
Štítek: Renault Kangoo


Renault vyrobil už 5000 elektromobilů Kangoo Z.E.
V polovině dubna oslavilo 2000 zaměstnanců automobilové továrny Renault ve městě Maubeuge výrobu již 5000 elektromobilu Renault Kangoo Z.E. Auta v dvou- a pětmístné verzi (Kangoo Maxi Z.E.) se vyrábejí na stejné lince jako klasické Kangoo.

VIDEO: Renault Frendzy – nová generace elektromobilu Kangoo Z.E.
Magazín AutoExpress získal podrobnější informace o konceptu Renault Frendzy, který staví na současné generaci Renault Kangoo Z.E. Ten automobilka ve Francii právě teď začíná prodávat.

Elektrická dodávka Renault Kangoo Z.E. má první objednávky
Elektrické dodávky se hrnou na trh! O Citroen Berlingo First Electric jsme podrobně psali včera. Ford Transit Connect Electric už se rozjíždí do světa. A pomalu se na svůj debut chystá také Renault Kangoo Z.E. Známe ceny a datum uvedení!
![]() |
![]() |
![]() |

Autosalon Ženeva: Renault Kangoo Maxi Z.E.
Renault Kangoo Maxi Z.E. je elektromobil vycházející z modelu Kangoo Maxi. Jde o podobnou synergii jako v případě klasického a elektrického klasického Kangoo. Renault nové elektrické nákladní auto představí na autosalonu v Ženevě.

Renault Kangoo Express Z.E. (2011)
Rok 2011 bude patřit nejen osobním elektrickým autům, ale také elektrickým dodávkám. Ty totiž slibují svým provozovatelům skutečné výhody v podobě výrazného snížení provozních nákladů. Také Renault nasadil cenu svého elektrického pickupu Kangoo Express Z.E. na velmi dobrých 20 000 euro. Ve Francii to bude díky vládním dotacím ještě o 5000 euro méně. Ale pozor, k autu je nutné si také pronajmout baterii, a to za 72 euro měsíčně bez daně.

Elektrický pickup Renault Kangoo Express Z.E.
Renault patří mezi lídry na evropském trhu lehkých užitkových vozů už od roku 1998. V polovině roku 2011 nasadí novinku v podobě elektrického pickupu Kangoo Express Z.E. Jeho cena se má pohybovat kolem €20 000 bez daně.

Renault odhaľuje konečný vzhľad svojich elektromobilov a prijíma prvé objednávky

Renault se hrne do elektromobilů, potvrdil Kangoo
Minulý týden Renault potvrdil, že začne vyrábět elektromobil Twizy Z.E. od roku 2011 ve Španělsku. Ještě o pár dnů dříve ohlásil výrobu plug-in hybridu Zoe Z.E. ve Francii od roku 2012. A teď, do třetice všeho dobrého, potvrzuje výrobu elektrického modelu vanu Kangoo (video). Ten bude montován od začátku roku 2011 na severu Francie.

Video: Elektrický Renault Kangoo Be Bop Z.E. se představuje
Tři elektromobily z dílny Renault si budeme moci prohlédnout na autosalonu ve Frankfurtu. Do září je ovšem ještě daleko, a tak přinášíme alespoň tři videoklipy zachycující jeden z nich – zkrácené Kangoo označované jako Be Bop Z.E. Na prvním videu lze spatřit elektromobil zvenku při jízdě, druhý klip zase přibližuje interiér. Třetí nazvaný „Jeden den s mým elektromobilem“ ilustruje možnosti dobíjení takového elektromobilu.

Renault ukáže na autosalonu ve Frankfurtu tři elektromobily
Letošní autosalon ve Frankfurtu, který se uskuteční ve dnech 17. až 27. září 2009, bude opět hostit prakticky všechny světové automobilky. Ještě víc než v minulosti se také zaměří na ekologická auta. Francouzský Renault dává předem vědět, že na autosalonu představí hned tři elektromobily. Půjde o dlouho plánovanou elektrickou verzi Renault Mégane, která má být určena především pro elektrifikující se Izrael. Objeví se také elektrický Renault Kangoo, nejspíš založený na konceptu Kangoo be bop ZE.
Posledním elektromobilem bude zcela nový koncept založený na podvozku řady B konsorcia Renault-Nissan, který se dnes využívá u modelů Renault Clio, Nissan Micra nebo Nissan Cube. Zjevně tedy půjde o malé, zhruba čtyřmetrové auto. Snad pětidveřový hatchback? Tento nový model by měl jít do prodeje v roce 2012. Christian Steyer, šéf vývoje C-segmentu vozů, řekl, že všechny elektromobily Renault by měly být výrazně stylové, ale zároveň ne příliš radikální.
„Chceme pro naše elektromobily jasný podpis, aby když je lidé uvidí na ulici, bylo jim okamžitě jasné, že jde o elektrické auto od Renaultu,“ komentoval připravované odhalení. „Klíčem je nevyděsit naše zákazníky. Musí být pokoušeni, ale nesmíme na ně moc spěchat,“ dodal. Zároveň ale přiznal, že „možná u elektromobilů existuje prostor pro velmi radikální přepracování designových pravidel. Zatím jsme na to ale nepřišli.“ Podle něj bude něco takového možné až v budoucnosti, díky dašímu vývoji technologie baterií.
Kromě trojice elektromobilů Renault předvede také dobíjecí systémy. To znamená rychlodobíječky, domácí dobíjecí stanice a navíc také „Quick Drop“ systém pro výměnu baterií během tří minut. Dá se předpokládat, že půjde o stejnou stanici pro výměnu baterií, kterou nedávno předvedla společnost Project Better Place v Japonsku. S PBP aliance Renault-Nissan v oblasti elektromobilů dlouhodobě spolupracuje.

Renault odhalil elektromobil Kangoo be bop Z.E.
Na pravidelném setkání svých akcionářů v Paříži odhalil Renault prototyp elektromobilu s odvážným názvem Kangoo be bop Z.E.. Automobilka tvrdí, že technologie využitá v tomto prototypu se velmi podobá té, která bude využita u momentálně vyvíjených elektromobilů. Kangoo be bop Z.E. vychází z oblíbeného modelu Renault Kangoo, písmenka „Z.E.“ stojí za „zero emission“ neboli nulové emise.
V průběhu letošního roku bude Renault Kangoo be bop Z.E. cestovat po Evropě v rámci testovacích jízd, už v roce 2011 nabídne Renault běžně dostupné elektromobily. Aliance Renault-Nissan se pak chce stát jedním z hlavních producentů elektromobilů, resp. aut s nulovými emisemi.
Kangoo be bop Z.E. pohání elektromotor s výkonem 60 koní, max. otáčkami 12 000 ot./min. a 15kWh lithium-iontová baterie vyrobená NEC (resp. společným podnikem Nissan-NEC jménem AESC). Dojezd elektromobilu je zhruba 100 km, produkční verze by měla dojet až 160 km. Baterie si podle tiskové zprávy udrží 80% až 100% své kapacity po dobu šesti let, poté bude možné ji recyklovat. Dobití elektromobilu ze stadardní 10A či 16A 220V zásuvky zabere od šesti do osmi hodin. Rychlodobíjení z 32A 400V třífázové zásuvky umožní dobít baterii až na 80% kapacity do půl hodiny.
Renault kašle na hybridy
Francouzská automobilka Renault se nám začíná pěkně vybarvovat. Nedávno ohlásila, že velká auta už ji nezajímají. Ve spolupráci s Nissanem pilně pracuje na elektromobilech, mimo jiné také pro Olympijské hry 2012 v Londýně, a teď vše korunuje tím, že hodlá přeskočit i hybridy. Veškeré zdroje původně určené pro hybridní auta, případ pohon na vodík, proto směřuje právě do výzkumu elektromobilů. Potvrdil to nedávno také šéf firmy Patrick Pelata. Jeho vize je takvá, že do deseti let bude třetina všech automobilů v nabídce Renaultu na elektřinu. Už do roku 2011 budou v nabídce tři modely – van Renault Kangoo, městský elektromobil velikosti Renault Clio a větší auto navržené primárně pro Izrael (zde Renault-Nissan spolupracuje na zavádění elektromobilů s Project Better Place). Všechny tři elektromobily budou využívat lithium-iontové baterie od NEC vyvinuté ve spolupráci s Nissanem, všechny mají mít dojezd přes 160 km. Renault momentálně dále zkoumá možnosti elektromobilů, zejména co se týká pronájmů a možnosti měnit baterie na benzinkách namísto zdlouhavého čekání na dobití.
Olympijské hry Londýn 2012 plné elektromobilů
Už na minulé Olympiádě v Pekingu se čínské automobilky a německé BMW skrze své Mini chopili příležitosti, aby ukázaly jak dokáží vyrábět auta šetřící palivo. V roce 2012, kdy se Olympijské hry budou konat v Londýně, se této příležitosti hodlá ujmout Nissan, resp. aliance Renault-Nissan. Zástupci automobilky, jmenovitě šéf Renaultu Patrick Pelata, už delší dobu jednají se starostou Londýna Borisem Johnsonem, aby mohly v plné parádě předvést elektromobily v ulicích britského olympijského velkoměsta. Půjde jak o malý elektrický vůz typu Renault Clio, tak i o větší sedan fungující jako taxi a také elektrická verze MPV Renault Kangoo. Kangoo se v omezené edici v elektrické verzi už vyráběl (více o zkušenostech s elektromobilem Peugeot Partner Electric). Hovoří se o tom, že celkem by se po Londýně mohlo pohybovat až 4000 elektromobilů. Francouzská energentická společnost EDF k tomu zajistí dobíjecí infrastrukturu. Renault hodlá produkční verzi svého elektromobilu představit už v říjnu během autosalonu ve Frankfurtu. Na trh je v omezeném množství chce uvést už v průběhu roku 2010. Čichám čichám Mitsubishi i MiEV? Každopádně, starosta Londýna Boris Johnson je vcelku známým zastáncem elektromobilů. Přestože jízda ve sporťáku Tesla Roadster ho příliš nenadchla („Co doopravdy chci je lidový dopravní prostředek,“ řekl po testovací jízdě), a přestože omezil v Londýně poplatky za vjezd do centra, elektromobily podporuje a v roce 2012 toto nejspíš budou nejlepšími svědky návštěvníci Olympiády.

Renault plánuje tři elektromobily
O tom, že Renault podpoří rovoj elektromobilů ve Francii jsme už psali, stejně jako o jeho elektromobilu Mégane pro Izrael. Aktuální informace britského magazínu Autocar pak mluví o tom, že do roku 2011 hodlá uvést hned tři elektromobily v několika kategoriích. Předně to bude malé městské auto o něco větší než Renault Twingo, pětimístné a s unikátním designem – prostě elektromobil postavený od základu nově. Návrháři prý chtějí autu vtisknout „emocionální design“. Dalším elektromobilem bude klasický model Renault Kangoo a nakonec zmíněný čtyřdveřový Renault Megane. Ten je primárně určen pro izraelský trh, ale jistě se podívá i do Evropy, podle odhadů v roce 2011, Kangoo už o něco dříve. Všechny elektromobily údajně mají sloužit jako dopravní systém na Olympijských hrách 2012 v Londýně. Hlavní město Anglie je dnes dobře známé svými ekologickými iniciativami, začínajícími u poplatků za vjezd do centra.
Serge Yoccoz, ředitel úseku Renault pro elektrická vozidla, prohlásil, že Mégane „Je velmi dobrý v městském prostředí a bude velmi zábavné s ním jezdit.“ Maximální rychlost má být 130 km/h. Inženýři se nyní soustředí především na aerodynamiku vozu, který umožňuje výrazně snížit zátěž baterie ve vysokých rychlostech, a také na vytápění a chlazení za různého počasí. Dojezd experimentálních verzí elektrických verzí Kangoo a Mégane se má v současné době pohybovat mezi 160 – 190 km při době nabíjení z klasické zásuvky za osm hodin. Renault nicméně, jak bylo zmíněno v úvodu, pracuje na infrastruktuře veřejných rychlo-dobíjecích stanic, které umožní nabít elektromobil během 20-30 minut. Navíc mají existovat také domácí rychlodobíječky, které zkrátí čas na polovinu. A kromě toho je v plánu také systém pro rychlou výměnu baterií, který nabídne dojezd 160 km během pěti minut, což se zhruba vyrovná klasickému doplnění nádrže. Každý elektromobil Renault bude navíc vybaven satelitní navigací s mapou, která nabídne přehled garáží kde je možné si baterii nechat vyměnit, případně dobít, updatovaný v reálném čase. Takovýhle plán už zní velice zajímavě a promyšleně a Renault má jistou šanci, ve společné alianci s Peugeotem, případně spolupráci s Nissanem, jej postupně ve Francii, Španělsku, Dánsku a dalších evropských zemích protlačit.