
Štítek: lokomotivy





Czech Raildays 2012: Ve Vítkovicích pokračují přestavby lokomotiv na CNG
Jedním z prvních vystavovatelů, na kterého jste mohli při vstupu na veletrh drážní techniky Czech Raildays 2012 narazit, byla společnost Vítkovice Doprava, a.s. Ta se na železničním veletrhu prezentuje v posledních ročnících svými CNG lokomotivami. Připomeňme, že v roce 2010 spatřil světlo světa prototyp o výkonu 250 kW zkompletovaný na bázi přestavby dvounápravové lokomotivy řady 703.8.

Czech Raildays 2012: ukázal se RegioPanter, nechyběla ani hybridní lokomotiva
Ostrava v uplynulých dnech ožila drážní technikou. Areál nákladového nádraží železniční stanice Ostrava-hlavní nádraží hostil již třináctý ročník oblíbeného mezinárodního veletrhu drážní techniky a výrobků Czech Raildays. Období od 19. do 21. června tedy letos bylo svátkem pro všechny příznivce kolejové dopravy, kterých se na loňský ročník vypravilo úctyhodných 6 526.

RegioJet: první vlaky konkurence vyjely na české dráhy
Podnikatel Radim Jančura, zakladatel Student Agency a železniční společnosti RegioJet, vyslal na české koleje poprvé v historii konkurenci pro České dráhy. Jeho vlaky vyjely dnes brzy ráno z Prahy do Ostravy.

Japonské železnice představí diesel-hybridní vlaky
Železniční společnost West Japan Railway Co. (JR West) představí v roce 2015 v praktickém provozu diesel-hybridní vlaky. Ty kombinují dieselové motory s li-ion bateriemi a ušetří až 13 % paliva.


České dráhy testují lokomotivu na CNG
Auta na plyn se pomalu uchycují spolu s tím, jak roste počet CNG stanic. Ale lokomotiva na CNG? Prototyp dvounápravové vlečky na CNG vyvinuly společnosti Vítkovice Doprava, ČD Cargo a Výzkumný ústav železniční.

Prvá elektrická lokomotíva len na batérie
Norfolk Southern je spoločnosť, ktorá sa snaží presadiť v oblasti ťažkých priemyselných strojov 100%-ne elektrickou lokomotívou NS 999. Vlak s nulovými emisiami používa 1080 ks 12V olovených-kyslých batérií, ktoré umožnia jeho 24-hodinovú prevádzku na jedno nabitie a to všetko pri rovnakom zaťažení, ako konvenčné lokomotíva.
Japonci mají vlak na palivové články
Japonský ústav Railway Technical Research Institute (RTRI) úspěšně provedl test světově první lokomotivy poháněné palivovými články.
Její vývoj začal už v roce 2001 a hlavním cílem bylo zredukovat emise a hluk. Výzkumníci postavili lokomotivu, která kombinovala palivové články, vysokotlaké nádrže na vodík a měnič, který převáděl energii.
V roce 2003 se poprvé uskutečnily testy 30kW modulu a začal vývoj 100kw modulu. Ten byl letos úspěšně namontován na testovací zařízení a odzkoušen. V průběhu dalších dvou let se RTRI chystá vyvinout systém na palivové články pro komerční použití. Na projektu se účastní i japonské ministerstvo dopravy.