
Štítek: Lotus


Elektrický Caterham vás smrskne na polovinu
Anglická automobilka Caterham je známá svými lehoučkými sporťáky se skvělými jízdními vlastnostmi, které přímo pokračují ve vývojové linii započaté klasickým modelem Lotus Seven z roku 1968. Aktuálně se prý firma zajímá o možnosti elektrického pohonu.

Tesla svolává k opravě 345 ze 400 vyrobených elektromobilů
Co na první pohled vypadá jako pěkná polízanice nakonec není tak horké, jak se zdá. Americká vládní Komise pro šetření defektů vydala právu, ve které upozorňuje, že některé šrouby na elektromobilech Tesla Roadster mohou být nedotažené. To by údajně mohlo vést ke zhoršení ovládání vozidla a prapodivným zvukům vycházejícím ze zadní části auta. „Pokud by nebyl problém řádně řešen, řidič by mohl ztratit kontrolu nad vozem, což by mohlo vést k nehodě.“ Komise tedy logicky nařídila automobilce Tesla Motors chybu napravit. Ta proto svolává zpět do svých servisních středisek 345 z celkových 400 vyrobených elektromobilů Tesla Roadster a k situaci má samozřejmě vlastní komentář. Ve zkratce, může za to Lotus, který Tesle dodává základ jejich elektromobilu. „Zadní vnitřní šrouby přírubových nábojů na malém množství Roadsterů byly nedostatečné utáhnuty během výroby v Lotusu, kontraktovaném výrobci šasi Roadsteru. Lotus dnes provádí stejné svolávání některých svých modelů Lotus Elise a Exige.“ Tesla dodává, že oprava samozřemě proběhne zcela zdarma, elektromobily budou případně vyzvednuty u majitelů a bude jim provedena nejen oprava, ale i kompletní inspekce a upgrade softwaru.

Elektromobily a hybridy musí být hlučnější
Stává se to už dnes. Toyota Prius pomalu vyjíždí z vjezdu, zatímco na chodníku před ním přecházejí lidé. Jakmile se téměř tiché auto vynoří nenadále zpoza rohu, lidé jsou poněkud překvapeni. Stejně jako když se procházejí po ulici a za nimi se tiše „plíží“ elektromobil nebo hybrid. Tichost elektrického pohonu je jednou z výhod, ale zároveň ohrožuje bezpečnost provozu. Chodci a cyklisté jsou zvyklí, že auto slyší dlouho předtím, než je míjí. Proto se začíná uvažovat o povinném „zvukovém systému“ pro tyto typy vozů. V americkém kongresu už je dokonce návrh zákona, který chce stanovit minimální úroveň hluku pro automobily, které nejsou poháněny spalovacím motorem. Navrhovatelé požadují takový zvukový systém s jehož pomocí bude možné identifikovat odkud a jak rychle se automobil blíží. Podobným návrhem se podle magazínu The Economist zabývá také Evropská komise. Podle odborníků by elektromobily i hybridy měly znít podobně jako klasická auta, protože lidé jsou na to zvyklí. Nemusejí být samozřejmě tak hlučná, mozek si dokáže poradit i s nižší úrovní hluku. Jednou z prvních společností, která na „zahlučnění“ svých vozů myslí je britský Lotus Engineereing, který s dohodl s německým producentem audiosystémů Harman Becker. Uvažuje se dokonce o tom, že budoucí elektromobily umožní využívat různé typy zvuků motoru a řidiči si je budou moct stahovat podobně jako vyzváněcí melodie pro mobily.

Lotus chystá vlastní plug-in hybrid
„Nebuďte překvapeni, pokud zanedlouho představíme elektrický Lotus,“ řekl listu Financial Times Michael Kimberley, výkonný ředitel společnosti Lotus. Automobilka už údajně na elektrickém pohonu pracuje přes deset let a již brzy má začít sklízet plody tohoto úsilí. Nepůjde však o čistý elektromobil, nýbrž o plug-in hybrid ne nepodobný například vozu Chevrolet Volt od General Motors. Kromě baterií a elektromotoru tedy bude vybaven ještě malým spalovacím motorem, který bude fungovat jako generátor neboli „range extender“, rozšíření dojezdu. Očekává se, že Lotus by mohl první koncept svého nového vozu předvést již na autosalonu v Ženevě během března tohoto roku. Dojezd by se měl pohybovat kolem 650 km. „Bude to světová ukázka toho, co se dá dělat s technologií elektrického pohonu,“ dušuje se Kimberley. Mimochodem, Lotus už dnes vyrábí součásti pro elektromobil Tesla Roadster, který je postaven na modelu Lotus Elise. Lotus, narozdíl od ostatních světových automobilek, nijak výrazně dopady krize nepociťuje. Během letoška uvede model Lotus Evora, první zbrusu nové auto po 13 letech, a také nové generace vozů Lotus Esprit a Lotus Elise. Právě na podvozku modelu Evora by údajně měl být založen nový hybridRočně prodá automobilka kolem 3000 automobilů. Elektrickém pohonu se věnuje ve spolupráci s britským Ministerstvem obchodu a průmyslu, britská vláda chce podle všeho učinit ze své země centrum automobilového výzkumu, dokonce se prý zajímala o možnost výroby Voltu v Británii. Ale zpátky k Lotusu. Pokud má připraven elektrický pohon, co mu bude bránit vstoupit například do lukrativního segmentu malých městských vozů, podobně jako to udělala Pininfarina se svým krásným kouskem Pininfarina B0?
Lotus představuje EVE Hybrid technologii
Společnost Lotus Engineering představila ve spolupráci s Proton novou hybridní technologii připravenou pro ženevský autosalon. Jmenuje se EVE Hybrid (zkratka pro Efficient, Viable, Enviromental). Nová technologie radikálním způsobem snižuje emise CO2 a spotřebu, ekologie je tedy na prvním místě. Platforma je založena na 1,6l benzinovém motoru, plně hybridním paralelním motoru o výkonu 30kW a možnosti kdykoliv přepnout z hybridu na benzín. Emise CO2 jsou 134 g/km a spotřeba 5,6 l/100 km.
ZAP představil elektromobil ZAP-X
Studie elektromobilu ZAP-X je založena na dřívějším konceptu APX společnosti Lotus.