Elektromobily - Den elektromobility Praha

Pražská konference elektromobility

Dne 6.5.2010 se v Praze uskutečnil Den elektromobility. Mimo volně přístupných stánků s elektromobily, elektrokolyelektromotocykly na Mariánském a Malostranském náměstí proběhla i konference pro odbornou veřejnost. Tématem byla Technologie čistých vozidel a infrastruktura pro jejich rozšíření. Projekt byl organizován občanským sdružením Future Age. Uskutečnil se za podpory Magistrátu hl. m. Prahy a pod záštitou primátora hl. m. Prahy Pavla Béma.

Den elektromobility

Den elektromobility: Projeli jsme Peugeot iOn

Den elektromobility je za námi a i přes nevyzpytatelné počasí stál určitě za návštěvu. Pro ty z vás, kteří se nemohli zúčastnit, máme alespoň krátkou reportáž.

Program byl rozdělen do dvou částí – odborné konference, kde se představitelé firem i státní správy zabývali budoucností elektrické dopravy (o tom kolega Petr Füzék) a na venkovní expozice určené pro širokou veřejnost. Na třech místech si Pražané mohli prohlédnout a někdy i vyzkoušet různé elektrické dopravní prostředky.

Peugeot SR1

Peugeot SR1 hybrid – budoucnost francouzského lva?

Peugeot představil na Ženevském autosalonu další hybridní koncept. Jde o model Peugeot SR1, který by si leckdo mohl splést s modely automobilky Aston Martin. Auto kombinuje dlouhou příď a ladné křivky. Přesto se celý koncept kabrioletu se tváří poměrně sveřepě, čemuž pomáhají agresivní rysy přední masky, které jí vtiskly ruce francouzských designérů. pokračování…

galerie: Peugeot SR1
Peugeot SR1 Peugeot SR1 Peugeot SR1
Peugeot BB1

Peugeot BB1 – matka skútr, otec auto, plus video

Francouzi musí být výjimeční. Když velké hlavy v  viděli květinové vozítko a další ujeté koncepty čtyř představených na letošním , žabožrouti nejspíš bledli závistí. Designéři proto dostali úkol: udělejte nám podobnou věc, jen ještě ujetější!  

galerie: Peugeot BB1
Peugeot BB1 Peugeot BB1 Peugeot BB1

Tak vznikl . Matka , otec auta (dědou je prý mlýnek na pepř!), dohromady je to květinové dítko par excellence. Vypadá jako jezdící skleněno-plechová bublina s kniplem místo volantu a hi-tech palubní deskou. Ostatně, přesvědčte se v reklamním spotu.

Autosalon IAA Frankfurt 2009 - BMW Vision EfficientDynamics

Autosalon Frankfurt IAA 2009 – reportáž z mekky elektromobilismu, 2. díl

Jsme tu s dalším pokračováním našeho seriálu reportů z autosalonu ve Frankfurtu (viz. díl první). Největší evropská automobilová událost navnadila řadu nadšenců do alternativních pohonů. Automobilky se předháněly v tom kdo představí ujetější elektrická auta a koncepty, z čehož jsme samozřejmě měli radost. Jak je to ale s jejich přípravou na elektrickou budoucnost dopravy doopravy?

Jedním z hlavních taháků BMW byl koncept Vision EfficientDynamics

Tentokrát se podíváme na značky Opel, Citroen, Toyotu, Lexus, PeugeotBMW.

Peugeot iOn

Elektromobil Peugeot iOn v ČR koncem roku 2010

Hned po ohlášení elektromobilu Peugeot iOn, evropské verze populárního japonského Mitsubishi iMiEV, nás samozřejmě začalo zajímat jak to bude s uvedením elektrického auta v České republice. „Předpokládané datum uvedení v ČR se shoduje s obecným evropským termínem – tedy konec roku 2010,“ sdělila nám Radka Matthey, tisková mluvčí Peugeot ČR. „Předpokládáné – konečný termín se může ještě změnit,“ neopomněla dodat.

Jinými slovy, přesné datum uvedení elektroauta Peugeot prozatím není jisté ani v evropském měřítku, natožpak v ČR. Přesto doufáme, že vše půjde dobře a elektromobily s odznáčkem Peugeotu se na našem trhu koncem příštího roku skutečně objeví. Mohlo by k tomu výrazně pomoci i aktuálně schválené šrotovné, jehož spuštění se předpokládá právě během následujících měsíců.

Peugeot iOn

Peugeot iOn – evropský elektromobil z Japonska

Přejmenovaný elektromobil Mitsubishi iMiEV, jehož výroba se právě rozjela v Japonsku, se v Evropě bude jmenovat Peugeot iOn. V Evropě bude uveden koncem roku 2010 s dojezdem 130 km. Poprvé se naživo pod značkou Peugeot tento elektromobil ukáže na autosalonu ve Frankfurtu už za necelé dva týdny.

Ač se to všeobecně neví, Peugeot patří mezi automobilky, které mají s elektromobily dlouhodobě největší zkušenosti. Mezi lety 1995 a 2003 vyráběl elektrický model Peugeot 106. Stejně jako Mitsubishi, i Peugeot cílí jak na firemní či státní zákazníky, tedy vládní či firemní flotily, tak na koncové zákazníky. Dojezd byl ze 160 km u japonské verze snížen na 130 km podle realističtější evropské metodiky.

Elektromobil Peugeot iOn je připraven především pro provoz ve městě. Lithium-iontové baterie se dobíjí na plnou kapacitu šest hodin, na 80% pak během třiceti minut. Jedná se o čtyřdveřový čtyřmístný automobil o délce 3,48 m, který se zvládne otočit na 4,5 m. Maximální výkon je 64 koní a max. rychlost 130 km/h.

Cena elektromobilu v Japonsku se v přepočtu pohybuje kolem 840 000 Kč. Japonská vláda však ekologické automobily dotuje, takže běžní Japonci nakonec zaplatí kolem 560 000 Kč. Očekává se, že podobnou nebo o málo vyšší cenu nasadí Peugeot také v Evropě, plus že vlády Evropské unie (například jako ta britská) nabídnou zájemcům také dotace.