Lexus RX 450h

Test: Lexus RX450h – tichý, komfortní a klidný (1.)

Filmové studio Pixar před několika lety ve svém animovaném snímku Wall-E vtipně nastínilo smutnou budoucnost lidstva. Zástupci člověčenstva v podobě odulých beček sádla se nechali celý den vozit v pohodlných vznášejících se křeslech a před napuchlými obličej si promítat komunikační kanály nebo zábavní pořady. Velmi podobně jsme si připadali při týdenním testování hybridu Lexus RX 450h.  

galerie: Lexus RX 450h
Lexus RX 450h Lexus RX 450h Lexus RX 450h

V první části našeho testu se podíváme na exteriér, interiér a krátce i historii crossoveru. Druhá část testu, která vyjde zítra, vylíčí naše dojmy z jízdy, naměřené hodnoty spotřeby a celkové výsledky. Kromě toho máme připraveno také video.

elektroskútr e-Max 110S

Test elektroskútru E-max 110S

Během posledních dnů babího léta jsme měli možnost otestovat vedle sebe dva . Tím větším z nich byl E-max 110S od německého výrobce e-max (neplést prosím s oblíbeným bankovním účtem). Společnost sídlící v Mnichově má s výrobou letité zkušenosti, působí na trhu už od roku 2003. Ačkoliv výroba probíhá v Číně, vývoj a návrh pochází z domácího Itálie.  

elektroskútr e-Max 110S elektroskútr e-Max 110S elektroskútr e-Max 110S

Elektroskútr e-max 110S na první pohled zaujme právě netradičním designem se dvěma nad sebou umístěnými kulatými předními světly. Elektromotor s max. výkonem 4000 W je zabudován do zadního 13″ kola. Jako zdroj energie slouží gelová baterie. Její zvlášností je, že je jí příjemné pravidelné dobíjení. Tj. po každé projížďce je dobré ji zapnout do zásuky. I v samotném manuálu stojí upozornění, že „jízda na částečně nabitou baterii výrazně snižuje její životnost“. Platí to i naopak, tj. pravidelné dobíjení výrazně zvyšuje její životnost.

elektrokolo Giant Twist Freedom CS Lite

Test: elektrokolo Giant Twist Freedom CS Lite

není u nás ve velkých městech pořád ještě nemá „vybudovanou tradici“. Posledních dvacet let jsme si prostě museli dosyta užít skutečnosti, že najednou můžeme vozit svá pozadí v pohodlí obrovských aut „jako na západě“. Nic na tom, že s nimi obvykle ve městech stojíme v  a ploužíme se rychlostí 30 km/h od křižovatky ke křižovatce.

Básník tím chce říct, že nově vznikající a vůbec počínající důraz na cyklodopravu jsou pouhý začátek cesty k trvale udržitelnému rozvoji dopravy. Cesta je to však dlouhá a další etapa spočívá v přesvědčování veřejnosti, že jízdní kolo představuje plnohodnotný dopravní prostředek, který disponuje řadou výhod. pak tyto výhody spojují s doplňkovým elektrickým pohonem, který může jezdci ušetřit spoustu námahy a potu.   

Toyota Prius - testy v Londýně

Toyota testuje plug-in Prius v Londýně

Automobilka Toyota ve spolupráci s britskou odnoží francouzské energetické společnosti EDF Energy odstartovala testování svého plug-iny hybridu Toyota PriusLondýně. Slavnostní zahájení testů proběhlo formou tiskové konference v Hde Parku, které se zúčastnilo mimo jiné mnoho předních britských politiků nebo japonský velvyslanec v Británii Shin Ebihara. Testy podobné těm, které ve spolupráci s EDF ostartovaly ve Francii už na podzim minulého roku, zahrnují vybudování potřebné infrastruktury, vyhodnocování výkonu automobilů i jednoduchosti používání služeb a samozřejmě i chování řidičů.

Celkem má testování trvat přibližně rok (což vyvolává řadu otázek ohledně data uvedení nového Priusu na trh). Nicméně Toyota už podobné testy provedla v řadě jiných zemí, například USA, Japonsku, Belgii a zmíněné Francii, takže jde mnohem více o test Británie a její připravenosti než o test samotného automobilu. V testu se navíc používá Toyota Prius vybavená NiMH bateriemi namísto plánovaných li-ion baterií. Podle neověřených informací má prodej nového plug-in hybridu Toyota Prius začít pro firemní zákazníky v Japonsku, USA i Evropě už před koncem roku 2009, což je dokonce dříve, než se plánovalo. Otázkou je, kdy se hybrid začne prodávat také běžným zákazníkům.
Toyota Prius - testy v Londýně