elektromotocykly Brammo Empulse

Elektromotorka

Stejně jako v případě elektromobilů by se mohlo zdát, jsou něčím novým a moderním. Opak je pravdou. Stejně jako , i  se objevily už v dávné historii motorismu. První zmínky o nich lze vystopovat údajně až do roku 1860. První skutečně pojízdné elektrické motorky pak vznikaly kolem roku 1911. Dnes je na trhu několik modelů, chystají se další a běžně se jezdí závody elektrických motorek .

elektromotocykly - ZEVS

ZEVS: elektromotorka pro opravdové chlapy

Mnoho pravověrných motorkářů často komentuje současné elektormotocykly či jejich koncepty jako jízdní kola zkřížená s vysavačem, stěžujíce si přitom na absenci zápachu benzínu nebo zvukové kulisy doprovázející provoz spalovacího motoru. Alespoň co se vzhledu týče se jim rozhodla vyjít vstříc trojice rakouských designérů Bernhard Ranner, Anders August Kittilsen a Rudolf Stefanich, která představila koncept ZEVS. O co jde?

„První elektrický motocykl pro skutečné motorkáře, navržený pro opravdové chlapy a prašné silnice, v duchu stojů Harley Davidson, custom chopperů a dobrodružství staré dobré Route 66.“

Motocykl, který svojí koncepcí připomíná například stroj P120 Fighter Combat americké firmy confederate zaujme poměrně vysoko uloženým elektromotorem v přední části, jehož výkon je na zadní kolo přenášen pomocí soustavy dvou ozubených řemenů. Otázkou je, co by na takové řešení říkala levá noha případného jezdce…
elektromotocykly - ZEVS

elektromotocykly - eKrad

Nová elektromotorka eKrad

Letos v lednu byl na výstavě ve Friedrichshaffenu představen elektromotocykl eKrad pocházející z dílny stejnojmenné společnosti. Tento zajímavě vypadající stroj disponuje elektromotorem o špičkovém výkonu 21 kW a točivém momentu 45 Nm, což z něj při hmotnosti 96 kilogramů dělá poměrně živý stroj.  

Mavizen TTX02

Závodní elektromotorka Mavizen TTX02 – laptop na kolech

Každý rok se v konvenčním centru sejdou nejbystřejší hlavičky z auto-moto průmyslu celého světa na veletrhu SEMA, aby si navzájem ukázaly co je nového. Akce není otevřena pro veřejnost, přesto se tam objeví kolem 100 000 lidí. Letošní ročník proběhl od 3. do 6. listopadu. a mimo jiné se tam představil i  se svou TTX02.  

VertiGO

Elektromotorka VertiGO – jak vypadá rychlost

Maarten Timmer právě dokončil studium průmyslového designu. Jeho konečným projektem se stala VertiGO. Maarten se rozhodl od začátku využít předností elektrického pohonu. Svůj jednostopý stroj navrhnul od začátku s elektřinou ve své mysli. Přesto podle Wese Silera ze známého motoristického magazínu Hell for Leather nebyl dost radikální. „Bývali bychom rádi, kdyby Maarten zašel ještě o krok dál a úplně odznova promyslel vztah mezi motorkou a jezdcem. Ačkoliv falešná nádrž vypadá výborně a dobře slouží jako úchop pro jezdcova kolena, jde v případě elektrické motorky o zbytečný designérský anachronismus,“ píše Siler.

„Žiju v oblasti Detroitu a čtu o elektromobilech už od raných 70. let,“ píše čtenář jménem James v komentáři k elektromotorce VertiGO na serveru Hell for Leather. „Jenže jsou tu tři problémy. 1. budoucnost ještě nedorazila. 2. obal. Aby byla motorka silná a rychlá s velkým dojezdem, potřebuje velkou baterii. S velkou baterií přichází vyšší hmotnost a delší dobíjení. 3. když jedete na klasické motorce a dochází vám benzin, motorka má pořád stejný výkon než dojde palivo. …. Motorka je dokonalá pro benzinový motor. Malá, lehká, mocná a lakomá.“ Jak to vidíte vy?

VertiGO

elektrický motocykl VertiGO elektrická motorka VertiGO elektromotorka VertiGO