Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid

Daimler představuje autobus na vodík Citaro

Koncern Daimler představil v Hamburku nové vodíkové autobusy Citaro. Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid představuje druhou generaci autobusů poháněných palivovými články. Neprodukují žádné emise, jsou zcela tiché a v Hamburku jich bude od příštího roku jezdit celkem deset. Ve výrobě je však 30 kousků pro různé evropské dopravní firmy. V roce 2010 se Hamburk dočká také 20 kůsů vozů Mercedes-Benz B-Class F-CELL.  

Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid
Washington D.C. - Kapitol - sídlo poslanecké sněmovny - Kongresu

Spojené státy obnoví dotace pro vodík

Veletoče v americké politice si v ničem nezadají s názorovými úhyby leckterých českých správců veřejného majetku. Spojené státy měly nejprve v oblasti vodíku velmi dobře nakročeno, zejména na západním pobřeží, kde měla vyrůst celá „vodíková dálnice„. Honda ostatně začala své auto na vodík v podobě FCX Clarity testovat právě v Kalifornii.

Jenže všechno se mění, a tak když dorazil do svého úřadu nový ministr energetiky Steven Chu, mimo jiné nositel Nobelovy ceny a velký zastánce elektromobilůjaderné energetiky, dotace pro výzkum vodíkového pohonu pěkně seškrtal. Přitom předchozí prezident G.W. Bush říkal něco ve smyslu, že už v roce 2019 by se v showroomech mohly masivně blýskat vodíková auta.

Suzuki Swift plug-in hybrid

Autosalon Tokyo 2009: Suzuki si oblíbilo palivové články

Automobilka Suzuki se na autosalonu v Tokyu chystá předvést svou alternativní symfonii. Nejprve představí svůj v EvropěJaponsku oblíbený subkompakt Suzuki Swift ve verzi plug-in hybridu (a zároveň slovník: sériový hybrid). Pohonný systém tak do značné míry připomíná zmenšený Chevy Volt. Spalovací motor má objem 660 ccm, energie se schovává v lithium-iontových bateriích umístěných mezi předními sedačkami. Ty dodávají energii elektromotoru o výkonu 54 kW.  

Suzuki Swift plug-in hybrid Suzuki Swift plug-in hybrid Suzuki Swift plug-in hybrid

eCarTec 2009 – 1. Mezinárodní veletrh elektrické mobility

Ve dnech 13. až 15. října 2009 proběhne v  akce nazvaná eCarTec 2009 neboli 1. Mezinárodní kongres o elektrické mobilitě. Ten je reakcí na stále rychleji se rozvíjející segment elektrických aut. představují budoucnost automobilového průmyslu a eCarTec si proto klade za cíl sdružit profesionály pohybující se v této oblasti.

Oficiální program kongresu zahrnuje přednášky o e-mobilitě od těch nejpovolanějších, tedy například lidí z Fraunhoferova ústavu pro integrované systémy a zařízení technologie IISB, Evropské asociace pro baterie, palivové články hybridní a elektrická vozidla (varování: web je poněkud úsměvný), ale i soukromých společností jako je , Infineon Technologies AG a dalších.

Honda CR-Z

Nanotechnologie jsou budoucnost hybridů a elektromobilů, říká Honda

„Já taky vidím dobrou cestu v nanotechnologiích, ale jde o to KDY a za jakou CENU,“ píše náš čtenář Dalibor u článku o nových li-air bateriích od IBM. Nanotechnologie jsou na Hybrid.cz poměrně stálým tématem a spousta nových objevů jich přímo využívá. O jejich světlé budoucnosti nyní oficiálně informuje také automobilka Honda.

„Mikroskopické uhlíkové nanotrubičky statisíckrát tenčí než lidský vlas mohou mít potenciál přenášet elektřinu rychleji, přes větší vzdálenosti s minimálními ztrátami,“ informuje automobilka v tiskové zprávě. Staronové objevy otevírají další možnosti v oblasti miniaturizace a energetické efektivity.

Mohou to být třeba menší a rychlejší počítač, ale především elektrody i superkondenzátory, elektrické kabely, baterie, palivové články, solární články, umělé svaly, kompozitní materiály pro automobily či letadla, materiály pro ukládání energie apod.
Honda CR-Z
Nanotechnologie mají skutečně velmi široké uplatnění napříč mnoha obory. Hlavním cílem výzkumníků nyní je získat plnou kontrolu nad tím jak jsou nanotrubičky „pěstovány“ tak, aby bylo možné vytvořit právě takové, které bude možné prakticky využít. Honda se o nanotechnologie, konkrétně syntézu nanotrubiček, zajímá už více než desetiletí.

auto na vodík - Buckeye Bullet 2 - nejrychlejší na světě

Nejrychlejší auto světa na vodík – Buckeye Bullet 2

Tým studentů a budoucích inženýrů ze Státní univerzity v americkém Ohiu překonal nedávno světový rychlostí rekord pro auta na vodík. S jejich vozem Buckeye Bullet 2 dokázali dosáhnout průměrné rychlosti 480 km/h na kilometr a max. rychlosti 487 km/h.

Není bez zajímavosti, že Buckeye Bullet číslo jedna byl prvním elektromobilem, který kdy přesáhl rychlost 480 km/h (neboli 300 mil/hod). Buckeye Bullet 2 získává energii z vodíkových palivových článků, které pohánějí elektromotor o výkonu 700 koní.
auto na vodík - Buckeye Bullet 2 - nejrychlejší na světě
Svým tvarem se oba automobily inspirovaly v legendárním elektromobilu La Jamais Contente z roku 1899, který jako první automobil světa překonal rychlost 100 km/h. Jedním ze sponzorů týmu stojícího za Buckeye Bullet 2 je také monacká společnost Venturi zabývající se vývojem automobilů s alternativním pohonem.