
Štítek: pokročilé materiály









BMW chce snížit cenu výroby uhlíkových vláken o 90 %
Podle magazínu Bloomberg je BMW blízko tomu, aby výrobu uhlíkových vláken (CFRP) až o 90 %. Díky tomu by se tento pokročilý materiál mohl stát konkurenceschopný klasické oceli.


Americké námořnictvo vyvíjí ultralehká auta
Americké námořnictvo (US Navy) chce přispět k nízkoenergetické automobilové dopravě. Námořníci, konkrétně námořní výzkumné laboratoře US Office of Naval Research (ONR), plánují přispět ke komercializaci ultralehkých kovů. Díky námořníkům se tak můžeme brzy dočkat elektromobilů s velmi nízkou hmotností, a tudíž i delším dojezdem.

Be.e – elektrický skútr vyrobený z rostlin
Elektrické auto vyrobené z konopí bohužel nejspíš ještě dlouho nevznikne. Ale odvážní se nevzdávají. V Nizozemsku zkoušejí vyrábět z konopí a lnu elektroskútr Be.e.

Kestrel EV – elektrické auto vyrobené z konopí
Bylo nebylo, v kanadském Calgary ještě donedávna fungovala společnost Motive Industries. Přišla s geniálním nápadem: vyrobit elektrické auto z konopí. Elektromobil Kestrel EV se nakonec nepodařilo realizovat, ale nápad zaujal řadu lidí na celém světě.

Nissan odlehčí autům, bude je vyrábět z vysokopevnostní oceli
Společnost Nissan Motor oznámila, že chce v budoucnu více využívat pokročilou vysokopevnostní ocel (AHSS). Vyrábět z ní chce až 25 % součástí pro své nové modely (měřeno podle hmotnosti). Ve velkém začne pokročilou vysokopevnostní ocel využívat v roce 2017 v rámci jedné ze svých iniciativ, jejichž cílem je snížit celkovou hmotnost vozů.

Hypergravitace pomáhá vyrábět nové typy materiálů
Snižování hmotnosti je směr, kterým se dnes ubírá nejen automobilový průmysl. Obrovský potenciál má také v řadě dalších oborů. Evropská vesmírná agentura ESA podporuje výzkum nových slitin a nanotechnologií s potenciálem snížit až o 45 % hmotnost turbín pro letectví a energetiku.