vysokozdvižné vozíky Nissan

Vysokozdvižné vozíky Nissan, předehra k elektromobilům?

Nissan představil novou řadu elektrických vysokozdvižných vozíků, které využívají lithium-iontové baterie vyvinuté ve spolupráciNEC. Stejné baterie byly k vidění v konceptech elektromobilů Pivo 2Mixim už na frankfurtském autosalonu, a tak není od věci se zamyslet nad tím, jak daleko už Nissan pokročil s vývojem svého slibovaného osobního elektromobilu. Ten by měl být připraven v roce 2010 pro americký trh a o dva roky později také pro zbytek světa. Proti tomu nové vozíky půjdou do prodeje už příští rok.

Elektromobily a Dánsko

Dánsko podpoří rozvoj elektromobilismu

Nám nejbližší skandinávský stát chystá po vzoru Izraele revoluční krok. Ve spolupráci s izraelskou společností Project Better Place hodlá dánská vláda razantím způsobem podpořit rozvoj elektromobilismu. Do roku 2011 chce na parkovištích a poblíž bytových oblastí vybudovat rozsáhlou síť dobíječek, mělo by jich být až 20 000 po celé zemi. Dánsko i Izrael mají výhody v tom, že jde o velmi malé státy. Výlety na vzdálenosti větší než 200 km jsou spíše výjimečné. Dojezd dnešních elektromobilů běžně dosahuje 150 km až 200 km (např. elektromobil Think City).

Honda FCX Clarity

2015: klíčový rok pro komercializaci palivových článků

Na profesním semináři se nedávno v Japonsku sešli zástupci předních japonských automobilek a Ministra ekonomiky, obchodu a průmyslu v rámci demonstračního programu „Vodík a palivové články“. Předně bylo zdůrazněno, že narozdíl od hybridních automobilů mají před sebou auta na palivové články ještě dlouhý kus cesty. Yasuhiro Daisho, profesor na Waseda University, přednesl trefné přirovnání: „Pokud bych měl tato vozidla připodobnit letadlu, řekl bych, že hybridy už létají a elektromobily pomalu startují a stoupají, zatímco FCV zatím popojíždějí po ranveji.“

Volkswagen představuje projekt C3World

Na druhém národním německém IT summitu představila automobilka Volkswagen vůj výzkumný projekt C3World. „Connected Cars in a Connected World,“ neboli „Propojená auta v propojeném světě“. Jde o propojení nejen v pravém smyslu slova, tedy pomocí elektronických zařízení (telematika), ale o také o pomyslné propojení mezi automobily a životním prostředím. Telematická zařízení samozřejmě přímo nesnižují spotřebu, ale výrazně pomáhají plynulosti a bezpečnosti provozu. Podobný systém vyvíjejí například Mazda nebo Nissan. C3World od Volkswagenu patří mezi první evropské projekty.

Zelené centrum Nissan

Nissan otevřel zelené centrum pro výzkum

Zprávy o inovacích od automobilky Nissan se poslední dobou objevují stále častěji. V souvislosti se Zeleným programem 2010 automobilka investovala 783 milionů dolarů do nového centra pro výzkum, které bylo otevřeno 4. října v Japonsku.

Centrum by mělo pomoci splnit Nissanu ambiciózní plány na snižování spotřeby a emisí. Samotná budova výzkumného centra je postavena tak, aby zbytečně nezatěžovala životní prostředí.

Nissan

Nissan zavede v autech ekologické poradce

Japonská automobilka Nissan vymýšlí spoustu zajímavých technologií a systémů určených ke snižování dopadu provozu automobilů na životní prostředí. Kromě snížení emisí se ale zabývá například také bezpečností provozu. Už dříve jsme informovali o inteligentním dopravním systému nebo měřičích spotřeby.
Nyní chystá Nissan podstatným způsobem využít navigační systémy automobilů, které se pomalu stávají standardem napříč automobilovým průmyslem.

Nissan Mixim

Elektromobil Nissan Mixim ve Frankfurtu

Automobilka oznámila, že do Frankfurtu přiveze svůj prototyp zvaný Nissan Mixim. Jedná se o  s náhonem na všechna čtyři kola. Vůz je osazen hned dvěma motory – pro každou osu jeden. Jako zdroj energie slouží Li-Ion baterie.

Bohužel se zatím do tisku nedostaly parametry vozu, který je o něco málo menší než aktuální model . Nissan však o svém Miximu tvrdí, že je „rychlý a vytrvalý“, což se pokusíme ověřit přímo na .

Nissan bude mít měřiče spotřeby

Jako součást svého „zeleného programu programu 2010“ (Nissan Green Program 2010) se japonský výrobce automobilů rozhodl do všech svých budoucích modelů vozů už v základní výbavě montovat měříč spotřeby. Například prvními americkými modely vozů Nissan s tímto měřičem budou Infinity G35 a Nissan Altima, hybridní už tento měřič má. Měřiče budou – jak jinak – ukazovat okamžitou a průměrnou spotřebu . No, není to kdovíjak převratný vynález, ale určitě je dobré a chvályhodné, že řidiči budou mít okamžité povědomí o spotřebě svého automobilu a třeba svou jízdu případně i přizpůsobí.

Nissan testuje inteligentní dopravní systém

Kromě známého „zeleného programu 2010“ připravuje automobilka ještě spoustu dalších zajímavých projektů. Kromě jiného je to také příprava inteligentního dopravního systému. Ten má koordinovat jízdu automobilů a práci semaforů. Cíl je prostý: zredukovat nehody, zvýšit bezpečnost chodců, snížit spotřebu díky odbourání zácp a dlouhého stání.
Testování nového systému probíhá v Japonsku v technickém centru Nissan za pomoci vozů zaměstnanců. V další fázi projektu je cílem vývoje optimizovat komunikaci mezi automobily a semafory tak, aby byl vytvořen pokročilý dopravní systém, ve kterém semafory spolupracují s dopravu, a nikoliv ji brzdí nebo pracují proti ní. Jednoduše řečeno, pracují v závislosti na stavu a hustotě dopravy.