Pražské vývojové centrum železniční automatizace zaměstnává vysoce kvalifikované technické odborníky v oblasti software, hardware, validace a mechanického designu.
ÖBB objednává 11 nových třívozových elektrických trakčních jednotek Desiro ML od společnosti Siemens Mobility, a to ve dvouzdrojovém provedení trolej/akumulátor.
Navzdory rozvoji letectví a automobilů představují železnice stále významný segment dopravní infrastruktury. Mezi pěti státy s nejdelší železniční sítí jsou hned tři z Asie.
Volkswagen ID.R se vydává neobvyklou elektrickou cestou také v oblasti logistiky. Jeho přeprava do Číny, kde se dle Volkswagenu „pokusí na úpatí hory Tianmen Mountain vytyčit další milník pro budoucnost elektromobility“, bude maximálně ekologická.
Čeští vývojáři Siemens Mobility se podílejí na zakázce v hodnotě přibližně 400 milionů eur. Německý železniční dopravce si objednal 44 jednotek Mireo a 12 jednotek Desiro HC.
Společnosti Toyota a East Japan Railway Company podepsaly dohodu o spolupráci na možném propojení mezi železnicí a automobily v otázkách vodíkové mobility.
Na celosvětově největším veletrhu železničních technologií – InnoTrans 2018 v Berlíně – představuje společnost Siemens Mobility novinku mezi lokomotivami. Vectron Dual Mode může být provozován jako motorová i jako elektrická lokomotiva.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility investují do budoucnosti osobní přepravy a vyvíjejí kombinované trolejové a akumulátorové napájení pro železniční vozidla.
Siemens představuje novou vysokorychlostní jednotku „Velaro Novo“. Testování vozidla již probíhá od dubna 2018. Jezdí o 30 % šetrněji, váží o 15 % méně.