Německo chce milion elektromobilů do roku 2020

Ve dnech 25. a 26. listopadu 2008 se v Berlíně konala konference Nationale Strategiekonferenz Elektromobilität čili „Národní strategická konference o elektromobilitě“. Německo se podle toho, co bylo na konferenci prezentováno, hodlá stát evropskou jedničkou v oblasti elektromobilů, oprostit se od energetické závislosti (což je však trochu v rozporu se vzrůstající závislostí na zemním plynuRuska), a vyrábět veškerou elektřinu pro své elektrické automobily z obnovitelných zdrojů energie. Do roku 2020 chce mít Německo na silnicích jeden milion elektromobilů a plug-in hybridů. Dnes tamní silnice brázdí zhruba 46,1 milionu automobilů. Jedním z těch, kdo na konferenci vystoupili, byl také německý ministr životního prostředí Sigmar Gabriel, který ve své prezentaci doslova řekl, že „Německo by se mělo stát vůdčím trhem elektromobility“. Dále vystoupil také ministr dopravy, zástupci ministerstva financí či zástupci státních i soukromých vědeckých institucí. Matthias Wissman, prezident Německé asociace výrobců automobilů zdůraznil, že budou třeba také vládní incentivy, které podpoří rozvoj elektromobilismu. Konference se samozřejmě účastinili také zástupci průmyslu, společností jako BMW (Mini E), Daimler (elektrický Smart) či Volkswagen (Golf Twin Drive). Německá vláda také zdůraznila podporu výzkumu technologií lithium-iontových baterií ve firmách jako Bosch, BASF a dalších. Všechna opatření, o kterých se na konferenci mluvilo, by se měla stát součátí nových legislativních opatření v nejbližším příhodném období.

Elektromobil Smart ED v projektu e-mobility Berlin

Daimler a RWE společně elektrifikují Berlín

Automobilka Daimler AG a energetický gigant RWE se v Berlíně spojili, aby společně spustili projekt „e-mobility Berlin“. Do běžného provozu bude na testování nasazena více než stovka elektromobilů v podobě druhé generace Smart ED („Electric Drive“ – elektrického Smartu) a vozů Mercedes třídy A, využívajících lithium-iontové baterie. Aby bylo možné elektromobily ve městě bez problémů využívat, vybuduje RWE 500 veřejných dobíjecích stanic.

Spoluprací s energetickou společností chce Daimler vybudovat systém, který následně bude k dispozici a plně funkční také běžným Berlíňanům. Obě společnosti nazývají „e-mobility“ největším světovým projektem propagujícím elektromobily jako řešení problémů životního prostředí, ale o něčem takovém můžeme se dá lehce polemizovat. Každopádně se jedná o velmi záslužný projekt i přesto, že elektřina v dobíjecích stanicích nebude zdarma, ale automaticky se započítá podle identifikačního čísla řidiči právě toho kterého elektromobilu.
Elektromobil Smart ED v projektu e-mobility Berlin
Německo zjevně hodlá začít elektromobily zapojovat do každodenního života svých občanů velmi brzy, podobně jako Norsko, Dánsko, Portugalsko a celá řada dalších evropských zemí, nemluvě o Japonsku. Sériová produkce elektromobilů Daimler má začít v roce 2010 a do té doby se dobíjecí stanice jistě rozrostou daleko za hranice Berlína.

Berlín, Kolín, Hannover – bez katalyzátoru vjezd zakázán

Německá velkoměsta Berlín, Hannover a Kolín zakázala do svého centra vjezd všem automobilům, které nejsou vybaveny katalyzátorem nebo filtrem pevných částic v případě dieselů. Aby auta mohla vjet do centra, musejí být vybavena přelepkou potvrzující tuto skutečnost. Německo se snaží být zas o něco zelenější, což je v tomto případě jen dobře (narozdíl od vypínání jaderných elektráren). Centra měst ve všech třech případech zdaleka nezahrnují pouze historická centra. Až do konce ledna mají obyvatelé Berlína možnost si přelepku pořídit, od ledna už budou pokutováni 400 eury za nepovolený vjezd. Podobnou politiku v současné době zavádějí také některá italská města a přemýšlejí o ní další evropské metropole. Doufejme, že brzy to bude například i Praha a další česká města.

Volkswagen investuje do výzkumu lithium-iontových baterií

Baterie. Jediný zádrhel, na kterém je dnes zaseknutý rozvoj nejen elektromobilů a dalších nových způsobů dopravy, ale i přenosných počítačů a dalších zařízení. Uvědomují si to i velké společnosti, a tak investují do výzkumu. Německý koncern Volkswagen aktuálně spojil své síly s celou řadou dalších německých průmyslových gigantů s cílem vyvinout nové, lepší typy lithium-iontových baterií. Součástí aliance, kterou podporuje i německá vláda, jsou dále společnosti jako BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec a STEAG. Společně v průběhu následucjících let investují zhruba €360 milionů do vývoje vysokokapacitních lithium-iontových baterií.

zdroj: autobloggreen

Němci o neomezenou rychlost nepřijdou. Zatím.

Návrh německých sociálních demokratů (SPD) zvedl vlnu nevole nejen u odborníků, ostře proti je především veřejnost. Německého unikátu, neomezené rychlosti na , se nechce zříci většina řidičů. Odborníci praví, že průměrná rychlost na německých dálnicích činí 117 km/h a omezení několika rychlejších úseků nepřinese znatelný efekt. Navíc jsou prý dálnice z hlediska hustoty dopravy třikrát bezpečnější než ostatní . Snížení maximální rychlosti na 130 km/h se tak nekoná. Zatím.

Loremo: spotřeba 1,5l/100 km

Německá automobilka představila revoluční dieselový automobil stejného jména, který se může pyšnit spotřebou 1,5l/100 km a emisemi 50g CO2/km. To je asi nejméně, kolik může motor na klasická paliva dosáhnout.

Konstruktéři Loremo šetřili kde se dalo, především na váze. Nikde není ani o gram navíc. Jako motor slouží automobilu buďto turbodieselový dvouválec o výkonu 20 koní, který z 0 na 100 km/h zrychlí za 20 sekund, nebo tříválec s výkonem 50 koní, který už je rychlejší a zvládne to za devět sekund.

V každém případě ale dosahují motory spotřeby kolem 1,5 l/100 km, a to se u benzinových/dieselových motorů jen tak nevidí. je zatím ve fázi testování a do prodeje se nejspíš dostane teprve během roku 2009. Prohlédněte si kompletní galerii vozu Loremo.

Elektromobil Reva se začne prodávat v Německu, Rakousku

Indický do města se brzy začne prodávat v , . Už nějakou dobu je dostupný v Anglii, před časem byl pro nesplnění certifikace zakázán v . Základní verze má dojezd 70 km, high-end model až 150 km. je vybaven klasickými olověnými akumulátory, které mohou být plně dobity během osmi hodin, na 80% je dobijete za 2,5 hodiny. Maximální rychlost je 64 km/h, a tak se elektromobil Revo skutečně hodí pouze maximálně do města.

6 milionů hybridů v Evropě do roku 2020

Wolfgang Reitzle, ředitel německé energetické skupiny Linde, která se mimo jiné zabývá vývojem vodíkových technologií, vyslovil na automobiové konferenci v Německu prognózu, podle které bude v Evropě do roku 2020 jezdit šest milionů hybridních vozů.
Odhaduje, že v současné době brázdí světové silnice asi půl milionu hybridů, což je dáno zejména minimální infrastrukturou. Pokud se má infrastruktura zlepšit, stálo by to podle Reitzleho čtyři miliardy dolarů – to by stačilo na výstavbu evropské sítě 2800 vodíkových pump. Zárověň upozornil, že by Německo mohlo v nástupu vozů poháněných palivovými články zaspat.