
Peugeot snižuje spotřebu díky technologii e-HDi
Skupina PSA Peugeot Citroën uvede na trh technologii e-HDi. Jde o novou generacisystému Stop&Start, která kombinuje reverzibilní alternátor a naftový motor. Výsledkem je snížení spotřeby až o 15%.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Skupina PSA Peugeot Citroën uvede na trh technologii e-HDi. Jde o novou generacisystému Stop&Start, která kombinuje reverzibilní alternátor a naftový motor. Výsledkem je snížení spotřeby až o 15%.
Dne 6.5.2010 se v Praze uskutečnil Den elektromobility. Mimo volně přístupných stánků s elektromobily, elektrokoly a elektromotocykly na Mariánském a Malostranském náměstí proběhla i konference pro odbornou veřejnost. Tématem byla Technologie čistých vozidel a infrastruktura pro jejich rozšíření. Projekt byl organizován občanským sdružením Future Age. Uskutečnil se za podpory Magistrátu hl. m. Prahy a pod záštitou primátora hl. m. Prahy Pavla Béma.
Den elektromobility je za námi a i přes nevyzpytatelné počasí stál určitě za návštěvu. Pro ty z vás, kteří se nemohli zúčastnit, máme alespoň krátkou reportáž.
Program byl rozdělen do dvou částí – odborné konference, kde se představitelé firem i státní správy zabývali budoucností elektrické dopravy (o tom kolega Petr Füzék) a na venkovní expozice určené pro širokou veřejnost. Na třech místech si Pražané mohli prohlédnout a někdy i vyzkoušet různé elektrické dopravní prostředky.
První ročník evropské soutěže ekologické jízdy „Peugeot Eco Cup“ byl zahájen v polovině ledna na autosalonu v Bruselu. Soutěže se zúčastnilo po čtyřech kadidátech z 18 zemí Evropy, kteří měli za úkol dojet ve čtyřech modelech Peugeot co nejšetrněji z Paříže do Ženevy. Celkovým vítězem soutěže se stala česká posádka vozu Peugeot 5008. pokračování…
Peugeot představil na Ženevském autosalonu další hybridní koncept. Jde o model Peugeot SR1, který by si leckdo mohl splést s modely automobilky Aston Martin. Auto kombinuje dlouhou příď a ladné křivky. Přesto se celý koncept kabrioletu se tváří poměrně sveřepě, čemuž pomáhají agresivní rysy přední masky, které jí vtiskly ruce francouzských designérů. pokračování…
![]() |
![]() |
![]() |
Mitsubishi a PSA Peugeot Citroen dokončili dohodu, podle níž dodá japonská automobilka evropskému koncernu celkem 100 000 elektromobilů založených na modelu Mitsubishi iMiEV. PSA si je pak v Evropě upraví pro své značky Citroen a Peugeot a evropský trh. pokračování…
![]() |
![]() |
![]() |
Hybridy jsou na autosalonu v Ženevě všudypřítomné a statečně si probíjejí cestu i do segmentu sportovních aut. Skutečně funkčních a „zakoupitelných“ elektromobilů je zatím pomálu – vlastně jen Tesla Roadster, nicméně k vidění byla spousta zajímavých konceptů.
Koncept Peugeot 5 je znamením meniacej sa tváre automobilov Peugeot a zároveň náhľadom do budúcnosti áut vyššej strednej triedy. Jeho čisté línie spolu s jemným technickým vypracovaním vytvárajú efekt modernej limuzíny. pokračování
![]() |
![]() |
![]() |
Že to bude právě Peugeot, kdo v Evropě předvede kabriolet na palivové články, to nejspíš mohl čekat jen málokdo. PSA Peugeot Citroën nicméně v oblasti palivových článků působí už od roku 2006, kdy vznikla myšlenka navrhnout spolehlivé a výkonné komponenty. Teď je Peugeot automobilka předvádí zapracované do kupé Peugeot 307.
Je to kvůli elektromobilům? Těžko říct, ale určitě je to kvůli budoucnosti. Renault má svůj Nissan a jde jim to společně dobře. Mitsubishi už dříve oznámilo, že své zbrusu nové elektrické auto budoucnosti jménem iMiEV bude prodávat také v Evropě pod značkami Peugeot Ion a Citroen C-Zero. Není divu, že spolupráce má být brzy ještě utužena.
Venturi a PSA Peugeot se už dříve spolčili s cílem vyvinout elektrický Citroen Berlingo pro francouzskou La Poste. Během příštího roku by se konečně měli dostat ke komerčnímu nasazení elektromobilu, a tak teď dělají promo seč můžou. Rozhodli se, že jeden stroj pošlou na rekordní výlet 13 400 km z čínské Šanghaje do Paříže.
Francouzi musí být výjimeční. Když velké hlavy v Peugeotu viděli květinové vozítko Renault Twizy Z.E. a další ujeté koncepty čtyř elektromobilů představených na letošním autosalonu ve Frankfurtu, žabožrouti nejspíš bledli závistí. Designéři proto dostali úkol: udělejte nám podobnou věc, jen ještě ujetější!
![]() |
![]() |
![]() |
Tak vznikl Peugeot BB1. Matka skútr, otec auta (dědou je prý mlýnek na pepř!), dohromady je to květinové dítko par excellence. Vypadá jako jezdící skleněno-plechová bublina s kniplem místo volantu a hi-tech palubní deskou. Ostatně, přesvědčte se v reklamním spotu.
Jsme tu s dalším pokračováním našeho seriálu reportů z autosalonu ve Frankfurtu (viz. díl první). Největší evropská automobilová událost navnadila řadu nadšenců do alternativních pohonů. Automobilky se předháněly v tom kdo představí ujetější elektrická auta a koncepty, z čehož jsme samozřejmě měli radost. Jak je to ale s jejich přípravou na elektrickou budoucnost dopravy doopravy?
Tentokrát se podíváme na značky Opel, Citroen, Toyotu, Lexus, Peugeot a BMW.
Hned po ohlášení elektromobilu Peugeot iOn, evropské verze populárního japonského Mitsubishi iMiEV, nás samozřejmě začalo zajímat jak to bude s uvedením elektrického auta v České republice. „Předpokládané datum uvedení v ČR se shoduje s obecným evropským termínem – tedy konec roku 2010,“ sdělila nám Radka Matthey, tisková mluvčí Peugeot ČR. „Předpokládáné – konečný termín se může ještě změnit,“ neopomněla dodat.
Jinými slovy, přesné datum uvedení elektroauta Peugeot prozatím není jisté ani v evropském měřítku, natožpak v ČR. Přesto doufáme, že vše půjde dobře a elektromobily s odznáčkem Peugeotu se na našem trhu koncem příštího roku skutečně objeví. Mohlo by k tomu výrazně pomoci i aktuálně schválené šrotovné, jehož spuštění se předpokládá právě během následujících měsíců.
Přejmenovaný elektromobil Mitsubishi iMiEV, jehož výroba se právě rozjela v Japonsku, se v Evropě bude jmenovat Peugeot iOn. V Evropě bude uveden koncem roku 2010 s dojezdem 130 km. Poprvé se naživo pod značkou Peugeot tento elektromobil ukáže na autosalonu ve Frankfurtu už za necelé dva týdny.
Ač se to všeobecně neví, Peugeot patří mezi automobilky, které mají s elektromobily dlouhodobě největší zkušenosti. Mezi lety 1995 a 2003 vyráběl elektrický model Peugeot 106. Stejně jako Mitsubishi, i Peugeot cílí jak na firemní či státní zákazníky, tedy vládní či firemní flotily, tak na koncové zákazníky. Dojezd byl ze 160 km u japonské verze snížen na 130 km podle realističtější evropské metodiky.
Elektromobil Peugeot iOn je připraven především pro provoz ve městě. Lithium-iontové baterie se dobíjí na plnou kapacitu šest hodin, na 80% pak během třiceti minut. Jedná se o čtyřdveřový čtyřmístný automobil o délce 3,48 m, který se zvládne otočit na 4,5 m. Maximální výkon je 64 koní a max. rychlost 130 km/h.
Cena elektromobilu v Japonsku se v přepočtu pohybuje kolem 840 000 Kč. Japonská vláda však ekologické automobily dotuje, takže běžní Japonci nakonec zaplatí kolem 560 000 Kč. Očekává se, že podobnou nebo o málo vyšší cenu nasadí Peugeot také v Evropě, plus že vlády Evropské unie (například jako ta britská) nabídnou zájemcům také dotace.