
Štítek: palivové články


Luxusní italské jachty dostanou palivové články
Americká firma Nuvera Fuel Cells a italské loděnice Fincantieri pracují na velkých palivových článcích určených pro velké luxusní jachty. Palivové články však nemají sloužit jako hlavní zdroj elektrické energie, nýbrž jako range-extender nebo k tichému manévrování v přístavech.



Hliníkovo-vzduchová baterie: dojezd elektromobilu až 1600 km?!
Magazín Bloomberg přinesl zprávu o izraelské společnosti Phinergy. Ta vyvinula hliníkovo-vzduchovou baterii se kterou dokáže malý elektromobil ujet až 1600 km na jedno nabití! Na trh chce auto poslat už v roce 2017.

Továrnu BMW pohánějí vozíky na palivové články
A vodík dnes ještě jednou. Už víme, že Toyota v auta na vodík stále věří. Bez zajímavosti proto není ani zpráva z továrny BMW v USA, konkrétně ve městě se skvělým názvem Spartanburg. Továrna zaměstnávající 7000 lidí provozuje totiž také flotilu 230 zařízení pro manipulaci s materiálem, která využívají vodíkové palivové články.

FCEV
FCEV je zkratka pro “Fuel Cell Electric Vehicle”, tedy elektrické auto s palivovými články. Používá se především v USA k označení aut na vodík, které ke svému pohonu využívají místo baterií vodíkové palivové články. V letech 2009-2012 probíhal intenzivní vývoj těchto vozů, od roku 2013 se postupně dostávají na trh.

Světoví státníci se v Davosu vozili vodíkovými autobusy
Během ledna 2013 při příležitosti konání Světového ekonomického fóra se do alpského Davosu zcela netradičně podívaly i hybridní autobusy. Na 43. výročním zasedání charitativní nadace předních mezinárodních ekonomických odborníků diskutovali politici, intelektuálové a žurnalisté o nejnaléhavějších globálních problémech s ohledem na zdraví a životní prostředí.

Americké ministerstvo energetiky zkouší auta Toyota na vodík
Americké ministerstvo energetiky (DOE), konkrétně Národní laboratoř obnovitelných zdrojů energie (NREL), získala aktuálně k testování čtyři auta na vodík značky Toyota. Cílem je posílit znalosti v oblasti pohonu na vodík, vodíkové infrastruktury, výroby vodíku a výkonnosti tohoto typu aut.

Daimler, Nissan, Ford – auta na vodík společně
Je to jen pár dnů, co jsme psali o užší spolupráci BMW a Toyota v oblasti vodíku a elektromobilů. Konkurence na sebe nenechala dlouho čekat. Stejný záměr ohlásily také automobilky Daimler, Ford a Renault–Nissan. První auta na vodík mají vyjet v roce 2017.

Robotické auto na vodík existuje. Bude jezdit na Měsíci
Průzkum blízkého i vzdálenějšího vesmíru nabírá v posledních letech znovu na obrátkách. Částečně je to i dílem stále pokročilejších technologií. NASA se znovu chystá také na Měsíc. Chce tam vyslat unikátní vozidlo nazvané ATHLETE. Jde o autonomního robota poháněného vodíkem.


GE představuje ultimátní baterii Durathon pro elektrické autobusy
Společnost GE představila světu novou sodíkovou baterii Durathon. Ta má pomoct výrazně snížit cenu elektrických autobusů pro které je mimo jiné určena. Své využití ale najde např. i v telekomunikacích a všude tam, kde je potřeba výkonná, spolehlivá baterie.

