Škoda Fabia Combi 1,4 GreenLine

Národní kampaň Hledáme řidiče třídy A ukončena

V sobotu 26. dubna proběhlo v Mladé Boleslavi vyvrcholení kampaně „Hledáme řidiče třídy A“. Na trať délky téměř 130 kilometrů vyrazilo přes padesát vozů tvořených úspěšnými účastníky doprovodné soutěže kampaně, která probíhala na stránkách www.uspornajizda.cz, a také pozvanými zástupci partnerů kampaně. Závodu se tak mj. zúčastnily i dva vozy Škoda Fabia nové řady GreenLine reprezentující společnost Škoda Auto, jednoho z hlavních partnerů celé kampaně. Soutěžící byli hodnoceni ve dvou kritériích, a to dle dosažené spotřeby paliva na trati oproti tzv. kombinované spotřebě deklarované u vozu výrobcem a emisí oxidu uhličitého v přepočtu na ujetý kilometr (stanoveny z naměřené spotřeby výpočtem). První místo v oblasti spotřeby obsadil Tomáš Matějka s vozem Opel Astra 1,7 TD, který trasu zajel se spotřebou 3,2 l nafty na 100 km. V druhé kategorii dosáhl nejlepšího výsledku nový model Škoda Fabia Combi 1,4 GreenLine pilotovaný matadorem úsporné jízdy Michalem Šimůnkem. Vůz dosáhl absolutně nejnižší spotřeby paliva, a to ve výši pouhých 2,4 litru nafty na 100 km, což současně znamenalo suverénně nejnižší produkci emisí CO2 ve výši 64 g/km. Vícei nformací na webu uspornajizda.cz.

Škoda Fabia Hybrid

Z Fabie hybrid za 50 tisíc

Z tiskové zprávy britské společnosti MIRA vyplývá jasně: Škoda Fabia Hybrid je na světě. Jedná se však o tak čerstvou informaci, že se ji nepodařilo ověřit z vícero zdrojů, a proto je prozatím nutné brát všechny údaje jako nepodložené.

Vývojářská společnost MIRA chce v první řadě představit svoji technologii „Plugless Plug-In Hybrid“. Myšlenka spočívá v tom, že baterie jsou snadno vyjímatelné a není tak potřeba přistavit vůz vždy bezprostředně k zásuvce.

Škoda Superb GreenLine

Ženevský autosalon: Škoda Superb GreenLine

Volkswagen se v oblasti životního prostředí angažuje víc a víc a na ženevském autosalonu předvedl nejen Volkswagen Golf TDI Hybrid, ale také model Škoda Superb GreenLine (více). Novinku pohání diesel 1.9L TDI PD DPF motor s filtrem pevných částic o výkonu 103 koní a výslednou spotřebou 5,1 l / 100 km při emisích 135 gm/km. Žádný velký zázrak, ale je hezké vidět, že i značka Škoda má „ekologického ducha“.

Škoda bude vyrábět dieselové motory

Týdeník Ekonom přinesl zajímavou informaci o tom, že automobilka bude možná vyrábět dieselové motory. Je tedy vidět jasné směřování automobilek k úspornějším, ekologicky přijatelnějším řešením. Škoda dosud v celé své historii diesely nikdy nevyráběla. Nové motory by se mohly objevit už v příštích modelech . Část výroby pak poslouží také značkám , dost možná přijde i dieselová verze modelu .

automix

Škoda chystá dva automobily na alternativní pohon

Podle aktuálních informací deníku chystá automobilka dva vozy poháněné . Půjde o první vozy Škoda, které nebudou pro svůj pohon vyžadovat benzin. Již během ledna se začnou prodávat modely poháněné směsí a benzinu (E85), která je v  oblíbená zejména ve a samozřejmě Jižní Americe.

Škoda představuje auto budoucnosti

Česká automobilka si u britské společnosti Center for Future Studies nechala vypracovat studii, která předvídá jak budou vypadat automobily a autodoprava v roce 2050. Analytici z Centra pro budoucí studia předpovídají, že v budoucnosti převezme většinu kontroly nad automobilem počítač. Postupující robotizace nejenže zvýší , ale navíc umožní pasažérům cestovat prakticky nutnosti cokoliv dělat. Během ranní cesty do práce si tedy klidně budete moct číst například ranní noviny – v digitální verzi na jedné z mnoha obrazovek, samozřejmě.