elektromobily - ECOS Harbinger

ECOS Harbinger – elektrický supersport s cenou pod 90 000 dolarů

Zajímavý produkt elektromobilistického světa přivedla na svět společnost ECOS Motors. Pod její střechou vznikl elektrický supersport ECOS Harbinger, který se tak pomalu stává konkurentem Tesly Roadster. Za cenu 89 995 dolarů si můžete koupit vůz s maximální rychlostí 188 km/h (117 mph) a dojezdem 240 km (150 mil) na jedno nabití. Rychlosti 100 km/h tento vůz dosáhne v čase kratším než 6 sekund.

Historie hybridních aut - Ferdinand Porsche - Lohner Mixte hybrid

Historie hybridních aut, 1. díl

Myšlenka není žádnou novinkou. Ve skutečnosti je dokonce ještě starší než samotný automobil! Na přelomu 19. a 20. století měl elektrický pohon oproti spalovacímu motoru ve svých parametrech dokonce jednoznačně navrch, avšak karta se brzy obrátila.

Některé velké automobilky se k myšlence hybridního pohonu vrátily ve svých experimentálních studiích zejména v 70. a 80. letech minulého století, kdy začínalo být zřejmé, že si vyžádá změnu celkového přístupu ke konstrukci automobilu a jeho poháněcího ústrojí. Jak to vlastně celé začalo? Věřte nebo ne, ale už v 19. století.  

Ferdinand Porsche byl prvním, kdo prakticky využil hybridní pohon automobilů, zde Lohner Mixte

Průmyslová revoluce v 19. století s sebou přinesla řadu přelomových změn. Myšlenka hybridního pohonu je však podle některých pramenů dokonce ještě o několik století starší! Údajně už v letech 1665 až 1680 začal vlámský jezuitský kněz a astronom Ferdinand Verbiest vytvářet plány na malý parní povoz pro čínského císaře Khang-hsi (jinak také „Hang-hi“). Vůz nejenže mohl být poháněn párou, ale také tažen koňmi. A máme tu první hybridní pohon! Není ovšem jasné, zda se vůbec kdy tento vynález dočkal realizace.

BMW Z4 Roadster

BMW: konec sporťáků, začátek šetrného přístupu?

Nizozemskému magazínu Autotelegraf se podařilo uskutečnit zajímavý rozhovor s Klausem Draegerem, což není nikdo jiný než člen správní rady automobilky BMW zodpovědný a vývoj „šetrného“ technologického programu EfficientDynamics. Jedná se o soubor úsporných opatření, které snížují spotřebu i emise, a přesto zvyšují výkonnost. V současné roce bude těmito technologiemi vybaveno už na 850 000 automobilů značky BMW a je všeobecně známo, že její dieselové motory mají nejnižší spotřebu prakticky ve všech kategoriích. A podle Draegerových slov to vypadá, že právě úspornost se má stát novým mottem celé automobilky. Přitom až doposud byla BMW značkou nejen luxusních limuzín, ale i výkonných sportovních vozů typu BMW Z4.

Audi Q5 Hybrid

Audi ruší hybrid Q7, soustředí se na Q5

Německá automobilka Audi chtěla už koncem letošního roku nabídnout zákazníkům hybridní automobil Audi Q7. Ten měl být postavený na benzinovém motoru v kombinaci s elektromotory a NiMH bateriemi. Podle magazínu Autocar, kterému se podařilo uskutečnit rozhovor s Michaelem Dickem, hlavou výzkumu a vývoje Audi, se však plány na hybrid Audi Q7 ruší. „Rozhodli jsme se udělat z lithium-iontových baterií prioritu,“ řek Dick. Podle něj je jasné, že právě li-ion baterie jsou budoucnost, a tak chce i Audi mít své eso v rukávě. Proto ruší hybridní SUV Q7, které je postavené ze stejných součástí jako Volkswagen TouaregPorsche Cayenne. Zatímco VolkswagenPorsche plány na hybridní verze těchto svých vozů neruší (využití benzinové motory v kombinaci s elektromotory), Audi se namísto toho hodlá soustředit na vývoj hybridního SUV Audi Q5. „Chceme z Q5 udělat náš první opravdu hybridní model, a plán je připravit ho na lithium-iontové baterie,“ řekl Dick. Kromě toho si ale firma bude vyrábět pro své vlastní potřeby v malém množství stále také verzi Q7. Audi Q5 Hybrid využije 3,2l V6 benzinový motor společně s elektromotory a sadou li-ion baterií. Očekává se, že automobilka jej oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu příští rok a do prodeje zavede v první polovině roku 2010.

Porsche chce ekologičtější vozy

Značka Porsche je synonymem luxusu a slovo spotřeba bylo až donedávna snad i neslušné zmiňovat ve spojistosti s ní. To se ale mění. podle všeho chystá hybridní systém pro nové generace modelu a model , nicméně to nestačí. Nové přísné limity Evropské unie vyžadují další snížení spotřeby a emisí, Porsche proto v Británii nabírá další inženýry, kteří mají pomoci s vývojem pokročilých systémů hybridních pohonů. Kromě toho snižuje hmotnost svých modelů a zavádí další vylepšení, která mají pomoci snížení spotřeby.