
Štítek: vlaková doprava





Nizozemské vlaky od roku 2018 jen na obnovitelné zdroje
Vzhledem ke krizi na Ukrajině se skloňuje ve všech pádech energetická bezpečnost Evropy. Jednou z možností je vsadit na obnovitelné a decentralizované zdroje obnovitelné energie. Ukázkovým příkladem chce být Nizozemsko, kde od roku 2014 elektrické vlaky pojedou jen na elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů.

Čína zkouší vlak s rychlostí 2900 km/h
Čínští vědci z univerzity Jiao Tong představili koncept magnetického rychlovlaku (maglev) schopného dosáhnout bezmála trojnásobné rychlosti zvuku. Vědecký bulvár? V žádném případě. Číňané chtějí pouze přivést k životu více než 100 let starou myšlenku vlaků pohybujících se v tunelech s odsátým vzduchem.

LEO Express vydává dluhopisy s pevným výnosem 7,5 % ročně
LEO Express, soukromý železniční dopravce, vydá dne 12. prosince 2012 dluhopisy v objemu až 550 milionů korun. „Chceme, aby se lidé mohli podílet na našem úspěšném a perspektivním podnikání,” říká Leoš Novotný, zakladatel a generální ředitel společnosti. Dluhopisy s jednokorunovým nominálem budou splatné za pět let a ponesou pevný úrok ve výši 7,5 procenta p.a.

Czech Raildays 2012: Ve Vítkovicích pokračují přestavby lokomotiv na CNG
Jedním z prvních vystavovatelů, na kterého jste mohli při vstupu na veletrh drážní techniky Czech Raildays 2012 narazit, byla společnost Vítkovice Doprava, a.s. Ta se na železničním veletrhu prezentuje v posledních ročnících svými CNG lokomotivami. Připomeňme, že v roce 2010 spatřil světlo světa prototyp o výkonu 250 kW zkompletovaný na bázi přestavby dvounápravové lokomotivy řady 703.8.


Jihoafrická republika chce vysokorychlostní železnici
Země celého světa vidí ve vysokorychlostních vlacích obrovský potenciál. Teď, po kalamitě letecké dopravy způsobené něčím tak „běžným“, jako je výbuch sopky, se tahle obliba ještě zesílí. Své rychlovlaky chce po Británii, Číně a USA také Jihoafrická republika.

Británie chce vybudovat síť vysokorychlostní železnice
Francie a Japonsko dnes podle Lorda Adonise, britského ministra dopravy, představují etalon v oblasti vysokorychlostních vlaků. Rychlovlaky se stávají velkým tématem v USA, nedávno jsme přinesli také článek o rychlotratích v ČR. Teď do stejného „vlaku“ naskakuje také Británie.

Rychlovlaky a vysokorychlostní tratě v ČR – mají budoucnost?
Rádi byste se po naší krásné malé republice proháněli v pohodlných, čistých a rychlých vlacích? Tedy nejlépe „rychlovlacích“? My také. Ale zatím to nejde. Stát sice postupně začíná pouštět na železnici konkurenci, ale jen velmi, velmi opatrně. Student Agency se pere o první volná „místa“ a České dráhy nám už mezitím pěkných pár let mažou med koleb huby ohledně vysokorychlostních tratí. Dnes, když ekonomika země údajně narazila na dno, průmysl se propadl, stavba dálnic se zadrhává a konečně vychází na jevo jejich předraženost, zároveň vyplouvají na světlo megalomanské plány na propojení ČR s plánovanou celoevropskou sítí vysokorychlostní železnice.