Mercedes-Benz Třída A

Mercedes-Benz Třídy A – nové standardy pro ochranu životního prostředí

Vozy Mercedes-Benz Třídy A přicházejí na český trh s řadou novinek, které dále zvyšují její bezpečnost, komfort a hospodárnost. Například pro nejprodávanější modely A 150 a A 170 je možné získat komfortní ekologickou funkci ECO Start-Stop, která snižuje spotřebu benzínu v městském provozu až o devět procent. Pro třídveřový model A 160 CDI vyvinuli technici Mercedesu BlueEFFICIENCY- Paket. Jeho pomocí byla zredukována spotřeba tohoto kupé o více než osm procent, takže na ujetí 100 kilometrů vystačí s  4,5 litru. Velký pokrok v oblasti ekologie potvrzují nezávislí odborníci udělením mezinárodně platného certifikátu pro životní prostředí, který Třída A získala ve třídě automobilových kompaktů jako první na světě.

Mercedes-Benz F700

Mercedes se chce zbavit benzínu i nafty do sedmi let

Mercedes to nejspíš s přechodem na alternativní paliva myslí doopravdy vážně. Nejen, že před časem představil první hybrid vybavený li-ion bateriemi, ale nyní se navíc spekuluje také o luxusním elektromobilu. Podle rozsáhlého článku britského bulvárního deníku The Sun se německý Mercedes chce kompletně zbavit závislosti na ropě už do sedmi let. Do roku 2014 hodlá do této oblasti investovat v přepočtu sedm miliard liber. Ale začíná už teď. Například modely řady A a B, které přijdou na trh letos v říjnu, budou vybaveny Stop & Start technologií, která by měla ušetřit při pohybu po městě až devět procent paliva. Smart ve verzi diesel (Smart Cdi) je připraven pro Británii na únor 2009 s emisemi pouze 88 g/km. Dalším krokem pak bude vypuštění plně elektrického Smartu. Po Londýně už jich dnes jezdí ve zkušebním provozu asi stovka a na trhu mají být během roku 2010. Perlička nakonec: Dr. Herbert Kohler, zodpovědný za pokročilý vývoj v automobilce Mercedes, podle deníku Sun věří, že do roku 2015 už minimálně ve městech bude většina automobilů jezdit na alternativní paliva.

Mercedes-Benz S400 Hybrid

Luxusní elektromobil Mercedes-Benz v přípravě?

Před pár měsíci Mercedes ohlásil, že nový model Mercedes-Benz S400 BlueHybrid bude prvním sériově vyráběným hybridním automobilem vybaveným lithium-iontovými bateriemi. V současné době probíhá podle neověřených zdrojů ve Stuttgartském výzkumném centru automobilky Daimler AG vývoj plně elektrického automobilu. Prý má jít o luxusní, středně velký elektromobil vybavený navíc speciálním dynamem, které bude při jízdě automaticky dobíjet baterie. Dojezd se pak má pohybovat kolem 170 km. Podle spekulací by se nový elektromobil Mercedes mohl objevit jako zcela nový model či nová generace automobilu v rámci třídy S už během let 2010-2011.

Mercedes Econic

Mercedes Econic – popeláři na plyn

Mercedes-Benz Econic se představil poprvé v roce 1998 na výstavě „Entsorga“, jako typické speciální vozidlo, splňující veškeré požadavky, které jsou vyžadovány při komunální, sběrné a rozvážkové dopravě. Je vhodný jako vozidlo pro svoz a zpracování odpadu, stejně jako pro hasiče, provoz na letištích, s cisternovou nástavbou, pro rozvoz nábytku, svoz mléka nebo rozvoz topného oleje. Nízká poloha kabiny s až čtyřmi místy k sezení nabízí poprvé podmínky pro rychlé nastupování a vystupování a potřebný prostor např. pro řidiče a posádku popelářského vozidla. S již 8 000 vyrobenými vozidly za uplynulých deset let si Econic vypracoval silnou tržní pozici.

Mila Alpin pro BMW a Mercedes

Magna Steyr s BMW, Mercedesem o elektromobilech

Automobilka Magna Steyr nedávno na ženevském autosalonu představila koncept svého off-road vozu Mila Alpin. Ten byl navržen tak, aby mohl být poháněn nejrůznějšími typy pohonů, včetně elektrického. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport v současné době Magna Steyr jedná s automobilkami BMWMercedes o využití architektury Mila Alpin pro nové modely těchto značek (ostatně, právě z toho důvodu návrh Mila Alpin vznikl).

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Premiéru si nedávno odbyl nový typ autobusu budoucnosti společnosti Mercedes-Benz. Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid je určen pro pilotní provoz v roce 2008. Dieselový motor slouží jako zdroj elektrického proudu, elektřina je ukládána v baterích na střeše vozu.

„Nízkopodlažní vozidlo se sériovým hybridním řešením je určeno pro provoz ve vnitřních městech. Simulace reálného provozu prokazují snížení spotřeby o 30% oproti srovnatelným konvenčním dieselovým technologiím.“ (celý článek)

Celý článek najdete na webu BUSPortal.

Honička Segway vs. Mercedes

Neuvěřitelná honička proběhla minulý týden v americkém Long Beach. Policista Jose Miguez byl právě na „pochůzce“ na svém vozítku Segway, když si všiml podezřele mladého řidiče Mercedesu. Když se policista k podezřelému Mercedesu přiblížil, zahlédl rukavice na rukou řidiče, který začal ujíždět, a vše bylo jasné. „Kdybych neměl Segway, nikdy bych to děcko nedohonil,“ přiznal Miguez. Nakonec se ukázalo, že řidiči je 13 let. Miguez na Segwayi honil mladíka dva bloky, než Mercedes, díky nevalnému řidičskému mění malého zloděje, naboural do telegrafního sloupu. I přesto je to pro vozítka Segway (viz. náš nedávný test) velmi dobrá vizitka. Jejich využití je opravdu všestranné.

Smart ForTwo (2004)

Malý automobil SMART je dnes součástí koncernu Daimler. Mezi jeho hlavní přednosti patří minimální rozměry, které dávají řidičům široké možnosti parkování ve městě. Dále pak nízké emise a spotřeba. Něco z historie si můžete přečíst na electroauto.cz

Mercedes-Benz E320 Bluetec oceněn jako World Green Car 2007

Automobilka Mercedes-Benz se svým modelem Mercedes-Benz E320 Bluetec porazila největšího rivala v podobě BMW a jeho modelu BMW Hydrogen 7, a zároveň i dalšího nominovaného – .

Vyhlášení bylo součástí newyorského autosalonu a zvolení Světového auta roku, kterým se stal Lexus LS 460. Mercedes-Benz E320 Bluetec si své vítězství vedle takových vozů jako Saab 9-5 BioPower nebo Citroen C2 Stop & Start vysloužil díky vynikající spotřebě a především obnovení přítomnosti dieselů na severoamerickém kontinentu.