auto Křižovatkou jedině na zelenou

Křižovatkou jedině na zelenou

Již sto let uplynulo od doby, kdy se o bezpečnost a plynulost dopravy na křižovatkách začaly starat barevné světelné terčíky. Přesně 5. srpna 1914 totiž v Clevelandu v americkém státě Ohio začalo fungovat první elektrické signalizační zařízení, neboli jednoduše semafor.

auto most pod drobnohledem

Most pod drobnohledem

Mosty odjakživa patřily k nejobdivovanějším výtvorům lidského umu. A to nejen díky svému praktickému významu, který je řadí mezí klíčové prvky infrastruktury již od starověku, ale často také díky impozantní velikosti a vzhledu.

Pekingské metro patří k nejvytíženějším na světě – denně přepraví zhruba 7,6 milionů pasažérů. Systémem Trainguard MT jsou vybaveny dvě jeho linky, jimiž denně projede zhruba jeden milion cestujících.

Němci urychlují pekingské metro

Metro má všechny výhody, které může dopravní systém nabídnout. Jezdí na elektřinu, takže nepotřebuje fosilní paliva, při jejichž spalování vznikají škodlivé emise. Je umístěno pod zemí, neruší tedy historický ráz měst svým vzhledem, ani jeho obyvatele hlukem.

auto Siemens čistá výroba vodíku

Čistá výroba vodíku – z vody a obnovitelné energie

Efektivní způsob, jak využít nadbytečnou energii vyrobenou větrnými či slunečními elektrárnami při produkčních špičkách, vyvinuli vědci společnosti Siemens. Výstupní výkon slunečních a větrných elektráren je jen těžce regulovatelný a rozfouká-li se nečekaně vítr či vysvitne slunce, mohou začít produkovat více elektřiny, než dokáže síť v danou chvíli pojmout.

Průběžně dobíjený elektrobus Siemens/Rampini na testech v Brně

Průběžně dobíjený elektrobus Siemens Rampini na testech v Brně

Dopravní podnik města Brna začíná směřovat k ekologicky šetrné dopravě. Mimo toho, že se stane příjemcem významné dotace na první CNG autobusy, také přes léto testoval elektrobusy AMZ Kutno CitySmile a Stratos. A aby to nebylo málo, rozhodli se v jihomoravské metropoli zapůjčit si i elektrobus Siemens/Rampini, který jezdí ve Vídni a může se nabíjet pomocí sběrače z dvoustopého (trolejbusového) trakčního vedení.

auto Siemens Jorg Grotendorst elektromobily

ROZHOVOR: Zopakují elektromobily úspěch iPhonu?

„Také u elektromobilů se můžeme inspirovat úspěšným příběhem ,“ tvrdí ředitel Drive Technologies „Inside e-Car“ společnosti Siemens Jörg Grotendorst. Elektromobily mají potenciál změnit dopravu stejným způsobem jako smartphony změnily naši komunikaci. Nabízejí přidanou hodnotu, image technické dokonalosti, jsou čisté i stylové, a i když budou dražší než standard, mohou být užitečnou součástí domácnosti.

auto Siemens železnice vysokorychlostní železniční trati

Cesta k vyšší atraktivitě železnice? Vysokorychlostní tratě a nízká energetická náročnost

Ve středu 6. března se na půdě Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě uskutečnil odborný seminář s názvem „Novinky v dopravní technice“. Významná část semináře byla věnována nákladní a železniční dopravě. Zajímavou koncepci železnice budoucnosti představil pan Ing. Jiří Pohl ze společnosti Siemens.

Internet na kolech vyšší bezpečnost Siemens

Internet na kolech zvyšuje bezpečnost

Těžko říci, jak bude vypadat doprava za pár desítek let. Možná budou sedět za volanty roboti, možná ani nebudeme jezdit po silnicích, ale jen se vznášet ve vzduchu. Nebo bude i toto vše minulostí a z místa na místo se budeme přepravovat jen pomocí teleportu. Daleká budoucnost je zkrátka otevřená všem možnostem.