Mercedes-Benz F700

Mercedes se chce zbavit benzínu i nafty do sedmi let

Mercedes to nejspíš s přechodem na alternativní paliva myslí doopravdy vážně. Nejen, že před časem představil první hybrid vybavený li-ion bateriemi, ale nyní se navíc spekuluje také o luxusním elektromobilu. Podle rozsáhlého článku britského bulvárního deníku The Sun se německý Mercedes chce kompletně zbavit závislosti na ropě už do sedmi let. Do roku 2014 hodlá do této oblasti investovat v přepočtu sedm miliard liber. Ale začíná už teď. Například modely řady A a B, které přijdou na trh letos v říjnu, budou vybaveny Stop & Start technologií, která by měla ušetřit při pohybu po městě až devět procent paliva. Smart ve verzi diesel (Smart Cdi) je připraven pro Británii na únor 2009 s emisemi pouze 88 g/km. Dalším krokem pak bude vypuštění plně elektrického Smartu. Po Londýně už jich dnes jezdí ve zkušebním provozu asi stovka a na trhu mají být během roku 2010. Perlička nakonec: Dr. Herbert Kohler, zodpovědný za pokročilý vývoj v automobilce Mercedes, podle deníku Sun věří, že do roku 2015 už minimálně ve městech bude většina automobilů jezdit na alternativní paliva.

Mercedes-Benz S400 Hybrid

Luxusní elektromobil Mercedes-Benz v přípravě?

Před pár měsíci Mercedes ohlásil, že nový model Mercedes-Benz S400 BlueHybrid bude prvním sériově vyráběným hybridním automobilem vybaveným lithium-iontovými bateriemi. V současné době probíhá podle neověřených zdrojů ve Stuttgartském výzkumném centru automobilky Daimler AG vývoj plně elektrického automobilu. Prý má jít o luxusní, středně velký elektromobil vybavený navíc speciálním dynamem, které bude při jízdě automaticky dobíjet baterie. Dojezd se pak má pohybovat kolem 170 km. Podle spekulací by se nový elektromobil Mercedes mohl objevit jako zcela nový model či nová generace automobilu v rámci třídy S už během let 2010-2011.

ekologický vůz Renault

Autotec 2008 – reportáž

Ve dnech 4.6-8.6 proběhl na brněnském Výstavišti další ročník mezinárodního veletrhu užitkových vozidel, dílů a servisní techniky Autotec 2008. Už minulý rok stvrdil Autotec svou pozici jediného specializovaného veletrhu užitkových vozidel v zemích střední a východní Evropy, a tak se i letos mohli návštěvníci těšit na celou řadu vystavovatelů a s nimi spoustu novinek. Magazín Hybrid.cz samozřejmě hledal na veletrhu především jakoukoliv spojitost s alternativními palivy a pohony. Příjemně překvapeni jsme odcházeli s dojmem, že automobilky si i v oblasti užitkových automobilů začínají alternativních pohonů všímat čím dál tím více.

Mercedes Econic

Mercedes Econic – popeláři na plyn

Mercedes-Benz Econic se představil poprvé v roce 1998 na výstavě „Entsorga“, jako typické speciální vozidlo, splňující veškeré požadavky, které jsou vyžadovány při komunální, sběrné a rozvážkové dopravě. Je vhodný jako vozidlo pro svoz a zpracování odpadu, stejně jako pro hasiče, provoz na letištích, s cisternovou nástavbou, pro rozvoz nábytku, svoz mléka nebo rozvoz topného oleje. Nízká poloha kabiny s až čtyřmi místy k sezení nabízí poprvé podmínky pro rychlé nastupování a vystupování a potřebný prostor např. pro řidiče a posádku popelářského vozidla. S již 8 000 vyrobenými vozidly za uplynulých deset let si Econic vypracoval silnou tržní pozici.

Mercedes-Benz palivové články

Mercedes-Benz úspěšně testuje palivové články

Mercedes-Benz Třídy B s pohonem palivovými články úspěšně absolvoval svoje první zimní testování v severním Švédsku. Při dvouciferných teplotách pod nulou se jeho bezemisní pohon v obsáhlém testovacím programu osvědčil. Značná pozornost byla věnována studenému startu. Zatímco inženýři z vývoje Mercedesu již schopnosti startování palivových článků do teplot -25°C technicky vyřešili, do středu zájmu se dostala souhra různých komponentů v reálných zimních podmínkách. V programu zimních zkoušek byly také testy dynamiky jízdy. Patřilo k nim například přizpůsobení systému stability směru jízdy (ESP) speciálním požadavkům v automobilu poháněném palivovými články. Pozoruhodné bylo zjištění, že elektromotor má zcela jiné chování jak provozní tak v oblasti regulace než konvenční motory spalovací. Zpráva je zajímavá i z toho důvodu, že právě dnes se objevily na IHNed.cz informace o tom, že Mercedes-Benz by mohl uvažovat o vybudování továrny pro nové modely třídy A a B v ČR.

elektromobil Smart

Elektromobily Smart půjdou do výroby?

Městská vozítka Smart automobilky Mercedes-Benz mají všechny předpoklady stát se vzornými elektromobily. Jsou malá, lehká a relativně levná. Automobilka už dříve ohlásila elektrifikaci svých prcků, některé firmy nabízejí tuto službu samostatně. Podle magazínu USA Today bude mít Mercedes-Benz během dvou až tří let připravenu velkou testovací flotilu vozů vybavených moderními lithium-iontovými bateriemi. Vice prezident Mercedes-Benz Herbert Kohler údajně prohlásil něco v tom smyslu, že hlavním důvodem k budování testovací sady elektromobilů Smart je to, „aby vše bylo připraveno na masovou výrobu.“ Konečně?

Mercedes-Benz S400 BlueHybrid

Mercedes-Benz S400 BlueHybrid, první vyráběný li-ion hybrid

Mercedes-Benz se začíná v oblasti hybridů angažovat čím dál tím víc. V průběhu minulých měsíců ukázal pár pěkných konceptů a teď potvrzuje, že to s ekologií myslí vážně. V plánu je zahájení výroby modelu Mercedes S400 BlueHybrid. Ten využívá benzinového 3.5L V-6 motoru kombinovaného s 15kW elektromotorem, který funguje také jako generátor. S400 BlueHybrid bude prvním masově vyráběným hybridem na světě, který využije lithium-iontové baterie. Kombinovaná spotřeba automobilu má být 7,89 l/100 km s emisemi 190 g/km. Maximální rychlost je 250 km/h při výoknu 299 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,3 s. Hybrid se začne prodávat v roce 2009 v USA i v Evropě po boku hybridu ML450 hybrid. Kromě toho chystá Mercedes také diesel-hybridy.

Větrná turbína Quit Revolution

Mercedes-Benz nabíjí své elektromobily Smart z větrných elektráren

Mercedes-Benz se chystá v nejbližší době začít v Anglii s testováním vozů Smart ForTwo na elektřinu. Elektromobily Smart ForTwo je samozřejmě nutné dobíjet, a tak Mercedes-Benz vztyčil u své budovy novou větrnou elektrárnu, která bude vyrábět energii mimo jiné pro dobíjení elektromobilů Smart ForTwo. Elektrárna je na zakázku vyrobena společností Quiet Revolution, která vyrábí speciální větrné elektrárny do města.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Premiéru si nedávno odbyl nový typ autobusu budoucnosti společnosti Mercedes-Benz. Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid je určen pro pilotní provoz v roce 2008. Dieselový motor slouží jako zdroj elektrického proudu, elektřina je ukládána v baterích na střeše vozu.

„Nízkopodlažní vozidlo se sériovým hybridním řešením je určeno pro provoz ve vnitřních městech. Simulace reálného provozu prokazují snížení spotřeby o 30% oproti srovnatelným konvenčním dieselovým technologiím.“ (celý článek)

Celý článek najdete na webu BUSPortal.

Mercedes-Benz ML450 Two-Mode Hybrid

Mercedes-Benz ML450 Two-Mode Hybrid

Automobilky General Motors, DaimlerChryslerBMW společně vyvinuly tzv. dvoumódový (two-mode) hybridní motor. Ten je mnohem menší než běžné hybridní motory a měl by se vejít do prostoru automatické převodovky. Dvoumódový se nazývá proto, že je optimalizován jak pro pohyb ve městě (jako většina ostatních současných hybridů), tak zároveň i na dálnici, na což už většina hybridních automobilů není připravena. Ušetřit má až čtvrtinu paliva.

Nový hybridní Mercedes-Benz ML450 se předvede samozřejmě na autosalonu ve Frankfurtu. Jde o SUV, které využije vysokého točivého momentu a síly nového dvoumódového hybridního motoru. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat kolem 7,7 l/100 km. Mercedes-Benz ML450 by se měl začít prodávat v roce 2009.