
Špiony z Renaultu čeká obvinění
Renault čelí špionážní aféře. Firma odvolala tři manažery, kteří jsou podezřelí z průmyslové špionáže v oblasti elektromobility.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Renault čelí špionážní aféře. Firma odvolala tři manažery, kteří jsou podezřelí z průmyslové špionáže v oblasti elektromobility.
Francouzská automobilka Renault, která vsadila na budoucnost elektrických automobilů, odvolala své tři vysoce postavené manažery. Jak ve středu uvedla agentura AFP, důvodem by mělo být porušení obchodního tajemství týkající se nově vyvíjených vozidel.
Carlos Ghosn, šéf Renault Nissan, je k elektromobilům velmi optimistický. Žádný div. Nissan Leaf se má stát premiantem v oblasti elektromobility. Ghosn předpokládá, že pro jeho automobilku budou elektrická auta zisková už do tří let. V té době jich chce chrlit až půl milionu ročně.
Francouzská automobilka Renault slibuje, že už v roce 2015 budou její elektromobily mít dojezd až 240 km na jedno dobití. Přitom už dnes nabízí sportovní elektromobil Tesla Roadster dojezd až 380 km.
![]() |
![]() |
![]() |
Už před pár měsíci jsme vás informovali, že francouzským rodičům se nelíbí, aby automobilka Renault nazývala svůj nový model elektromobilu dívčím jménem Zoe. Šli s tím dokonce až k soudu. Výsledek? Neuspěli. Elektrickému autu Renault Zoe Z.E. tak nic nebrání vyjet na silnice.
![]() |
![]() |
![]() |
Automobilka Nissan, která už na letošek připravuje uvedení elektromobilu Nissan Leaf, je tu s dalším konceptem. Ten vychází z modelu Renault Twizy ZE. Nissan a Renault fungují společně v rámci Renault Nissan Alliance, není tedy divu, že sdílejí vývoj i technologie.
Nizozemská společnost Athlon Car Lease si u francouzské automobilky Renault předobjednala 100 elektromobilů. Dohoda zahrnuje příslib zakoupení 65 kusů Renault Kangoo Z.E. a 35 kusů sedanu Renault Fluence Z.E.
![]() |
![]() |
![]() |
Opel Meriva, Volvo S60/V60, Alfa Romeo Giulietta, Citroen C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max a elektromobil Nissan Leaf. To jsou letošní nominace vybrané z 41 kandidátů na ocenění evropské auto roku 2011.
Automobilka Renault společně s pařížskou technickou univerzitou ParisTech spustí nový magisterský obor „Mobilita a elektromobily“ zaměřený 100% na elektrická vozidla. Půjde o 16 měsíců trvající kurz, jehož cílem je vzdělávat nové generace odborníků.
Spomínate si ešte na pôvodné koncepty elektromobilov Renault ZE? Ich výzor bol naozaj veľmi atraktívny, ale tiež príliš extravagantný. Preto boli prehnané karosérie Fluence ZE a Kangoo ZE nahradené tými sériovými a aj dizajn futuristického miniautíčka Twizy ZE sa relatívne umiernil. Teraz prichádza Renault s (takmer) produkčnou verziou štvrtého elektromobilu.
Rok 2011 bude patřit nejen osobním elektrickým autům, ale také elektrickým dodávkám. Ty totiž slibují svým provozovatelům skutečné výhody v podobě výrazného snížení provozních nákladů. Také Renault nasadil cenu svého elektrického pickupu Kangoo Express Z.E. na velmi dobrých 20 000 euro. Ve Francii to bude díky vládním dotacím ještě o 5000 euro méně. Ale pozor, k autu je nutné si také pronajmout baterii, a to za 72 euro měsíčně bez daně.
Renault patří mezi lídry na evropském trhu lehkých užitkových vozů už od roku 1998. V polovině roku 2011 nasadí novinku v podobě elektrického pickupu Kangoo Express Z.E. Jeho cena se má pohybovat kolem €20 000 bez daně.
Rozvíjející se trhy v podobě Indiev, Vietnamu, Indonésie a dalších rostoucích asijských ekonomik, spolu s neustále o 10% stoupající Čínou, jsou pro světové automobilky sladkým lepem, na který se slétávají v hejnech. Svou nabídku ale musí přizpůsobit tamní poptávce. Renault Nissan Alliance a Bajaj Auto proto společně vyrobí konkurenci pro Tata Nano.
Na pařížském autosalonu se letos na podzim předvede koncept Renault DeZir. Sportovně laděný elektromobil má být ukázkou nové designové vize automobilky, která je definována slovy „jednoduchý, živočišný a hřejivý“.
Francouzský Renault v Británii představil nový model Renault Clio eco2. Ten se může pochlubit především kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km při výkonu 86 koní.