železnice Kabina strojvedoucího v lokomotivě 714.8

Czech Raildays 2012: Ve Vítkovicích pokračují přestavby lokomotiv na CNG

Jedním z prvních vystavovatelů, na kterého jste mohli při vstupu na veletrh drážní techniky Czech Raildays 2012 narazit, byla společnost Vítkovice Doprava, a.s. Ta se na železničním veletrhu prezentuje v posledních ročnících svými  lokomotivami. Připomeňme, že v roce 2010 spatřil světlo světa prototyp o výkonu 250 kW zkompletovaný na bázi přestavby dvounápravové lokomotivy řady 703.8.

hybridní lokomotiva Arrow

Czech Raildays 2012: ukázal se RegioPanter, nechyběla ani hybridní lokomotiva

v uplynulých dnech ožila drážní technikou. Areál nákladového nádraží železniční stanice Ostrava-hlavní nádraží hostil již třináctý ročník oblíbeného mezinárodního veletrhu drážní techniky a výrobků Czech Raildays. Období od 19. do 21. června tedy letos bylo svátkem pro všechny příznivce kolejové dopravy, kterých se na loňský ročník vypravilo úctyhodných 6 526.

Japonci mají vlak na palivové články

Japonský ústav Railway Technical Research Institute (RTRI) úspěšně provedl test světově první lokomotivy poháněné .
Její vývoj začal už v roce 2001 a hlavním cílem bylo zredukovat emise a hluk. Výzkumníci postavili lokomotivu, která kombinovala palivové články, vysokotlaké nádrže na a měnič, který převáděl energii.
V roce 2003 se poprvé uskutečnily testy 30kW modulu a začal vývoj 100kw modulu. Ten byl letos úspěšně namontován na testovací zařízení a odzkoušen. V průběhu dalších dvou let se RTRI chystá vyvinout systém na palivové články pro komerční použití. Na projektu se účastní i japonské ministerstvo dopravy.