autobus hybridní autobus Volvo

Göteborg obdržel 25 nových hybridních autobusů Volvo, testy probíhají i v Chomutově

Ve švédském Göteborgu se mohou těšit na tišší a ekologičtější . Město ležící u Baltského moře pořídilo 25 hybridních autobusů Volvo. „Je velmi potěšující, že právě naše domovské město se rozhodlo investovat do aktuálně nejlepší dostupné alternativy pro ,“ řekl prezident obchodní oblasti Volvo Buses Per Carlsson při slavnostním předání vozů, které proběhlo 11. června na náměstí v centru Göteborgu.

setrvačník KERS Volvo

Volvo chce využívat systém KERS v běžných automobilech

Společnost Volvo Car obdržela grant ve výši 6,57 miliónu švédských korun (asi 18 miliónů Kč) od energetické agentury. Peníze jsou určeny na vývoj a testování setrvačníkového systému využívajícího kinetickou energii vozu a jeho použití v běžných automobilech. Výsledkem projektu by měla být výrazná úspora spotřeby paliva a tím i snížení  

Koenigsegg Quant

Koenigsegg kupuje Saab, David pohlcuje Goliáše, cesta k elektromobilům?

Zkrachovalá americká automobilka General Motors odprodala po německém Opelu další svou ztrátovou evropskou divizi, švédský Saab. Ten se „stěhuje“ domů, do Švédska, kdy jej za pomoci tamní vlády odkopil výrobce luxusních sportovních vozů Koenigsegg. Zatímco Saab dosud vyráběl kolem 100 000 aut ročně, Koenigsegg v loňském roce prodal 18 vozů.

Co tím Koenigsegg sleduje zatím není jasné. Nejspíš chce vstoupit do vyšší ligy a udělat ze Saabu automobilku se „specifickým image“. A dost možná ve velkém rozjet výrobu elektromobilů! Saab se už v minulosti chlubil hybridními koncepty, např. 9-X BioHybrid. Koenigsegg zase před časem ukázal úžasný koncept čtyřmístného sportovního elektromobilu Koenigsegg Quant. Ten je společným dílem automobilky a společnosti NLV Solar AG, využívá k dobíjení baterie solární články. Dojezd se má pohybovat kolem 500 km a dobití do plné kapacity v řádu 20 minut. Poprvé byl koncept představen na letošním Ženevském autosalonu.
Koenigsegg Quant
Výjimečný je na vozu především povrch, kompletní šasi je totiž potaženo v tenkovrstvých solárních článcích. Regenerativní brzdy, ABS a ESP plus pohon dvěma indukčními AC elektromotory. Pohotovostní hmotnost elektromobilu je 1780 kg při výkonu 512 koní a maximálním točivým momentem 715 nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí auto během 5,2 s a maximální rychlost dosáhne 275 km/h. Může právě tohle být úsvit elektromobilů? Koenigsegg má obrovskou výhodu – může si dovolit vyrábět opravdu drahé sporťáky, nabité těmi nejnovějšími technologiemi. Tohle může být skutečné auto budoucnosti.
Koenigsegg Quant