
Peugeot 3008 HYbrid4 – technické údaje
Francúzska automobilka Peugeot prinesie v roku 2012 na trh úplnú novinku – diesel-hybridný pohon HYbrid4. A práve veľkopriestorový crossover 3008 bude mať tú česť používať ho ako prvé.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Francúzska automobilka Peugeot prinesie v roku 2012 na trh úplnú novinku – diesel-hybridný pohon HYbrid4. A práve veľkopriestorový crossover 3008 bude mať tú česť používať ho ako prvé.
Partnerské firmy General Motors a SAIC, ktoré spolupracovali na troch elektrických konceptoch GM EN-V sa teraz púšťajú do ďalšieho projektu. Majú vyrobiť malé motory a nenáročné úsporné prevodovky pre východný trh.
Největší automobilový trh světa možná v nejbližších letech projde zásadní změnou. Podle magazínu Globaltimes.cn uvažuje Čína o tom, že povinně zavede mild-hybridní systém do všech nově vyráběných osobních aut.
Každá významnejšia automobilka už vyrába nejaký ten ekologický model. Okrem hybridov sa veľa značiek orientuje na výrobu dieselových áut s jediným zámerom – znížiť spotrebu ako to len pôjde. Podobnú stratégiu zvolila značka Seat s Ibizou v prevedení Ecomotive pre rok 2011.
Na pole luxusných hybridov sa pomaly dostáva ďalšia značka. Automobilka Mercedes-Benz sa chce pomaly stať konkurenciou pre doteraz suverénny Lexus. Čo má v svojom portfóliu pre budúci rok?
Veľa konštruktérov sa už zamýšľalo nad dômyselnými riešeniami dopravy v meste. Jedným z možných je študentský koncept mestského auta Gordon Murray T.25. Magazín Hybrid.cz teraz prináša podrobnejšie informácie.
Autosalon Ženeva přinesl záplavu novinek ve všech segmentech, sportovní auta nevyjímaje. Lotus představil nový model Elise vážící 876 kg vybavený novým 1,6l čtyřválcem VVT-I. Sporťák se chlubí spotřebou 5 l/100 km.
![]() |
![]() |
![]() |
Už podruhé za poslední dva ročníky si studenti z kanadské univerzity Laval v Quebecu odnášejí hlavní cenu $5000 z amerického Shell Eco-marathonu. V kategorii „prototypy“ dokázali s unikátním autem NTF 4.0 na benzin dosáhnout průměrné spotřeby 0,095 l/100 km. pokračování…
Amerika žije šetřením. Ekonomická krize je tu stále velmi živým tématem a jednou z oblastí kde se výrazně šetří jsou nová auta. Podle aktuálního spotřebitelského průzkumu už dnes Američanům daleko více záleží na tom jaké by mělo mít jejich nové auto spotřebu nežli na počtu držátek na pití. „Lidé se dnes o spotřebu skutečně zajímají,“ říká analytik Anthony Pratt. ČÍST DÁL…
Respektovaná autorita v oblasti analýzy automobilového trhu, společnost JATO Dynamics, provedla stejně jako v minulém roce průzkum zaměřený na emise a spotřebu nově pořízených vozů prodaných v Evropě, Japonsku a USA. Zatímco výsledky prvních dvou jmenovaných trhů vykazují podobné hodnoty, americké automobily mají emise v průměru vyšší o 85%.
Jako vzorek pro Evropu posloužilo pět největších místních trhů, a sice trhy Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie. Zde došlo k meziročnímu snížení emisí u všech prodaných osobních automobilů o 3%. Průměrný nový evropský vůz tak za rok vyprodukuje (počítáno pro 12 000 mil/rok) 3,26 tuny CO2. Japonci si vedou o malinko lépe s abolutní hodnotou 3,10 tuny CO2, ale hůře v poklesu, který činil bezmála 2%. Absolutní hodnota pro USA potom činí neuvěřitelných 5,77 tuny CO2 za rok! Bohužel se nepodařilo dohledat hodnotu z minulého roku, podle které by bylo možné vypočítat změnu.
Zajímavá je také skutečnost, jakým způsobem jednotlivé trhy takových hodnot dosahují. Zatímco Evropa vděčí relativně příznivému výsledku oblibě dieselových motorů na velmi vysoké úrovni, Japonsko vede díky prodeji malých aut s motory o objemu, který je u nás běžný spíše pro motocykly. Američany pak spojuje touha po co nejsilnějším trucku a levnější pohonné hmoty, které tuto touhu zatím ne a ne zvrátit.
Španělské hospodářské noviny El Economista uskutečnily rozhovor se šéfem koncernu Daimler Dieterem Zetsche. Tenhle pán přišel do výzkumného oddělení firmy Mercedes-Benz už v roce 1976 a od té doby se dral nahoru. V roce 2006 ho magazín Time jmenoval mezi 100 nejvlivnějších osobností světa. Rozhovor se točil především kolem současné ekonomické krize a reakce automobilky, přišla samozřejmě řeč i na alternativní paliva. „Ropa dojde a je stále větší tlak na to otevřít si nové cesty do budoucna,“ řekl mimo jiné Zetsche. „Náš prototyp F600 jasně ukazuje, že palivové články mají budoucnost, ale není to řešení ekonomicky ani průmyslově dostupné v krátkodobém hledisku,“ komentoval současnou situaci kolem aut na vodík. Odkázal na spoustu nových technologií, které koncern vyvíjí – DiesOtto komprese, hybridy řady Mercedes-Benz S a na rok 2010 chystané dieselové hybridy BluetecHybrid. Ty budou nejspíš prvními diesel-elektrickými vozidly na světě – půjde o model C 300 CDI BlueTec Hybrid s výkonem 204 koní a spotřebou 4,6 l/100 km při emisích 122 g na km. Dalším modelem bude BluetecHybrid S 400 CDI s V6 motorem o výkonu 245 koní a spotřebou 5,8 l/100 km při emisích 154 g/km. Kromě toho firma pracuje tako na nových bateriích pro elektromobil Smart ForTwo Coupé, který bude možné dobíjet doma ze zásuvky.
Podobně jako řada dalších společností se i britská odnož švédského výrobce nábytku IKEA rozhodla „zezelenat“. V rámci svého zeleného programu proto nakoupila už během roku 2007 přes 50 kusů hybridu Honda Civic s tím, že další přibudou ještě během letošního roku. Ve firemní oblasti se podle slov zástupce automobilky Honda daří vozům Civic Hybrid velice dobře, zejména díky stále sílící vlně zelené módy, kdy firmy zelenají jedna po druhé. Na druhou stranu ale může také Honda Civic Hybrid ušetřit firmám značné náklady díky nižší spotřebě či nižším emisím (a tedy i poplatkům za vjezd do Londýna).
Magazín EcoGeek.org přišel s šesti docela jednoduchými způsoby, jak globálně snížit spotřebu automobilů.
Užitková vozidla Volvo opírají svou obrovskou popularitu nejen o výkonové parametry, efektní a elegantní design či vynikající jízdní vlastnosti. V době drasticky rostoucích cen pohonných hmot je volí dopravci především pro jejich velmi úsporný provoz. Výrobce však v tomto směru nezůstává jen u konstrukce moderních motorů s nízkou spotřebou.
Toyota Prius japonské automobilky Toyota je dnes jednoznačně nejúspěšnějším hybridním automobilem na světě. Přestože nedávné testy ukázaly, že co do spotřeby není Toyota Prius zas až takový zázrak (srovnávalo se s nejmodernějším BMW s dieselovým motorem), což potvrzují i zkušenosti českých řidičů, stoupající prodeje hybridů Priusu i dalším hybridním modelům hrají do karet. Podle nejnovějších informací hodlá Toyota do roku 2009 navýšit výrobu modelu Toyota Prius o 60%, což bezpochyby souvisí s přípravou třetí generace Priusu a nových vozů Lexus. V roce 2007 vyrobila Toyota celkem 280 000 vozů Toyota Prius. Aktuálně se chystá rozšířit výrobu ve dvou továrnách v Japonsku tak, aby v roce 2009 mohla vyrobitaž 450 000 kusů hybridních automobilů. Do roku 2020 chce Toyota vyrábět milion hybridů ročně.