Mercedes-Benz Econic NGT

Mercedes-Benz dodal první náklaďáky Econic na zemní plyn

Mediálně nejdiskutovanějším typem alternativního pohonu je dnes sice elektřina, ale pokroky se odehrávají také v dalších oblastech. Automobilka Mercedes-Benz dodala svůj první tahač Econic NGT poháněný zemním plynem. Výhoda CNG pohonu v tomto případě spočívá v nižších emisích oxidu uhličitého, pevných částic a NOx. Zároveň může tahač fungovat i na bioplyn.  

Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid

Daimler představuje autobus na vodík Citaro

Koncern Daimler představil v Hamburku nové vodíkové autobusy Citaro. Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid představuje druhou generaci autobusů poháněných palivovými články. Neprodukují žádné emise, jsou zcela tiché a v Hamburku jich bude od příštího roku jezdit celkem deset. Ve výrobě je však 30 kousků pro různé evropské dopravní firmy. V roce 2010 se Hamburk dočká také 20 kůsů vozů Mercedes-Benz B-Class F-CELL.  

Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid
Autosalon IAA Frankfurt 2009 - Mercedes-Benz F-CELL Roadster koncept

Autosalon Frankfurt IAA 2009 – reportáž z mekky elektromobilismu, 1. díl

Finanční metropole kontinentální Evropy se už po třiašedesáté proměnila v hlavní stan všech příznivců automobilů. Předem bylo jasné, že tentokrát se bude na strunu ekologie, životního prostředítrvale udržitelného rozvoje brnkat ještě silněji než v předchozích ročnících. Ekonomická krize srazila většinu automobilek do hluboké propasti poklesu, ze které je jen o pár metrů nadlehčuje šrotovné. Výrobci sluhů (nebo pánů?) na čtyřech kolech potřebují zaujmout něčím opravdu novým, co bude prodávat. A tak se hlavní mantrou letošního ročníku autosalonu ve Frankfurtu stala elektřina. Jenže myslí to automobilky s elektromobily opravdu vážně? ČÍST DÁL…

Hned v úvodu výstavy přivítala návštěvníky „futuretro“ studie Mercedes-Benz F-CELL Roadster

První části seriálu reportáží z Frankfurtu se podíváme na značky Mercedes-Benz, Smart, Tesla Motors, Fisker, Fiat a Hyundai.

Mercedes-Benz Vision S 500

Autosalon IAA Frankfurt 2009: Mercedes-Benz S 500 plug-in hybrid do zásuvky

zaskočil všechny příznivce oznámením o tom, že na představí Mercedes-Benz Vision S 500. Třiapůllitrový benzinový šestiválec doplněný o elektromotor o výkonu 60 koní by měl ujet 30 km čistě na elektřinu, a to díky zhruba o enerii 10 kWh. Průměrná spotřeba auta by měla být 3,2 l/100 km!

Luxusní do zásuvky se má pochlubit emisemi pouze 74 g/km, což je pro tuto třídu auta vskutku unikát. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne automobil během 5,5 sekundy. „Vision 500 plug-in hybrid je novým krokem na naší cestě k mobilitě s nulovými emisemi,“ komentoval novinku Dr. Dieter Zetsche, šéf Damimleru a . Prozatím však není jasné, kdy se auto objeví v sériové výrobě. Těšíme se, až se na něj budeme moct podívat osobně za týden ve Frankfurtu!

„Máme všechny klíčové technologie pro takové auto snů, proto si myslím, že by mohlo být součástí už příští generace třídy S. Důležité teď je, aby naše vývojová činnost byla doplněna rozsáhlou infrastrukturou, která nám umožní naplno využít potenciálu tohoto inovativního systému pohonu, doplnil Thomas Weber, který je zodpovědný za výzkum a vývoj.

Mercedes-Benz Vision S 500 Mercedes-Benz Vision S 500 Mercedes-Benz Vision S 500
Mercedes-Benz třída B F-CELL

Mercedes-Benz třída B F-CELL – první auto s palivovými články

Nový vůz třídy B F-CELL představuje první, v sériových podmínkách vyrobený osobní vůz Mercedes-Benz využívající k pohonu palivové články. Tento elektromobil přesvědčuje svými suverénními jízdními výkony na úrovni vozu s dvoulitrovým benzínovým motorem a zároveň schopností uplatnit se v běžném každodenním provozu. Přitom se jeho bezemisní pohon spokojí při plnění podmínek nového evropského jízdního cyklu v přepočtu s 3,3 litry paliva na 100 kilometrů (naftový ekvivalent). Počátkem příštího roku bude prvních asi 200 těchto vozů dodáno zákazníkům v EvropěUSA.

Nový automobil s palivovými články nabízí vše, co se od vozu Mercedes-Benz očekává. To znamená vysoká úroveň v oblasti bezpečnosti a komfortu, dále pak žádná omezení co se týká vnitřního prostoru i prostoru pro zavazadla. Ale zákazníci se nemusí zříci ani radosti z jízdy, protože použitý elektromotor má nejvyšší výkon 100 kW/136 k a maximální točivý moment 290 Nm, který je k dispozici již s prvním otočením motoru. ČÍST DÁL…

Mercedes-Benz třída B F-CELL Mercedes-Benz třída B F-CELL Mercedes-Benz třída B F-CELL
Mercedes-Benz S 400 Hybrid

Mercedes-Benz S 400 Hybrid – první s li-ion bateriemi

„Exkluzivní design, největší možný komfort a úžasné inovace – to je nový Mercedes-Benz třídy S.“ Němci prostě vědí jak zapůsobit. Inženýři však podle tiskové zprávy nepracovali jen na pohodlí řidiče a pasažérů, ale mákli si také na pohonném systému. Nový Mercedes-Benz S 400 Hybrid je proto prvním na trhu, který využívá lithium-iontové baterie. Konkrétně jde o 32článkovou, 120V baterii o kapacitě 0,9 Ah, zhruba o velikosti krabice od bot.

Mercedes-Benz SLS

Mercedes-Benz SLS eDrive – elektrický sporťák roku 2015

Teprve 15. září na autosalonu ve Frankfurtu odhalí Mercedes-Benz produkční verzi svého nového sporťáku SLS. Podle magazínu Autocar.co.uk se kromě klasické verze se spalovacím motorem chystá i elektrická verze eDrive. Omezená výroba elektromobilu má začít v roce 2015 a z velké části bude založena právě na zanedlouho představované výrobní verzi. Nabídne tedy odlehčenou hliníkovou kostru a dále čtyři elektromotory o výkonu 133 koní každý, po dvou vepředu a vzadu (pohon na všechny čtyři). Celkový výkon auta má být 532 koní při zrychlení z 0 na 100 km/h během 4.0 sekund. Maximální rychlost by měla přesáhnout 195 km/h. Dojezd se odhaduje mezi 150 km a 180 km.

Mercedes-Benz skládací kolo

Skládačka značky Mercedes-Benz

Automobilová značka Mercedes-Benz uvedla na trh v Británii svůj zatím nejekologičtější stroj. Jde o skládací jízdní kolo Mercedes-Benz Folding Bike. Jedná se o moderní kolo se vším všudy – přehazovačka s osmi převody, kotoučové brzy a nezávislé přední i zadní odpružení. Luxusní skládačka je ideální do města, složit a rozložit kolo trvá pouhých pár sekund. Pokud jej složíte kompletně, zabere pouze 80x80x35 cm – snadno se pak vejde třeba do kufru auta.

Cena kola není právě nízká, stojí 1099 liber (v přepočtu asi 33 000 Kč). Například pro obyvatele Londýna se však jedná o ideální volbu – zaparkují své auto před částí, kde platí poplatky za vjezd, nasednou na kolo a nemusí platit poplatek 8 liber za vjezd. Pokud to tak budou dělat každý den pět dní v týdnu po šest měsíců, na kolo si rychle „vydělají“ a ještě třeba zhubnou :). Faktem nicméně je, že jiné firmy nabízejí podobné skládačky mnohem levněji, a to i u nás – například Brompton. Ta lze navíc složit až na rozměry 56x55x25 cm při hmotnosti 11 kg.
Mercedes-Benz skládací kolo

Mercedes-Benz Concept BlueZERO

Mercedes-Benz Concept BlueZERO – info a galerie

Na Detroitském autosalonu letos v lednu odhalil Daimler svůj Mercedes-Benz Concept BlueZERO. Jde o koncept auta budoucnosti. Elektromobil, jemuž dodává energii 35kWh lithium-iontová baterie, má předpokládaný dojezd 195 km. Takový model nese označení E-Cell. Ve variantě F-Cell, tedy s palivovými články, je vůz vybaven 90kW palivovým článkem, který mu dává dojezd až kolem 390 km. Třetí varianta E-Cell Plus přidává navíc k li-ion baterii malý zážehový motor ze Smart ForTwo, čímž vytváří hybridní pohon s dojezdem až 580 s oběma „nádržemi“ plnými. Konkurence pro Chevy Volt? O podrobnostech jsme už informovali, v galerii teď máme k dispozici záplavu nových obrázků.

Mercedes-Benz Concept BlueZERO Mercedes-Benz Concept BlueZERO Mercedes-Benz Concept BlueZERO
Mercedes-Benz třída A

Úsporný tříválec a hybridy od Mercedes-Benz

Daimler nabízí jednotlitrový tříválec ve svém Smart ForTwo, ale časem je nejspíš v rámci značky Mercedes-Benz hodlá narvat i do dalších modelů řady A, B i C, plus nové generace Smartů. Kromě úsporných tříválců bude Mercedes montovat prakticky do všech svých modelů také hybridní pohon – od miniaut přes luxusní sedany až po užitkové vany. V současné době proto inženýři dnem i nocí makají na snižování hmotnosti složitého hybridního pohonu alespoň o 10% Mezitím většina ostatních společností pracuje na snižování hmotnosti celých svých automobilů.