hromadná doprava v USA

Škoda Auto připravuje elektromobil, ČEZ spustí elektromobilitu

Povede místy kritický stav životního prostředí spolu s výdobytky vědy a výzkumu posledních desetiletí k nástupu nové průmyslové éry? Takové bylo téma včerejší diskuse na Institutu mezinárodních studiíPraze. Zúčastnili se jí zástupci akademického, neziskového i komerčního sektoru. Ani zvučná jména hostů debaty nedokázala přilákat mnoho návštěvníků. Přesto bylo možné dozvědět se zajímavé novinky.  

trolejbus Škoda 26Tr Solaris

Škoda Electric dodá trolejbusy do Bulharska

Elektrickým vozidlům hromadné dopravy jako jsou trolejbusy nebo tramvaje se bohužel v magazínu Hybrid.cz věnujeme velmi sporadicky. Dobré zprávy je však třeba posílat dál, a tak rádi informujeme, že plzeňský závod Škoda Electric získal zakázku na 30 trolejbusů pro bulharské hlavní město Sofie. Celková hodnota objednávky je 14 mil. euro, první trolejbusy dorazí do metropole příští rok v září.  

Škoda Fabia

Stará Škodovka, nebo nový hybrid?

Automobiloví výrobci dlouhá léta počítali s tím, že lidé budou pravidelně obměňovat své staré stroje za nové. „Staré“ může znamenat, zejména v různých regionech, odlišný pojem. U nás je to řekněme od pěti do deseti i více let. Proč to ale dělat, když staré pořád dobře slouží? Spotřebitel je sice podle neoficiálních marketingových pouček tvor hloupý, ale ne zas tak docela.

Během letošního dubna se automobilový průmysl v ČR propadl o 25,5%. To je více než čtvrtina veškeré výroby aut u nás, z nichž naprostá většina jde na export. Lidé kupují méně aut, ovšem to nejhorší nás podle analytiků může teprve čekat. Kdo totiž má zájem koupit nové auto, koupí jej už dnes – za co nejnižší cenu. Tihle kupci pak ale budou chybět trhu v příštích letech, kdy má přijít zotavení.

Pyramidová hra automobilek se tak začala rychle hroutit. Distributoři už nedokáží jednoduše přesvědčit další zákazníky, aby investovali nemalé částky do koupě de-facto zbytečného výrobku. Začínají proto své produkty balit do nového, ekologického obalu – ostatně jako celá řada dalších průmyslových oborů. Rozjíždí se zelený marketing. Novinkám říkají „hybridy„, „auta na plyn“ a na autosalonu ve Frankfurtu bylo také poprvé hlasitě slyšet slovo „elektromobily„. Světem se přelévají obrovské objemy prostředků, které mají napomoci změně v oblasti osobní automobilové dopravy. A k tomu je tu státy financovaná stimulace poptávky v podobě šrotovného. ČÍST DÁL…

elektromobil Škoda Eltra Pickup - Favorit

Superbel – Škoda Superb na elektřinu, Roomster za pár let?

Česká Škoda vyráběla elektromobily mnohem dříve, než nastal současný boom a dokonce o něco dříve, než General Motors poprvé přišli se svým GM EV1. Podle informací webu Electroauto.cz Petra Dvořáka, známého českého propagátora elektromobilismu, se v Čechách elektromobily vyráběly v bývalém závodě Škoda Elcar Ejpovice, který byl pobočkou Škoda Plzeň.

Prvním elektromobilem byla Škoda Shortcut vyrobená Jaromírem Vegrem zkrácením Favoritu na zakázku Švýcarského zájemce v roce 1990. Model měl údajně ve Švýcarsku obrovský úspěch, a tak přišla žádost o dodání 1000 kusů! Ke konci roku 1992 se výroba skutečně rozjela, vyráběly se modely Škoda Eltra 151L a 151 Pick-up. Veškerá produkce šla na vývoz, pouze několik kusů zakoupila Česká pošta. Výroba skončila v roce 1993, kdy podnik Škoda Auto převzal Volkswagen.
elektromobil Škoda Superb - Superbel
Je tomu pár týdnů, co se tahoun českého průmyslu v podobě Škoda Auto znovu přihlásil ke svému odkazu. Mladoboleslavská Škoda ohlásila zapojení do projektu Superbel, což není nic jiného než na elektřinu předělaná Škoda Superb.  

Škoda Fabia

Tříválcové motory Škoda Auto s nižší spotřebou a emisemi

Škoda Auto rozběhla ve svém závodě na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi výrobu modernizovaného tříválcového motoru 1.2 HTP. Rozsáhlé úpravy úsporného tříválcového zážehového motoru jsou výsledkem práce technického vývoje. Podařilo se například snížit hmotnost klikové hřídele. „Úpravy stávajícího agregátu se díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ vysvětlil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje. Modernizovaná verze tříválcového motoru, který Škoda montuje do vozů Škoda Fabia už déle než pět let, je určen také pro modely Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba. Jen v roce 2008 bylo podle informací automobilky v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1.2l. Více o nich například v článku na Auto.cz – Budoucnost tříválce 1.2 HTP?

Autosalon Brno 2009

Report: Autosalon Brno 2009 – Honda Insight poprvé v ČR!

Hned od začátku bylo jasné, že od letošního ročníku Autosalonu Brno nelze očekávat zázraky. Ekonomická krize nemilosrdně drtí celý automobilový svět. Jaké to může mít následky však bylo na letošním autosalonu vidět snad lépe než kdekoliv jinde. Akce se tentokrát konala pouze v pěti pavilonech Brněnského výstaviště, z toho hlavní expozice se odehrávala de-facto ve dvou – miniaturním pavilonu F a velkém P. Zde se představily automobilky jako Audi, BMW, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, KIA, Mazda, Mini, Mitsubishi, Opel, Renault, Seat, Suzuki, Škoda, Volvo či Volkswagen, plus několik dalších výrobců zabývajících se převážně sportovními nebo luxusními vozy jako Bentley či Aston Martin. Zcela však chybí například Toyota.

Autosalon Brno 2009

Autosalon Brno 2009 začíná v sobotu!

Už v sobotu se opět otevřou brány na Brněnském výstavišti. Novináři dostanou možnost zúčastnit se již den předem v pátek během novinářských dnů. I magazín Hybrid.cz samozřejmě bude na místě. Největší světové automobilky se navzdory ekonomické krizi budou v Brně prezentovat v plné parádě. ukáže svůj nový , česká poprvé předvede model Škoda Yeti, Volkswagen zase GTI šesté generace, pátou generaci modelové řady a dost možná i koncept ! Z  dále dorazí luxusní manažerské v podobě modelu . Kia na Autosalonu Brno 2009 uvede v české premiéře model pracovně nazvaný No. 3, který se od konce letošního roku bude vyrábět v nošovické továrně . V definitivní podobě ho automobilka představí až na zářijovém . Kompletní nabídku vozů slibuje i , napříklady oblíbené modely , nebo i20. Francouzský doveze nejnovější generaci nebo velmi zajímavý model . A aby toho nebylo málo, budou se moct návštěvníci autosalonu seznámit také s vozy, které běžně jen tak k vidění nejsou, např. Aston Martin DB9, Kaipan 15, Lamborghini Gallardo LP560-4 nebo Pagani Zonda. To už sice není tak docela naše téma, ale rozšířit si rozhled nikdy neuškodí! Autosalon Brno 2009 je pro veřejnost otevřen od soboty 6. 6. 2009 do čtvrtka 11. 6. 2009 (denně od 9.00 do 18.00 h, poslední den pouze do 17.00 h.)

Volkswagen up!

Slováci vyrobí malý rodinný vůz od Volkswagenu

O tom kdo vyrobí malý rodinný automobil vycházející z konceptu Volkswagen Up! je konečně rozhodnuto. Spekulovalo se i o továrně ve Vrchlabí, ale ta nakonec vybrána nebyla. Nové malé rodinné auto místo toho vyrobí továrna v Bratislavě. Martin Winterkorn, ředitel automobilky, k tomu řekl, že „náš tým Volkswagen na Slovensku je ideálně připraven nabídnout flexibilitu potřebnou pro produkci našeho nového rodinného auta. V bratislavské továrně jsou dnes úspěšně vyráběny čtyři různé značky pod jednou střechou.“ První rodinná auta mají z výrobních linek sjet už v roce 2011, k dispozici budou třídveřové a pětidveřové verze pod značkami Volkswagen, ŠkodaSeat. Pokud budou mít auta uspěch je velmi pravděpodobné, že se časem s výrobou začne také v dalších továrnách automobilky.

Brusel dá miliardy na vývoj úsporných aut, dotace pro občany?

Ekonomická krize se přelévá do Evropy a tvrdě dopadá také na Českou republiku. Automobilový průmysl se, vedle textilek, skláren a dalších provozů, potýká s největšími problémy. Evropská unie nedávno schválila záchranný plán v hodnotě 200 mld. dolarů. Evropské automobilky z něj získají zhruba pět na vývoj ekologických automobilů, plus možnost žádat o další půjčky u Evropské investiční banky (zatím požádal například ). Tuzemské automobilky, jmenovitě ŠkodaTatra, už omezily výrobu a chystají propouštění. Zástupci českých automobilek nedávno také přišly s velmi „zajímavým“ návrhem. „Chtějí, aby stát jejich zákazníkům přispěl na nové auto,“ píše IHNed.cz v článku „Nový nápad automobilek v krizi: stát by měl lidem přispět na nový vůz„. Český ministr financí Kalousek tento návrh samozřejmě odmítá. Na druhou stranu, pokud by šlo třeba o dotace na elektromobily, hybridy nebo jiné typy ekologických automobilů?! Ale to by na naši vládu bylo snad až moc pokrokové. Jako nejlepší řešení současné krize však všechny české automobily vidí co nejrychlejší přijetí společné evropské měny.

Audi up!

Jak vypadá nový ekologický vůz Audi?

Magazín Autoexpress.co.uk přinesl svou vizi nového, malého městského ekologického automobilu značky Audi. Ten má být založen na podvozku konceptu Volkswagen up! (nikoliv, jak se dříve spekulovalo, nedávno představeného Audi A1). Stejný podvozek se pak má stát základem pro nové vozy SeatŠkoda. Nové malé Audi se údajně má stát konkurencí pro ty nejvyšší modely vozů Ford KaFiat 500. Jako motor má být využit 600ccm dvouválec, buďto diesel nebo benzinový. Předpokládaná spotřeba se pohybuje na hodnotě 3 l/100 km s emisemi pod 100 g/km. Plus Audi údajně přemýšlí také o silnější, 1,2l tříválcové verzi. A kromě toho se připravuje také jako elektromobil. Audi navíc údajně pracuje také na ekologičtější verzi Audi A2, protože mezi modely Audi A1Audi A3 zeje dosud propast. Spekuluje se o tom, že Audi A2 by také mohl být elektromobil. První modely Volkswagen up! mají jít do prodeje už v roce 2010, zatímco nové malé vozy Audi až o dva roky později.

Volkswagen Up! využije také Audi

Audi připravuje elektromobil založený na Volkswagen Up!

Audi potvrdilo plány na malý elektromobil, který bude pode všeho vycházet z konceptu Volkswagen Up! Na něm hodlá automobilka Volkswagen postavit celou řadu nových vozů, kromě jiného se spekulovalo i o novém malém automobilu Škoda, resp. o tom, že by nová malá auta mohla být vyráběna v závodech Škoda Auto. Zvěsti o novém elektromobilu Audi potvrdil na Pařížském autosalonu Peter Schwarzenbauer, jeden z členů představenstva ingolstadtské automobilky. Zároveň potvrdil, že nové malé elektrické Audi nebude založeno na modelu Audi A1, které automobilka představilaPaříži.

Škoda vyrobí malý vůz pro Indii

Škodovka sice svým Superbem vstoupila mezi „elitní“ značky koncernu Volkswagen, ale současné trendy velí jinak. Úplně opačným směrem – k malým městským autíčkům. Volkswagen představil už dříve svůj koncept Up! a o tom, že by se mohl vyrábět v našich továrnách se také spekulovalo. nyní přínašejí velice zajímavé informace o dalších plánech automobilky Škoda. „O škodovce menší než fabia se už letos v lednu na Autosalonu v Dillí zmínil Thomas Kuehl, ředitel společnosti Škoda Auto India. Tehdy řekl, že Škoda Auto připravuje projekt malého auta, které se bude do dvou let vyrábět v Indii. Odtud má mířit jak na indický, tak na okolní trhy, kde se zatím jiné škodovky neprodávají,“ píše se v článku. Podle německého magazínu Autobild bude nejmenší a nejlevnější pro Indii, konkurent Tata Nano, postavena právě na konceptu Volkswagen Up! a cena se bude pohybovat kolem 130 000 až 230 000 Kč. Jinými slovy je vidět, že na Západě skutečně levné auto vyrobit nelze. Na druhou stranu, i vybavení malé škodovky má být odpovídající, stejně jako bepečnostní standardy. Škoda totiž samozřejmě počítá s uvedením svého vozu také v Evropě.

Volkswagen up!

Volkswagen up! se možná bude vyrábět ve Vrchlabí

Automobilka Volkswagen interně schválila výrobu rodiny vozů založených na konceptu Volkswagen up! představeném minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu a v současné době hledá místo, kde by je mohla vyrábět. Jako nejpravděpodobnější volba zatím padá v úvahu továrna Škoda ve Vrchlabí. „Vrchlabí má ve hře dobré karty,“ řekl Horst Muehl, člen správní rady Škodovky. Nové automobily vycházející z konceptu malého městského vozu up! se budou prodávat v několika různých verzích pod různými značkami koncernu Volkswagen Group. Budou určeny pro západní trh jakožto malé městské „entry-level“ auto. Nové auto má být dokonce ještě levnější než Škoda Fabia, dnes nejlevnější auto Volkswagenu. „Zákazníci budou očekávat, že cena auta bude výrazně nižší než v případě Fabie,“ řekl Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodeje. Narozdíl od svých konkurentů v podobě automobilek Toyota s modelem Toyota iQSmartu chce Volkswagen nabídnout i ve velmi malém voze pohodlné svezení čtyř dospělých osob. Pokud Škoda a Volkswagen potvrdí, že hodlají nové vozy ve Vrchlabí vyrábět a investovat do továren, budou také uvolněny pobídky českou vládou na rozvoj infrastruktury.