
Štítek: prodej aut


ŘÍJEN 2014: rekordní prodej elektromobilu Nissan Leaf v USA
Nissan Leaf je nejprodávanějším elektromobilem v historii. Svůj náskok potvrdil i minulý měsíc, když se ho v USA prodalo rekordních 2589 kusů.

Toyota už prodala přes 7 milionů hybridů
Japonská automobilka Toyota se jako první mezi světovými výrobci aut odhodlala před téměř 20 lety k sériové velkovýrobě hybridních aut. První modelem byla Toyota Prius. Dnes už má v nabídce hybrid prakticky každá světová automobilka.




Za první čtvrtletí roku jezdí v ČR dalších 340 CNG vozidel
Podle statistik Českého plynárenského svazu (ČPS) se registrovalo letos za první čtvrtletí 340 CNG vozidel, tedy v České republice (ČR) jezdí dnes celkem již 7 050 CNG vozidel. Z tohoto počtu je již v ČR 435 CNG autobusů a 81 komunálních CNG vozidel (nárůst v prvním čtvrtletí byl 12 CNG autobusů a 6 komunálních vozidel).

Do roku 2022 se v USA prodá 2,6 milionu aut do zásuvky
A zase jedna předpověď. Podle společnosti Navigant Research se v USA od roku 2013 do roku 2022 prodá celkem 2,6 milionu aut do zásuvky – elektromobilů a plug-in hybridů. Trh s elektrickými auty má ve Spojených státech v následujících letech růst rychleji než prodeje běžných osobních vozů. My si ale myslíme, že se jich prodá víc. Daleko víc.


V USA se za rok 2013 prodalo 95 881 aut do zásuvky
Zatímco v Norsku stouply prodeje elektromobilů za rok 2013 o 100 %, v USA se prodej aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů) během uplynulého roku zvýšil o 82 % na 95 881. Vítězem se stal Chevrolet Volt následovaný modely Nissan Leaf a Tesla Model S.

Hybridy v USA rostou o 20 %, auta do zásuvky o 60 %
Prodej aut ve Spojených státech je narozdíl od Evropy na dobré cestě vzhůru. Zatím se tam za rok 2013 prodalo 593 204 šetrných aut, z toho 69 249 aut do zásuvky (elektromobily a plug-in hybridy). V listopadu 2013 překvapila Honda, ale držel se i Nissan Leaf a další stálice.




Studie tvrdí, že za 25 let se prodá přes 77 milionů elektromobilů
První testovací jízda elektrické Formule E dopadla na výbornou. Stejně dobře jako šlapou samotné stroje, šlape i marketingová mašinérie připravovaného šampionátu. Organizátoři si u Ernst & Young objednali studii ze které plyne, že Formule E pomůže během příštích 25 let prodat přes 77 milionů elektromobilů.