video, ze kterého vás nejspíš bude pořádně mrazit. Skynet je blízko!
Společnost Lockheed Martin potvrdila svůj záměr vyvinout hypersonický dálkový průzkumný a bombardovací letoun. Stroj nese označení SR-72 a má být ideovým následovníkem legendárního „černého“ vysoce nadzvukového stroje SR-71 Blackbird.
Skunkworks (Skunčí dílna) je oficiální přezdívka vývojových laboratoří společnosti Lockheed Martin. Vznikla tam speciální letadla jako U-2, Blackbird nebo F-22. V současné době tam vědci pracují na jaderné fúzi. Celou věc pojali „po svém“. A slibují, že roku 2030 budou mít hotovo.
Lockeed Martin pro NASA připravil návrh dopravního nadzvukového letounu jednoduše popsaného jako „Supersonic Green Machine“. Jde o jeden ze dvou konceptů prezentovaných v dubnu 2010 u příležitosti představení letounů, které by mohly přepravovat pasažéry v letech 2030-2035.
Vzducholodě se, podobně jako elektromobily, dostávají po téměř století opět do centra pozornosti. Long Endurance Multi-intelligence Vehicle (LEMV) je název nového vzdušného plavidla, které si objednala americká armáda, konkrétně velitelství vesmírné a raketové obrany. Demonstrace by měla proběhnout letos v prosinci.
LEMV je automatická bezpilotní inteligentní vzducholoď schopná strávit samostatně až tři týdny ve výšce 6100 m s nákladem 1134 kg. Armáda ji chce samozřejmě využít především pro výzvědné mise. Její první „ostré“ využití je plánováno na rok 2011 a Afghánistán. Kromě armádního využití se počítá také s vědeckými misemi nebo využitím při přírodních katastrofách, dost možná i pro transport nákladů do odlehlých oblastí.
Vývojem hybridní vzducholodě je pověřena společnost Lockheed Martin (divize Skunk Works), která už předvedla prototyp P-791 dlouhý 38 metrů, tedy zhruba poloviční. O pohon „plné verze“ se postará celkem šest motorů, tři na každé stran. Při startu a stoupání bude každý z nich poháněn turbodieselovým motorem, ve vzduchu se pak o pohon postará centrální turbogenerátor generující elektřinu. Kromě automatického letu je možné loď samozřejmě i pilotovat.