
Štítek: Pininfarina







Autosalon Ženeva 2012: Pininfarina Cambiano – hybrid s turbínou
O využití mikroturbín už jsme na Hybridu několikrát psali. Dalším kdo se odvážil využít tento způsob pohonu v praxi, je italské designové studia Pininfarina. Na autosalonu v Ženevě představilo koncept Cambiano, který by zároveň mohl být prvním vyrobeným vozem nesoucím značku Pininfarina.

Autosalon Ženeva 2012: Pininfarina předvede Cambiano
Italská autodílna Pininfarina má na letošní autosalon Ženeva připraveno překvapení jménem Cambiano. Půjde o sportovní sedan vyvíjený podle tiskové zprávy s výrazným důrazem na životní prostředí, a tedy šetrný pohon. Zda půjde o hybrid či elektromobil zatím nevíme, k dispozici je pouze první vnadící obrázek.

Solární nabíjecí stanice inspirovaná přírodou
Solární nabíjecí stanice nejsou žádnou žhavou novinkou. Avšak takovou jakou navrhla italská designérská společnost Pininfarina jste určitě ještě neviděli. Futuristicky vyhlížející konstrukce pojmenovaná Antares byla představena v Římě na výstavě ekologické dopravy MoTechEco. Pojďme si něco o této stromy inspirované nabíječce říct něco bližšího.

Pininfarina vyrobí 4000 elektromobilů pro Paříž
Vincent Bollore, francouzský miliardář a průmyslník, minulý rok slíbil, že investuje 100 milionů euro do programu Autolib. Ten se má stát obdobou systému půjčování kol Vélib. Místo jízdních kol se ale tentokrát budou v Paříži půjčovat elektromobily. Půjde o modely Pininfarina B0, kterých má být vyrobeno celkem 4000 kusů.

Pininfarina Nido EV – priamy konkurent Smartu ED
Pininfarina oslavuje už 80 rokov pôsobenia. A k príležitosti tohto výročia odhaľuje prototyp Nido EV – prvé auto z programu „Nido Development Programme“, projektu pre elektrické autá navrhnuté Pininfarinou v Cambiane v Turíne.

Tata hvězdou autosalonu v Novém Dillí
Automobilka Tata Motors se po zásluze stala hvězdou autosalonu v Novém Dillí. Představila řadu novinek, které zcela jistě dále popoženou rozvíjející se Indii a nejspíš i celou jihovýchodní Asii.

Pininfarina Nido hvězdou autosalonu v Tokyu
Vypadá jako Toyota iQ, ale není to Toyota iQ. Je to Pininfarina Nido, koncept starý více než čtyři roky, se kterým se italská designérská primadona vrací do Japonska pod heslem „Itálie v Japonsku 2009″. Koncept Nido s sebou nese prapor bezpečnosti a designu zabalený do estetiky, funkcionality a technologie.

Elektromobily Pininfarina B0 Bluecar a Subaru Stella jdou do výroby
Jen pár hodin poté, co Mitsubishi ohlásilo spuštění výroby elektromobilu Mitsubishi i MiEV, přispěchali s podobnou zprávou také další automobilky. Předně je to Subaru, která má připravený malý městský elektromobil Subaru Stella EV s dojezdem kolem 90 km a max. rychlostí 100 km/h. To je výrazně méně než i MiEV. Stella EV se dokáže dobít na 80% během 15 minut, plně pak za pět hodin ze standardní 220V zásuvky. Cena elektromobilu je stanovena na 4,7 mil. jen (zhruba 48 000 dolarů, tedy asi 912 000 Kč). Podobně jako Mitsubishi však mohou japonští zákazníci žádat o slevy na dani a dotace v celkové výši až 1,38 mil. jenů (asi 300 000 Kč). Letos chce Subaru vyrobit pouze 170 kusů svého elektromobilu a postupně výrobu navyšovat podle poptávky. Otázkou je, kdo by chtěl Stellu, když Mitsubishi je levnější a lepší?! Však také Subaru prozatím narozdíl od třech diamantů nemá plány na vývoz elektromobilu z Japonska.
![]() |
![]() |
![]() |

Pininfarina a Heuliez přijímají předobjednávky na elektromobily
Italské společnosti Pininfarina a Bolloré začaly přijímat předobjednávky na svůj malý městský elektromobil Pininfarina B0 představený na autosalonu v Paříži 2008. Prozatím bude nabízený pouze k pronájmu, a to za cenu 330 euro měsíčně, a to včetně 24h asistenční služby. Vincent Bolloré oznámil tuto novinu na letošním Ženevském autosalonu. První auta mají být dodána už příští rok, pro začátek se začnou pronajímat ve Švýcarsku, Británii, Španělsku, Itálii, Německu a Francii, později pak také v USA a některých asijkých zemích (Japonsko?).
Specifikace B0 jsou motor o výkonu 67 koní, 250 km dojezd, plné dobití za pět hodin a cena 1 euro za 100 km. Elektromobil se bude vyrábět v Turíně v počtu 10 000 za rok (2010) se zvyšováním o dalších 10 000 každý rok minimálně do roku 2012. Stejně tak i elektromobil Heuliez Friendly, představený taktéž minulý rok v Paříži, je k dispozici k přeodbjednání. K dispozici budou tři verze vybavené NiMH bateriemi a dojezdem od 100 do 250 km. Cena začne na 12 000 eurech a první dodávky mají začít už v únoru 2010.