Mitsubishi i MiEV

Zájem o Mitsubishi i-MiEV je velký, výroba vzroste, cena půjde dolů!

Z japonského zdroje v podobě Mainichi News se šíří zpráva o tom, že Mitsubishi znovu navýší výrobu svého malého elektromobilu Mitsubishi iMiEV. Elektrické auto zatím prodává pouze doma v Japonsku a to ještě korporátní nebo vládní sféře, přesto je zájem nečekaný. Cena má časem spadnout dokonce až na úroveň běžných benzinových aut!   

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV
Mitsubishi i MiEV

Mitsubishi potvrdilo elektromobil pro USA, bude to ale iMiEV?

Malý městský elektromobil Mitsubishi iMiEV zažívá velký úspěch doma v Japonsku, nedávno dorazil do Velké Británie a brzy přeplave kanál La Manche také na starý kontinent. Ať už pod značkou Peugeot iOn nebo Citroen C-Zero. Evropa ale není jediná, která touží po svém krásném malém elektromobilu. Amerika by ho chtěla taky, a co nejdřív. Teď do vypadá, že dokonce možná dostane ještě něco lepšího. pokračování…

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV

Mitsubishi Colt (2008)

Městský hatchback Mitsubishi Colt se vyrábí již od roku 1960 a patří mezi klíčové a nejprodávanější modely japonské automobilky Mitsubishi Motors. Jde o sesterský model pro Smart ForFour. Existuje mnoho různých verzí, které se vyrábějí v Japonsku a v Nizozemsku. Vyniká silným motorem, nízkou hmotností a malým zavazadlovým prostorem. Mitsubishi jej využilo jako základ pro svůj elektromobil iMiEV. Jako nákupní taška do města je Colt dokonalým společníkem.

Mitsubishi i MiEV

Elektromobil iMiEV má doma úspěch, dorazil do Británie

Mitsubishi má se svým elektromobilem iMiEVJaponsku úspěch. Prodalo se už 1400 kusů a na dalších 900 má automobilka předobjednávky. Nyní se chystá na frotální útok na Evropu. Do Británie již připlulo prvních 25 kusů elektrických aut Mitsubishi i-MiEV, které do ulic vyrazí 12. prosince. Během roku 2010 se pak stejný model představí v Evropě také pod značkami Citroen C-ZeroPeugeot iOn.

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV
Mitsubishi iMiEV Cargo

Autosalon Tokyo: Mitsubishi iMiEV Cargo – elektromobil pro firmy

Autosalon Tokyo se blíží a Mitsubishi si pro svou domovinu připravilo 16 nových automobilů. V současné době už v Japonsku mají zákazníci možnost si předobjednat elektromobil Mitsubishi i-MiEV, jehož dodávky prvním zájemcům začnou v dubnu 2010. Koncem příštího roku zároveň slibuje to samé evropský Peugeot, dokonče i v ČR.

V Tokyu ovšem Mitsubishi Motors předvádějí dva další koncepty elektroaut s i-MiEV v názvu. Užitkový elektromobil Mitsubishi iMiEV Cargo je založen na stejném podvozku a elektrickém pohonu jako iMiEV pro osobní dopravu. Prozatím se jedná pouze o koncept určený především pro přepravu menších nákladů, vejdou se do něj dva lidé.

Bohužel, bližší informace zatím nejsou k dispozici. Zato Mitsubishi nabízí přehlednou tabulku s rozměry vozu – délka 3395 mm, šířka 1475 mm, výška 1860 mm a rozvor 2550 mm. Elektromotor má výkon 47 kW a maximální dojezd je 160 km. Pro firmy jako dělané! Nevidíme důvod, proč by se Mitsubishi iMiEV Cargo nemohl brzy přehoupnout z fáze konceptu do výrobního modelu.

Mitsubishi iMiEV Cargo Mitsubishi iMiEV Cargo Mitsubishi iMiEV Cargo
Mitsubishi i MiEV

Elektromobily – kdy přijde ten správný čas?

budou jezdit na elektřinu, o tom dnes už nepochybuje snad nikdo. Dokonce ani světové automobilky ne. Tou základní otázkou, která nejspíš denodenně drnčí v hlavách všech příznivců elektrického pohonu, však je prosté „kdy?“ Kdy si budu moct koupit za dobrou cenu zajímavý elektromobil?

Už tři roky se magazín Hybrid.cz zabývá a palivy. Mezitím toho automobilky ze všech koutů světa naslibovaly spoustu, ale skutek utek. Mezi výjimkami potvrzujícími pravidlo najdeme například americkou společnost , která uvedla na trh elektrický sporťák . A , které tlačí svůj elektrický městský automobil .
Tesla Roadster
Ostatní dál jen slibují. Nejdřív měl být přelomovým rok , pak , nakonec , teď říká, že jeho elektrická revoluce začne v roce s modelem aktuálně představeným na . Elektrický pohon chtějí uvést i , , , a vlastně všichni důležití hráči na trhu. Jenže až za čas.  

Peugeot iOn

Peugeot iOn – evropský elektromobil z Japonska

Přejmenovaný elektromobil Mitsubishi iMiEV, jehož výroba se právě rozjela v Japonsku, se v Evropě bude jmenovat Peugeot iOn. V Evropě bude uveden koncem roku 2010 s dojezdem 130 km. Poprvé se naživo pod značkou Peugeot tento elektromobil ukáže na autosalonu ve Frankfurtu už za necelé dva týdny.

Ač se to všeobecně neví, Peugeot patří mezi automobilky, které mají s elektromobily dlouhodobě největší zkušenosti. Mezi lety 1995 a 2003 vyráběl elektrický model Peugeot 106. Stejně jako Mitsubishi, i Peugeot cílí jak na firemní či státní zákazníky, tedy vládní či firemní flotily, tak na koncové zákazníky. Dojezd byl ze 160 km u japonské verze snížen na 130 km podle realističtější evropské metodiky.

Elektromobil Peugeot iOn je připraven především pro provoz ve městě. Lithium-iontové baterie se dobíjí na plnou kapacitu šest hodin, na 80% pak během třiceti minut. Jedná se o čtyřdveřový čtyřmístný automobil o délce 3,48 m, který se zvládne otočit na 4,5 m. Maximální výkon je 64 koní a max. rychlost 130 km/h.

Cena elektromobilu v Japonsku se v přepočtu pohybuje kolem 840 000 Kč. Japonská vláda však ekologické automobily dotuje, takže běžní Japonci nakonec zaplatí kolem 560 000 Kč. Očekává se, že podobnou nebo o málo vyšší cenu nasadí Peugeot také v Evropě, plus že vlády Evropské unie (například jako ta britská) nabídnou zájemcům také dotace.

Mitsubishi - elektromobil iMiEV na letišti Frankfurt

Elektromobil Mitsubishi iMiEV na frankfurtském letišti

Japonská automobilka Mitsubishi začíná pomalu vyrábět a distribuovat vzorky svého elektromobilu Mitsubishi iMiEV. Další dva kousky aktuálně skončily na letišti ve Frankfurtu, kde mimochodem zanedlouho odstartuje Frankfurtský autosalon a my budeme při tom.

Na letišti aktuálně operuje asi 3000 vozidel. Majitel letiště by rád, kdyby do roku 2015 byla asi jedna pětina z nich na baterie, do konce druhé dekády pak plných 60%. Elektromobily iMiEV jsou proto jen takový začátek, který ukáže, nakolik výhodné mohou elektromobily být.

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV

Výhodou provozu na letišti jsou malé rychlosti a krátké vzdálenosti, hladký a nenáročný povrch a samozřejmě spousta zásuvek v okolí. Německo hodlá mít do roku 2020 na silnicích až jeden milion elektromobilů.

Mitsubishi i MiEV

Mitsubishi chce být pionýrem elektromobilismu, podaří se?

jako jedna z prvních automobilek pochopila směřování v novém tisicíletí. Díky tomu má proti konkurenci výrazný náskok, zejména díky svému , který se prodává i v nové verzi pro rok 2010 velmi dobře. Od uvedení prvního modelu Priusu ale uplynulo už více než deset let a doba se opět posunula. Další chtějí také svoje místo na výsluní a jednou z automobilek, které se o něj perou je i .  

Mitsubishi cX

Mitsubishi chystá hybrid s rozšířeným dojezdem

Půjde-li všechno podle plánů naznačených automobilkami, budou se na nás od konce roku doslova sypat zajímavá auta na alternativní pohon. Po  je tu další zásadní novinka. , jehož elektromobil už získává velmi reálné obrysy, chystá na konec roku 2010 ještě další překvapení. A tím jest s rozšířeným dojezdem.

Podle informací magazínu Register Hardware půjde o malé zhruba v relacích či . Mohl by tedy být založený na konceptu Mitsubishi cX představeném na v roce 2007. Pohonný systém se má velmi podobat systému Voltec chystanému pro či . O šťávu se postará , díky ní auto ujede SUV až 65 km čistě na . Po jejím vyčerpání se zapne malý, 660ccm přeplňovaný tříválec o výkonu 52 koní, díky kterému ujedete dalších alespoň 320 km. Do amerických showroomů má dorazit ve zmíněném roce 2010, do o rok později a globálně jej má firma uvést v roce .

Mitsubishi cX Mitsubishi cX Mitsubishi cX