Mercedes-Benz Econic NGT

Mercedes-Benz dodal první náklaďáky Econic na zemní plyn

Mediálně nejdiskutovanějším typem alternativního pohonu je dnes sice elektřina, ale pokroky se odehrávají také v dalších oblastech. Automobilka Mercedes-Benz dodala svůj první tahač Econic NGT poháněný zemním plynem. Výhoda CNG pohonu v tomto případě spočívá v nižších emisích oxidu uhličitého, pevných částic a NOx. Zároveň může tahač fungovat i na bioplyn.  

Opel Combo Tour CNG

Vše o CNG (8) – Opel Combo Tour CNG

V osmém dílu seriálu „Vše o CNG“ přišla řada už podruhé na Opel. Po známější Zafiře se budeme věnovat vozu, který nehodlá zaujmout designem, ale jeho užitnými vlastnostmi. Vždyť právě z nenápadného užitkového Opelu Combo vychází osobní verze s označením Tour.

Kvalitní tovární přestavba vozu na CNG se vyznačuje jedním důležitým rysem. A sice, nedotkne se vnitřního prostoru vozu. Opel Combo Tour CNG tento požadavek splňuje, dostává proto hned v úvodu bod k dobru. Vyloženě pozitivní hodnocení ovšem nehrozí za design. Předku z předchozí generace Corsy skříňová záď prostě nesluší. I když je poctivé přiznat, že v nezměněné podobě jezdí Combo již 8 let. V tomto kontextu lze tedy vzhled ohodnotit jako „nenadchne, neurazí“. Alespoň subjektivně. ČÍST DÁL …

Citroën C3 1,4i CNG

Vše o CNG (7) – Citroën C3 1,4i (GNV) CNG

Ve třech předchozích dílech seriálu „Vše o CNG“ jsme představovali velkoprostorové vozy, dnes zabrousíme do třídy těch malých. Klasický konvenční Citroën C3 je na českých silnicích poměrně známý, jeho plynová verze charakteristická označením GNV na zádi však nikoli. Není divu, většina potencionálních zájemců ani netuší, že existuje, české zastoupení Citroënu navíc tento vůz vyřadilo ze standardní nabídky. Lze si ho však stále objednat, nicméně dealeři či oficiální české stránky se v poskytování informací o CNG verzi zrovna nepředhání. Lze se pak divit, že o CNG vozy není větší zájem? ČÍST DÁL …

Fiat Multipla Natural Power

Vše o CNG (6) – Fiat Multipla Natural Power

Šestý díl seriálu „Vše o CNG“ bude věnován dalšímu vozu s pohonem na zemní plyn dostupném na českém trhu, Fiatu Multipla, jehož plynová verze nese označení Natural Power. Model vešel do povědomí díky předchozí generaci, která byla charakteristická svým netradičním designem. Ještě dnes lidé častují Multiplu různými nelichotivými výrazy. Přitom současný design po faceliftu ničím nevybočuje. ČÍST DÁL …

Caddy Life EcoFuel

Vše o CNG (5) – VW Caddy Life EcoFuel

Málokterý vůz prošel takovými změnami jako VW Caddy. Ještě v roce 1996 byl k nerozeznání od Škody Pick-up postavené na základu Felicie, poté si zase vypůjčil identitu od VW Polo. Před čtyřmi lety přišla na trh čtvrtá generace aspirující na post „menšího Touranu“. Nyní je nabídka skutečně široká. Nejenže existuje osobní a užitková verze Caddy, ale od roku 2007 také o 47 cm delší provedení s přívlastkem Maxi. A vzhledem k tomu, že se v seriálu zajímáme o pohon na stlačený zemní plyn a především o osobní automobily (na užitkové se dostane později), existuje volba jediná – VW Caddy Life EcoFuel.

Plnicí stanice mapa

Vše o CNG (2) – Veřejné a domácí plnicí stanice, ceny CNG

První díl seriáluCNG z minulého týdne byl dosti obecný. Dnes se podíváme na praktičtější informace. A sice – jak plnit, kde plnit a kolik to bude stát.

Vejce nebo slepice?

Řidiči se do alternativního paliva nepoženou, pokud nebude dostupná dostatečně hustá síť čerpacích stanic. Provozovatelé klasických „benzínek“ zase logicky nechtějí prodávat zemní plyn, dokud nebude mnohem více potencionálních zákazníků. Klasický problém typu „vejce-slepice“ pomohou vyřešit plynárenské společnosti, které otevírají v současné době minimálně jednu stanici měsíčně. Aktuální počet k 14.7.2009 je 20 a plány jdou ještě dále – do roku 2013 by mohly být stanice na všech hlavních silničních tazích. ČTĚTE DÁL …

CNG stanice

Vše o CNG (1) – Úvod

CNG (Compressed Natural Gas) neboli stlačený zemní plyn je fosilní palivo a nejedná se tak o obnovitelný zdroj, kterým bezesporu patří budoucnost. Proč se s ním tedy zabývat zde, když patří do jedné rodiny s ropouuhlím? Důvody jsou nejméně dva. Zásoby zemního plynu jsou v porovnání s ropou větší stejně jako pravděpodobnost, že ještě porostou. Druhou výhodou je menší množství škodlivých látek při spalování v porovnání s konvenčními palivy díky jeho složení. ČTĚTE DÁL …

CNG stanice

Seriál „Vše o CNG“ startuje již v úterý

Zájem o alternativní pohon stále roste. Jedním z těch dostupnějších je v současné době stlačený zemní plyn. A právě proto jsme se rozhodli připravit na Hybridu seriál mapující svět CNG. Každé úterý bude připraven nový díl.

Od obecného úvodu a vysvětlení zkratek se dostaneme přes možnosti plnění až ke kompletnímu přehledu dostupných modelů na českém trhu. Dále se seriál dotkne veřejné dopravy, ale i legislativydotací. V úterý.

CNG stanice

Pouť po českých CNG stanicích začala

17. června začala tour Martina Dejdara po všech CNG stanicích v České republice. Oficiální název akce, který odhaluje, na kolika místech lze v ČR CNG takovat, zní „20 plnicích stanic za 3 měsíce“. Vzhledem k rozloze naší země a počtu stanic je zřejmé, že se známý moderátor nepožene závratnou rychlostí na čas. I když. Mohl by. Pojede totiž v plynové novince VW Passat TSI EcoFuel s přeplňovaným motorem vybaveným systémem přímého vstřikování paliva. 110 kW, „stovka pod deset“ a 210 km/h maximum je dobrým argumentem, že auta na plyn nemusí být nutně líná a nudná. Cestovní deníček se zážitky naleznete na stanicecng.cz.

CNG autobusy čistější než diesely

Autobusy s pohonem CNG mají z hlediska emisí nižší hodnoty než autobusy naftové splňující emisní normu EURO V. Podle studie Centra dopravního výzkumu produkuje pohon CNG dokonce o více než 50 % méně prachových částic než stanovuje norma EURO V. Přitom nedochází ani ke snížení výkonu, vyrábějí se CNG autobusy, které mají vyšší výkon než naftové.

Jak vyplývá ze studie proveditelnosti Centra dopravního výzkumu v Brně, zemní plyn využívaný v dopravě obecně poskytuje nižší emise CO, NOx i pevných částic (PM). Jak vyplývá z níže uvedené tabulky emisních faktorů uvedených ve studii Centra dopravního výzkumu, nejen že CNG autobusy produkují nižší emise jako jsou CO, NOx, HC aj., ale pohon CNG produkuje o více než 50 % méně prachových částic než stanovuje norma EURO V (platná od podzimu 2009).